| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| [1.25 82KM] problem z obrotami przy włączonej klimatyzacji |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | nortonex   
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Dołączył: 29 Sie 2018
 Posty: 8
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sie 2020,  20:06   [1.25 82KM] problem z obrotami przy włączonej klimatyzacji |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej, mam wskazany problem ze swoją Fiestą już jakiś czas, ale zawsze o nim zapominam, zanim nie przyjdzie lato. Mianowicie uruchomienie klimatyzacji powoduje, że czasami trochę falują obroty (głównie podczas ruszania lub redukcji biegu). W momencie falowania zawsze słychać charakterystyczne cyknięcie z klimy.  Im cieplej na dworze, tym objawy są bardziej widoczne.
 Wygąda to tak jak na filmie: https://youtu.be/4eyzpqM7CPc (tam wskazałem też momenty w których to się dzieje).
 Oczywiście po wyłączeniu klimatyzacji wszystko wraca do normy.
 Ma ktoś jakieś pomysły, czy to wina klimy, czy czegoś innego? Gdzie szukać przyczyny i się pozbyć problemu? Czynnik jest na pewno uzupełniony.
 
 Dodam, że samochód porusza się na gazie marki stag.
 
 Moderator wg uznania może przenieść do katalogu 'mechanika silnika'.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sie 2020,  22:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Włączenie sprężarki powoduje obciążenie silnika i co za tym idzie zmniejszenie obrotów, komputer powinien zareagować i "dodać gazu" w drugą stronę wyłączenie sprężarki powoduje odciązneie silnika i wzrost obrotów, komputer powinien wprowadzić poprawkę i "odjąć gazu",,, 
 Wahnięcie obrotów może być,,, czyli silnik pracuje 800 obrotów, włączasz klimę spada na chwile do 600 i czym wraca mniej więcej do 800,,, wyłączasz, wskakuje na 1000 i po chwili spada do 800 - wartości umowne,,,
 
 Problem występuje na obu paliwach czy tylko na LPG
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | nortonex   
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Dołączył: 29 Sie 2018
 Posty: 8
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sie 2020,  09:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej, dzięki za odpowiedź. Problem występuje na obu paliwach. Gdzieś po internetach wyczytałem, że może to być kwestia wymiany zaworu rozprężnego, ale widzę, że dużo osób ma problemy z klimą w tej Fieście...
 
 Jeszcze dodam, że tak organoleptycznie zaobserwowałem, że jak jadę na tak obciążonej klimatyzacji to samochód oczywiście jest mułowaty, ale jakby powyżej 2000 obrotów szło mu już wyraźnie lepiej.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | AnonimowyAlkoho   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 24 Sty 2014
 Posty: 103
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2020,  12:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mały silnik, "katrton mleka+ szklanka" i fizyki nie oszukasz, będzie falować. W 1,4 TDCi też czuć pracę klimy. Przy wyższych obrotach masz większą moc, przez co klima tak mocno nie daje się we znaki |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |