Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Brak drążeka stabilizatora w fiesta mk3
Autor Wiadomość
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 10 Kwi 2020, 21:00   Brak drążeka stabilizatora w fiesta mk3

Jak w temacie, brak drążek stabilizatora w fiesta mk3. Instrukcja jest niejednoznaczna. Na jednym rysunku drążek i łącznik są, na innych nie ma.

Mam fiestę fun z 1993 roku. Silnik 1.3 i w moim aucie nie ma drążka. Kupiłem nowe amortyzatory, mają mocowanie na łącznik, stare nie miały. O co chodzi? Czy wszystkie fiesty są były wyposażone w drążek stabilizatora, czy tylko inne wersje?
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 11 Kwi 2020, 00:38   

Niektóre mk3 miały drążek inne nie, zależy od wersji
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Kwi 2020, 00:52   

Niektóre Fiesty miały stabilizator w standardzie m.in. moja Futura. W 1.3 bywał on w opcji w zależności od wersji np Chianti miewały. Możesz zawsze dosztukować i założyć drążek stabilizatora wraz z potrzebnymi akcesoriami z jakiegoś dawcy.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2020, 09:30   Re: Brak drążeka stabilizatora w fiesta mk3

Diuned napisał/a:
Jak w temacie, brak drążek stabilizatora w fiesta mk3. Instrukcja jest niejednoznaczna. Na jednym rysunku drążek i łącznik są, na innych nie ma.
Bo jego obecność tam jest niejednoznaczna, jedni twierdzą ze działa cuda, inni ze nie ma wpływu na nic,,, (w czasie jazdy po mieście, na zakupy, do rodziny, itp)

Koledzy wyżej dobrze piszą,,, nie był obecny we wszystkich wersjach auta,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Diuned 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 165
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 11 Kwi 2020, 14:12   

Tak myślałem i tak też przeczytałem na zagranicznym forum, ale co w przypadku przeglądu? Żeby jakaś menda się o to nie czepiała.

Dla mnie osobiście ten drążek jest zbędny, fiesta ma tak zajebiste wachacze i wielowachacz ze nic tam pakować nie trzeba.

Tak z ciekawości, to znalazłem taki drążek od FORDA ka, zagranicą twierdzą ze to podejdzie.



Nie wiem za bardzo co to ma dać, skoro przy amortyzatorach jest tylko cieniutka blaszka. Jak ktoś twierdzi ze to działa cuda, to na czym te cuda by miały polegać? Tylko tak w praktyce, bo teorie znam.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 113
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Kwi 2020, 14:39   

Wypowiem się jako użytkownik wersji ze stabilizatorem i bez. Obydwa samochody mają identyczną masę własną. Prowadzą się niemal tak samo. Różnica jest w warunkach miejskich jak atakujesz agresywnie jakiś zakręt pod kątem prostopadłym. Wtedy S-ka ze stabilizatorem mniej się pochyla. Ale w warunkach pozamiejskich nie czuć różnic. Takie łuki jak są na krajówkach obydwie idą podobnie. Więcej daje zestaw sprężyn obniżających RS.
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 253
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Kwi 2020, 15:41   

Co do prowadzenia bez stabilizatora to Fiesta MK3 jest na tyle lekkim samochodem że jest to rzecz zbędna moim zdaniem. Można sobie zamontować jako gadżet - ciekawostkę bo niewiele Fiest MK3 z tym wychodziło zwłaszcza jeśli chodzi o przedlifty. Ja miałem poprzednią Fiestę na obniżonym seryjnie zawieszeniu ale bez stabilizatora i ta konfiguracja dawała więcej niż bym dołożył sam stabilizator. Co do połączenia tych podzespołów - a więc stabilizator + obniżone zawieszenie RS to będę mógł się za jakiś czas wypowiedzieć, gdyż szykuje się u mnie taka zmiana. Aczkolwiek w swojej Futurze stabilizator mam seryjnie zainstalowany. Co do czepiania się na przeglądach... nikt na to nie zwróci uwagi. Jest coraz mniej diagnostów pamiętających co te Fiesty mogły mieć. Zresztą nie jest to coś zakazanego, zwłaszcza że był to element opcjonalny bądź seryjny w tym modelu.
_________________
Obecna stajnia Fordów:
FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
FORD ESCORT CLX 1.4 '94
Profil Facebook
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 11 Kwi 2020, 23:28   

Ja miałem chianti 1,4 i nie miała obrotomierza ani staba, ani wentylowanych tarcz... bieda ogólnie (szyber miała...). I zamontowałem staba, bo jak dla mnie bez to była średnia jazda, bardziej sie wychylała w zakrętach. Zależy pewnie od człowieka ;) ja czułem różnice.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2020, 23:46   

Diuned napisał/a:
Tak myślałem i tak też przeczytałem na zagranicznym forum, ale co w przypadku przeglądu? Żeby jakaś menda się o to nie czepiała.
Jak nie będzie go to go nie będzie i nikt się nie doczepi bo nawet nie będzie wiedział ze niby tam miał być,,, ale jak będzie i będzie luz to nie przejdzie już,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 17 Lip 2020, 14:07   

Nie mam stabilizatora Fiesta 1.3i CALYPSO...
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Lip 2020, 19:18   

występował w zależności od wersji. np. cywilne miały z cieńszego pręta, natomiast xr2i i rs z grubszego, stabilizator zapobiega większym wychyłom nadwozia, i wbrew pozorom wykonuje naprawde ciężką robotę
ps, mk3 nie ma czegoś takiego jak wielowahacz, tylko wahacz trójkątny i kolumne mc phersona
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 113
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Lip 2020, 20:19   

Ja mam w swojej, był montowany seryjnie do każdej odmiany S. Występowały dwie średnice drążka stabilizatora: 12 oraz 16 mm. U mnie jest ten cieńszy. Występował także stabilizator z tyłu przy tylnej belce, ale to tylko w RS Turbo.
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Lip 2020, 20:49   

SCHWARZ 1.4S napisał/a:
Występował także stabilizator z tyłu przy tylnej belce, ale to tylko w RS Turbo


Nie jest to prawda, stabilizator tylny występował w też xr2i 110PS, S'kach, RS'kach, w futurach 1.6 też takowe widziałem
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lip 2020, 12:52   

SCHWARZ 1.4S napisał/a:
Występował także stabilizator z tyłu przy tylnej belce
Wynalazek forda, zawsze mnie ciekawiło co stabilizował skoro nie był połączony z nadwoziem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Lip 2020, 18:24   

JoeMix napisał/a:
SCHWARZ 1.4S napisał/a:
Występował także stabilizator z tyłu przy tylnej belce
Wynalazek forda, zawsze mnie ciekawiło co stabilizował skoro nie był połączony z nadwoziem,,,

raczej usztywniał belkę, nie tylko ford takie coś stosował
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Lip 2020, 13:58   

Stabilizatory w codziennym pyrkaniu nie wnoszą prawie nic, mają zapobiegać nadmiernym wychyłom nadwozia. Ja przy amatorskiej jeździe sportowej zauważyłem ogromną stabilizację w zakręcie i przy montażu przedniego i potem tylnego stabilizatora. Tak jak Kuba napisał usztywnia tylną belkę, która jak wiadomo nie należy do najsztywniejszych i w mk3 potrafią się składać od upływu czasu samoistnie, a przy nadmierniejszym użytkowaniu w ogóle.
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Lip 2020, 13:43   

JoeMix napisał/a:
SCHWARZ 1.4S napisał/a:
Występował także stabilizator z tyłu przy tylnej belce
Wynalazek forda, zawsze mnie ciekawiło co stabilizował skoro nie był połączony z nadwoziem,,,


a obejrzyj corolle verso z 2006/7 ;-)
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 10 Sie 2020, 00:16   

W zwykłym, użytkowaniu przez Kowalskiego. Jest kolosalna różnica ze stabilizatorem lub bez niego. Nie tylko w wyczynowej jeździe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.