Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Układ hamulcowy Fiesta MK3 różnice miedzy modelami
Autor Wiadomość
Szymon 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Szymon
Wiek: 32
Dołączył: 25 Maj 2020
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lis 2020, 08:52   Układ hamulcowy Fiesta MK3 różnice miedzy modelami

Witam,

Posiadam fieste rocznik '96 benzyna 1.1 37kW.

Miałbym pytanie o różnice w układzie hamowania między wersją 1.1 37KW a 1.6 I TURBO lub XR2i,.

W związku z prawdopodobną potrzebą wymiany serwa. Przy niskich temperaturach twardy pedał hamulca przez pierwsze kilka minut, na ostatnim przeglądzie okazało sie że jest słaba siła hamowania na tylnej osi mimo niedawnej wymiany klocków.

Od jakiegoś czasu rozważam swap silnika na mocniejszy np od 1.6 I TURBO lub XR2i, przed tym (o ile to wogóle nastąpi :) chciałbym dostosować układ hamulcowy. Stąd moje pytanie jaka jest różnica dla tych modeli.

Dodam tylko że zaczynam przygode z mechaniką więc poprosiłbym o informacje jak dla laika.

Pozdrawiam
_________________
Szymon
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11658
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lis 2020, 11:03   

Trudno mk3 z tyłu wymienić klocki,,, poczytaj forum masa pewnie tematów jest o tym co Cię interesuje, bo takie rzeczy robiło już wiele osób,,, hamulce całe są inne, generalnie większe,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3244
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Lis 2020, 18:32   

JoeMix, i tak i nie
Szymon, generalnie 1.1 i 1.3 i1.4 miały lite tarcze z przodu, i bębny 180mm. ale jeśli były wyposażone w scs to miały tarcze wentylowane i bębny 203mm. xxr2i, s, rs, i rst miały tarcze wentylowane i bębny 203mm z lub bez scs. serwo również było inne, podobnie pompa ham. pompa do scs jest zupełnie inna, i raczej niespotykana. jeśli planujesz swap hamulców, to swapnij je z fiesty mk4 jest niemal to samo a szybciej dokupisz zestawy naprawcze
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Lis 2020, 20:57   

Z tą S-ką zwłaszcza z pierwszych lat produkcji to nie do końca tak... mam oryginalną, bez przeróbek w wersji gaznikowej 1.4 i tarcze są lite, oraz bębny rozmiar 180 mm. Równorzędna S-ka z silnikiem 1.6 CVH (90 KM) miała te wentylowane tarcze z przodu oraz bębny z tyłu 203 mm. No i tam było to sprzężone z układem SCS. Kontynuatorem tej ostatniej wersji jest odmiana S po '92 roku kiedy to zmieniono motor na 1.8 16V(105 KM). Tam były standardem te topowe hamulce.
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 304
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17 Lis 2020, 16:36   

Szymon napisał/a:
Dodam tylko że zaczynam przygode z mechaniką więc poprosiłbym o informacje jak dla laika.


kup gotowe xr2i, jest czerwona po blacharce na pomorzu
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2498
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Lis 2020, 18:40   

zwardek napisał/a:
Szymon napisał/a:
Dodam tylko że zaczynam przygode z mechaniką więc poprosiłbym o informacje jak dla laika.


kup gotowe xr2i, jest czerwona po blacharce na pomorzu


+1 To nie jest czas na zaczynanie przygody z mechaniką z fiestą mk3, kup gotowca lub zmień obiekt obiekt nauki na coś nowszego z dużo większą dostępnością części. Do fiesty nie ma już praktycznie żadnych części.
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 304
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17 Lis 2020, 18:48   

koszty swapu silnika, hamulców, zawiasu do zapewne podgnitej budy 1.1 wykonywane przez początkującego mogą się okazać za wysokie

koniec końców lepiej i szybciej wyjdzie kupić ikserkę i o nią dbać
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.