| 
		Terkanie przy odpaleniu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 MrMocny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Patryk 
                  Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2018,  22:22   Terkanie przy odpaleniu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Moi drodzy przyjaciele.. Fiesta 1.3 69 km, 151 500 przebiegu ( raczej realne , udokumentowane ) CHodzi mi o odpalanie auta.. tzn.. Przez około 1 sekunde słychać takie rzępolniecie, takie Wrrrrrrr, dosłownie sekunde po odpaleniu auta.. Myślę, że to łańcuch.. Czym na dworze zimniej tym głośniejsze terknięcie m.in dzisiaj -5 stopni celcjusza. W Lato gdy temperatura średnio 20 stopni " prawie " nic nie słychać.. Olej zalany " zły " bo 10w40.. Takie auto z takim olejem kupilem w sierpniu.. Normalna sprawa, że ścieka olej z łańcucha itp.. Co o tym myślicie ? Olej nie za gęsty ? Tyrkota na początku łańcuch ? Potem dodając gaz czy to na zimnym czy na ciepłym...  łańcucha ani żarnych terkotów NIE słychać. SIlnik chodzi i pracuje cichutko, że prawie go nie słychać. Jedynie podczas przyśpieszania na kazdym biegu od 1 do około 2 tysiecy obrotów słychac rzepolenie ( obciążenie ) .. Mechanicy Twierdzą Łożyska w skrzynie biegów. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 damianisko5  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 502 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2018,  10:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Teściu ma 1,3/70 KM/8V - zalany Formula 5w30. Też delikatnie "rzępoli". szybko cichnie, olej zalany pod kreskę MAX. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez damianisko5 8 Sty 2019,  18:47, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gruby907  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/70KM 
                  Imię: Miłosz 
                  Dołączył: 08 Sie 2015 Posty: 200 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2018,  13:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czy ja wiem łańcuch... Jakby to był łańcuch to by jebał też podczas jazdy    Mam to samo, po prostu zimno jest, olej gęstnieje, przez noc spływa do miski olejowej, a przy odpaleniu pompie zajmuje około sekundy żeby tą gęstwine zassać i nasmarować wszystko    więc pare pierwszych obrotów każdy silnik ma na sucho, to samo widziałem w Qashqaiu 2.0dCi. Ten sam dźwięk, te same okoliczności. Olej mam Formula F 5w30, ale nie zachwyca jakoś i wracam na Valvoline. Mam wrażenie że na Valvo silnik ciszej pracował | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel_pila  		  
		 
          
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 25  Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 10 Skąd: Piła 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2018,  23:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ooo...postanowiłem sobie zajrzeć tu od dłuższego czasu a tu taki pościk...
 
Mnie też dotyczy ten "problem" od jakiegoś czasu i zastanawia mnie co to tak rzępoli... Ogólnie większość odpaleń jest z rzępoleniem ,ale nie raz mnie zaskoczy i mimo niskiej temperatury jest wszystko ok. Jak już się wszyscy chwalą olejem ;p to ja mam zalany 5W30. 
 
Czekam na posty z jakimś rozwiązaniem albo na kolejnych użytkowników z takim "problemem" (mimo że nie wiadomo co to,to trochę mi ulżyło że nie jestem sam)    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 damianisko5  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 502 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2018,  08:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może ten typ tak ma. TTTM  i nic z tym nie zrobimy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2018,  16:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pokażcie jakiś film z tym dźwiękiem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MrMocny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Patryk 
                  Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2018,  17:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wygląda to tak jakby łańcuch przez około sekundedo dwóch tarł o obudowe. Potem cichosza zadnych pukniec pierdniec czy cholera wie czego..  mi tez gadaja niezmieniaj z 10w40 na 5w30 bo i tak gow.no z tego bedziesz mial.. Jutro jade rano na 8 do mechanika z tym stalym rzerzeniem.. od 1 eo 2 tys obrotow.. kazdy bieg.. czy zimny czy to cieply.. podejrzewaja trafione lozysko/a w skrzyni biegow.. na bank do wymiany jest wysprzeglik centralny.. bo halasuje niemilosiernie.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MrMocny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Patryk 
                  Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2018,  10:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jestem juz po mechaniku co chodzi o terkotanie.. jest zimno.. olej splywa do miski.. pompie zajmuje okolo sekunde by wznowic cisnienie w zimny poranek. Normalny objaw.. czym gestszy olej tym gorzej. Co do uciazliwego rzerzenia problemem jest " tlumik drgan skretnych na tarczy sprzegla i luz na walku sprzeglowym.. Taki problem ma 90 % fiest. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2018,  15:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MrMocny, który konkretnie element w silniku wydaje takie dźwięki?
 
 
 
 
ps - https://www.youtube.com/watch?v=70KvXJRgdbc 15w40 lotos przy -15. Z tego co kojarze, to 1.3 w mk6 to jest ta sama 70 letnia technologia, co 1.1/1.3 w mk2   . Zero dziwnych dźwięków, a silnik był raczej zdechlak, z łancuchem do wymiany. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MrMocny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Patryk 
                  Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2018,  16:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Element to  łańcuch który przez chwile jest " suchy " i trze przez moment o obudowe. Jezeli komus grzechota dluzej niz kilka sekund = wymiana lancucha.. Czym na dworze zimniej tym olej gestszy i moga zdarzac sie takie wybryki. A jak wiemy.. 1.3 w dodatku 70 koni to nie jest jakas maszyna typu 2.5 litra 150 koni.. tylko male podmiejsce autko    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2018,  18:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               eeee.
 
 
Jeżeli tam nadal jest mechaniczny napinacz (a nie hydrauliczny), to wg mnie bajki    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel_pila  		  
		 
          
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 25  Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 10 Skąd: Piła 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2018,  21:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MrMocny napisał/a: | 	 		  Element to  łańcuch który przez chwile jest " suchy " i trze przez moment o obudowe. Jezeli komus grzechota dluzej niz kilka sekund = wymiana lancucha.. Czym na dworze zimniej tym olej gestszy i moga zdarzac sie takie wybryki. A jak wiemy.. 1.3 w dodatku 70 koni to nie jest jakas maszyna typu 2.5 litra 150 koni.. tylko male podmiejsce autko    | 	  
 
 
zrozumiałe jest dla mnie że łańcuch jest suchy i trze o obudowę ale...w normalnych warunkach też on trze o obudowę tylko tego nie słychać bo jest nasmarowany? czy coś jest z napinaczem że łańcuch jest luźny i dlatego początkowo trze? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MrMocny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Patryk 
                  Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2018,  22:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Problemem moze byc wlasnie napinacz. Z tego co wiem w mojej Zabie jest hydrauliczny napinacz. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gruby907  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/70KM 
                  Imię: Miłosz 
                  Dołączył: 08 Sie 2015 Posty: 200 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2018,  00:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel_pila napisał/a: | 	 		   	  | MrMocny napisał/a: | 	 		  Element to  łańcuch który przez chwile jest " suchy " i trze przez moment o obudowe. Jezeli komus grzechota dluzej niz kilka sekund = wymiana lancucha.. Czym na dworze zimniej tym olej gestszy i moga zdarzac sie takie wybryki. A jak wiemy.. 1.3 w dodatku 70 koni to nie jest jakas maszyna typu 2.5 litra 150 koni.. tylko male podmiejsce autko    | 	  
 
 
zrozumiałe jest dla mnie że łańcuch jest suchy i trze o obudowę ale...w normalnych warunkach też on trze o obudowę tylko tego nie słychać bo jest nasmarowany? czy coś jest z napinaczem że łańcuch jest luźny i dlatego początkowo trze? | 	  
 
Hydrauliczny napinacz ma trzymać łańcuch w napięciu, żeby o nic nie tarł ani nie przeskoczył na kołach zębatych, bo wtedy rozrząd się przestawi i zawory trafi szlag   
 
 
W fiestach 1.3 jest hydrauliczny napinacz łańcucha    Mi mechanik powiedział że jak będzie rzempolić w trakcie jazdy to żeby sie martwić, jak tylko sekunda przy starcie to może równie dobrze być silnik pracujący w pierwszych obrotach na sucho | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zomowiec25  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`08 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Adam 
                  Dołączył: 07 Sty 2019 Posty: 1 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2019,  15:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja mam taki metaliczny dźwięk ale obstawiam nie cofajacy się bendix. W piątek się okaże     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |