Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Ściąganie głowicy, czyszczenie, wymiana uszczelek
Autor Wiadomość
fake4r 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 48
Skąd: Beskid Niski
Wysłany: 10 Lis 2019, 10:42   Ściąganie głowicy, czyszczenie, wymiana uszczelek

Hej. Pod pokrywą zaworów mam straszny syf. Chcę ściągnąć głowicę, przy okazji sprawdzić jak wyglądają gniazda zaworowe oraz cylindry, ale najważniejsze wyczyścić wszystko. W sumie 1 raz będę robił taką operację i ewentualnie czy na coś zwrócić szczególną uwagę i gdzie mogą być jakieś problemy? Silnik nie otwierany od nowości. Chcę kupić komplet uszczelek CORTECO (129zł), pewnie kupię komplet śrub głowicy i będę dokręcał odpowiednim momentem a nie stare śruby na wyczucie. Pasuje też wymienić przy tej operacji olej i oczywiście płyn chłodniczy. Na coś jeszcze się przygotować?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 32
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3161
Skąd: Roskilde
Wysłany: 10 Lis 2019, 12:19   

oszlifuj dzwigienki zaworowe bo na pewno będą wyklepane, będzie ci lżej luzy zaworów wyregulować
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
 
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 113
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Lis 2019, 12:36   

fake4r, Warto by dać głowicę do regeneracji przy okazji takiego ściągania. Poza tym planowanie głowicy żeby miało to ręce i nogi. Mój brat w 1.4 CVH dał do regeneracji a astronomicznych pieniędzy to nie kosztowało ;)
_________________

Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11449
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2019, 13:07   

Jeśli masz to tylko zdjąć, wyczyścić domowym sposobem i złożyć, to w mojej opinii przy silniku 1,1 sobie daruj,,, wywalisz kasę i sporo czasu,,, i raczej zaszkodzisz niż pomożesz silnikowi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 113
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Lis 2019, 17:14   

fake4r, Jeśli silnik nie pobiera oleju i jest wszystko OK to samo czyszczenie wystarczy. Aczkolwiek poprawnie powinno poddać się głowicę planowaniu. JoeMix, Ty tak serio z tym, że poprawnie wykonana regeneracja szkodzi silnikowi??? Dziwna teoria, ale cóż...
_________________

Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11449
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2019, 18:47   

FIESTA Moondust napisał/a:
JoeMix, Ty tak serio z tym, że poprawnie wykonana regeneracja szkodzi silnikowi?
Zrozumiałem ze ma syf pod deklem, wiec chce zrzucić głowice i wyczyścić,,, więc jaka regeneracja?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 113
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Lis 2019, 20:42   

JoeMix, Też napisałem, że jeśli kondycja silnika jest Ok to te czyszczenie wystarczy lecz zaznaczyłem, że poprawnie powinno się splanować głowicę przed montażem. Nie rozumiem jednak jak twierdzenie o wykonaniu regeneracji głowicy może zaszkodzić silnikowi... Pomijając fakt czy będzie to wykonywać czy nie.
_________________

Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11449
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2019, 08:51   

Napisałem wywód, ale skasował się przy próbie wysłania, nie wiem czemu sesja ma taki krótki czas ustawiony,,, nieważne,,,

Jeśli silnik jest w dobrej kondycji i nic się z niem nie dzieje, to nie widzę sensu zrzucania głowicy, o tyle,,, rozmontuje rozrząd i wyszlifuje dźwigienki? Popatrzy na zawory - niewiele to da w mojej opinii,,, albo robić remont, albo nie ruszać,,, tym bardziej że jaki może być syf pod deklem? Majonez zapewne,,, to co on chce zrobić na majonez nie pomoże, a wyczyścić to można bez zrzucania głowicy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 113
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Lis 2019, 11:12   

JoeMix, No tak, takie podstawowe czyszczenie to można zrobić zdejmując tylko pokrywę zaworów. Ingerencje w silnik poprzez zdjęcie głowicy generują już dalsze koszta. Dlatego napisałem, że już idąc w temat konkretnie powinno się sprawdzić wszystko. Bo często okazuje się, że było coś rozmontowane na czynniki pierwsze, była okazja to zrobić. A później drugi raz trzeba grzebać się w tym samym temacie. Ale jak on chce czyścić tylko ten majonez to nie trzeba tego wszystkiego rozbebeszać. Każda większa ingerencja ciągnie za sobą dodatkowe prace które wypadało by przeprowadzić mając już wszystko rozebrane. P.S. Faktycznie czasem pisze się tu coś dłuższego w wątku i mija jakiś czas i to co się naprodukowało znika, bo trzeba się kolejny raz logować...
_________________

Profil Facebook
 
 
fake4r 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 48
Skąd: Beskid Niski
Wysłany: 12 Lis 2019, 12:21   

Będę miał wolną chwilę to zdejmę pokrywę i pokażę wam fotkę jak to wygląda. Jest po prostu czarny syf, brud. Znajomy mechanik mówił żeby przy takiej operacji nawet nie planować głowicy bo jeśli nic się nie dzieje z silnikiem to nie ma sensu, i argumentował to dodatkowo tym że te głowice są żeliwne a nie aluminiowe więc powinna być w porządku bo nie jest taka podatna na odkształcenia itp.
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 113
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Lis 2019, 14:49   

fake4r, Możliwe, no każdy ma swoje patenty. Ja np. bym planował, ktoś powie że nie. Grunt żeby działało i byś był zadowolony. Może samochód był / jest eksploatowany na krótkich dystansach??? W dodatku rzadkie wymiany oleju??? To jest taki jeden z objawów. Generalnie olej wymieniam co max 8.000 km i wszystko mi zawsze pięknie bangla. I tak samo ludziom radzę. Lepiej częściej i więcej wydawać na olej niż później na remonty.
_________________

Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11449
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lis 2019, 22:25   

fake4r napisał/a:
Znajomy mechanik mówił żeby przy takiej operacji nawet nie planować głowicy bo jeśli nic się nie dzieje z silnikiem to nie ma sensu
Nie mam siły przebicia, ale mówię, ze jak nic się nie dzieje to szkoda głowicy zrzucać,,,
fake4r napisał/a:
że te głowice są żeliwne a nie aluminiowe więc powinna być w porządku bo nie jest taka podatna na odkształcenia
Rozumiem na oko ocenisz że jest prosta, tak samo jak na oko ocenisz szczelność gniazd zaworowych i tak daley,,,

Zrobisz jak zechcesz, ale wydaje mi się bez sensu rozbierać sprawny silnik by popatrzeć i wyczyścić,,, zupełnie to nic nie da w mojej opinii,,, jak robić to porządnie czyli konkretny remont głowicy od A do Z i wtedy nic Cię nie zaskoczy,,, a tak możesz trafić coś, co sprawia ze teraz jest OK, a po złożeniu już nie będzie OK,,, Twoja decyzja jak mówię,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 113
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Lis 2019, 15:48   

JoeMix, Tak jak mówisz. Jak już rozbierać to wykonać wszystkie niezbędne zabiegi. Ale wpierw niech rozważy sens czegoś takiego, bo licznik w kalkulatorze będzie tylko dodawał kolejne sumy. Co do głowicy - konsultowałem to dzisiaj z facetem od regeneracji silników, głowic. Nieważne czy głowica ze stopu aluminium czy żeliwa - planowanie musi zostać wykonane by mieć gwarancję, że zaraz nie wydmucha uszczelki pod głowicą. Czyli tak jak było to w mojej wcześniejszej opinii pod tym postem.
_________________

Profil Facebook
 
 
fake4r 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 48
Skąd: Beskid Niski
Wysłany: 21 Lis 2019, 11:06   

Dobrze panowie, dzięki za opinie. Tak to wygląda pod pokrywą. Na razie wziąłem się za czyszczenie tego bez ściągania głowicy i na tym chyba skończę póki co, bo oprócz tego innych niepkojących objawów brak.

https://www.dropbox.com/s...s7sUX45_la?dl=0
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 315
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Lis 2019, 11:53   

fake4r napisał/a:
Dobrze panowie, dzięki za opinie. Tak to wygląda pod pokrywą. Na razie wziąłem się za czyszczenie tego bez ściągania głowicy i na tym chyba skończę póki co, bo oprócz tego innych niepkojących objawów brak.

https://www.dropbox.com/s...s7sUX45_la?dl=0


Link się nie otwiera.
 
 
Piotr13 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 14 Lis 2019
Posty: 5
Skąd: Kościan
Wysłany: 21 Lis 2019, 13:40   

U mnie się otwiera.
Klawiatura faktycznie brudna ale jeżeli mechanicznie jest ok to głowicy bym nie demontował.
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 113
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Lis 2019, 18:55   

fake4r, No trochę szlamu jest, ale ja kiedyś widziałem konkretniej zabadziewiony OHV :-P U mnie CVH w barwach złocistych:
_________________

Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11449
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lis 2019, 00:20   

Piotr13 napisał/a:
Klawiatura faktycznie brudna ale jeżeli mechanicznie jest ok to głowicy bym nie demontował.
:yes:

jak bardzo Ci ten brud przeszkadza i będziesz wymieniał olej, to pędzel, ON i wyczyścisz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
fake4r 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 48
Skąd: Beskid Niski
Wysłany: 25 Lis 2019, 08:13   

Wyczyściłem i dałem nową uszczelkę. Po zimie będę zmieniał olej to zobaczę jak to będzie wyglądało wtedy.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11449
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Lis 2019, 20:21   

fake4r napisał/a:
dałem nową uszczelkę
Zgodnie ze sztuka uszczelka pod deklem zaworów jest jednorazowego użytku,,,

Czym czyściłeś? Nie zbełciłeś sobie oleju albo nie przypchałeś czasem kanalików?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów [MK6] 1,4 TDCI - wymiana uszczelek wtryskiwaczy
moze jakis opis jak to zrobic samemu?
seba1983 Silniki diesla 21 22 Mar 2017, 17:20
arwa
Brak nowych postów [MK6] Wymiana uszczelek pod wtryskami
strieczkin Mechanika 3 14 Sty 2013, 16:12
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.