| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| Dlaczego nie ma działu technicznego dla nowej Fiesty? |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sie 2017,  06:45   Dlaczego nie ma działu technicznego dla nowej Fiesty? |   
 |  
               | 
 |  
               | Jako niesamowicie podjarany nową Fiestą człowiek, oczekujący na dostarczenie już zadatkowanego egzemplarza, chętnie bym sobie popisał o nowej Fieście. 
 Rozumiem, że w sumie w ogólnym kształcie to mk7, ale jednak chyba każda blacha plus całe wnętrze są nowe. Trudno to nazwać liftingiem.
 
 Przeczytałem cały internet i niestety nic nie wiem. A to garść moich rozkmin, których nie mam z kim omawiać :(
 
 1. czy 1,0 ecoboost 100 KM (dostosowany do najnowszej normy euro) różni się od tych stosowanych w fieście mk7? Nie ukrywam, że mimo 5 lat gwarancji, od początku wybór silnika podytkowany był legendarną trwałością i podatnością na bezpieczny tunning.
 2. czy ktokolwiek po kręceniu 1.0 100 KM miał potem problemy z silnikiem/skrzynią/sprzęgłem?
 3. czy jest oficjalny katalog części online Forda, w którym można sobie sprawdzić oznaczenia producenta np skryzni biegów wersji 100 KM i 140 KM? Żeby wiedzieć, czy części się różnią?
 W Citroenie/Fiacie/Alfie są systemy online i nie ma wątków na kilka stron, czy turbina się różni zależnie od mocy - odpowiedź jest od razu. Tutaj widzę, że chyba jest inaczej, na forach UK też ludzie się głową, zamiast sprawdzać numery części :(
 4. czy tylko st-line mają elektroniczną szperę? Nie dało się mieć autonomicznego parkowania w ST-line (nawet przednie czujniki parkowania są niedostępne), ani nie będą te samochody dostępne wcześniej niż prawie za rok (produkcja rusza dopiero w 2018), stąd zamówione Titanium, choć nie ukrywam, że to legendarne prowadzenie (i bajery) sprawiły, iż zamiast brać przepiękne z zewnątrz Clio, wybór padł na Forda
 5. jak z blachami/podwoziem w Fieście mk7? Sprzedawca mocno czarował, jak to Ford od 2007 roku zmienił proces galwanizowania blach, i korozja już nie występuje. Problem w tym, że znajomy kupił poleasingowy, pewny, bezwypadkowy minivan o nazwie s-max, i widziałem jego spód - cały w rdzawym nalocie. Czytałem też na różnych forach, jak ciężko jest walczyć o naprawy gwarancyjne.
 6. macie sprawdzonego mistrza zabezpieczeń antykorozyjnych w Warszawie/okolicach? ASO tego nie chce robić. Dotąd jeździłem Alfą 155/fiatem stilo/citroenem c5 mk2 - same samochody kompletnie niepodatne na korozję, nigdy nie myte od spodu. Co robić, by ford nie zgnił, jak liczne egzemplarze widoczne na drogach? Naprawdę chcę go mieć na co najmniej 10 lat, póki Tesle nie będą tanie, a ładowarki na każdym rogu ulicy.
 7. kompletnie brak w polskich/angielskich katalogach informacji o różnych systemach. Nie ma też testów na youtube. Np automatyczne wygaszanie długich świateł - czy wykrywa pieszych? Czy w ogóle dobrze działa? Czy automatyczny tempomat gdy nagle samochód na autostradzie przed nami stanie, zacznie hamować? Wg katalogu nie, a to przerażające, bo zamówiłem tempomat z radarem, gdy raz, jadąc na lotnisko w Modlinie, prawie nie skończyłem urlopu zanim się zaczął - wszystkie trzy pasy ekspresówki jechały około 100 kmh, nagle lewy zatrzymał się bez żadnego ostrzeżenia/migania awaryjnymi, a oba prawe jechały niezmiennie. Naprawdę mimo czasu reakcji poniżej sekundy, gdyby nie pobocze, brakłoby mi pół metra. Oczywiście to moja wina, powinno się trzymać odstęp 50 m plus, ale to było może 30 m, nie siedzenie na zderzaku, a do dziś, pół roku później czuję stres myśląc o nim. Stąd pytanie, czy aktywny tempomat tylko póści nogę z gazu i zacznie pikać + przygotuje ukłąd hamulcowy do akcji, czy zacznie hamować, jak inny system, działający do 60 kmh (pre-collision assist).
 8. niby mk8 to bardzo głęboka ewolucja, a nie rewolucja, ale czy mk7 miały dużo wtop w okresie wieku dziecięcego? Szokuje ogromna prognozowana utrata wartości w UK w porównaniu z konkurencją w klasie B. Skąd ona wynika? Rdza? Bo 1.0 ecoboost wydaje się być genialnym sinikiem, poza pompą wody w pierwszym roku produkcji nic nie znalazłem.
 
 Jak widać straszna ze mnie gaduła.
 
 Pozdrawiam
 W
 |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sie 2017,  07:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na wszystkie twoje pytania, jest jedna odpowiedź- jest to nowy model prawdopodobnie niedawno został wprowadzony do sprzedaży, więc jakiekolwiek informacje o tym aucie dopiero się pojawią. Jeśli chodzi o dział techniczny to najpewniej jesteś pierwszym userem forum który posiada takie auto... |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sie 2017,  07:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kuba87, dzięki za odpowiedź. Niemniej 3/4 moich pytań to mk7 (rdza, awaryjność pierwszego rocznika) bądź ogólnie ford (czy jest katalog części online). Liczę na odpowiedzi   |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sie 2017,  07:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odnośnie części to możesz sobie np. w katalogu intercarsu sprawdzić |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sie 2017,  18:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślę, że założymy dział dla MK8 gdy będzie już kilku userów i będzie sens taki dział zakładać. |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Mars   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Vignale
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 50
 Dołączył: 05 Kwi 2014
 Posty: 279
 Skąd: Spod Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sie 2017,  16:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pkt 5- mam fiestę po lifcie z lutego 2013r. i rdzy jeszcze nie zauważyłem. |  
				| _________________ HDK ZdZN A Rh"-".
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | maxtron   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: Inny
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 12
 Skąd: podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sie 2017,  18:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Oczekuję na odbiór Mk8 i z ciekawością przeczytałbym o tym modelu wrażeń użytkowników.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | slawomirro   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Dołączył: 12 Kwi 2016
 Posty: 1199
 Skąd: wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Sie 2017,  11:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | maxtron napisał/a: |  	  | Witam Oczekuję na odbiór Mk8 i z ciekawością przeczytałbym o tym modelu wrażeń użytkowników.
 | 
 
 
 Fiesta MK9  albo Fiesta VII
   
 Fiesty MK7 i MK8 (przed i po liftingu) to były Fiesty VI
 
 numeracja Fiest jest popieprzona równo.
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bobofrut   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 12 Mar 2012
 Posty: 452
 Skąd: Biała Prudnicka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Sie 2017,  19:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie jest popieprzona tylko sami użytkownicy namieszali i tyle |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2017,  10:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bobofrut napisał/a: |  	  | Nie jest popieprzona tylko sami użytkownicy namieszali i tyle | 
 Przez lata fora w Anglii, gdzie to auto jest niesamowicie popularne, stosowały oznaczenia takie, jak my, tj. "ładniejsze mk4" to było mk5, a nie mk4 FL.
 
 Technicznie to mógłby być FL, ale irytujące było/jest to, że wielu producentów części wpycha to w kategorię mk4, kiedy części do siebie zwyczajnie nie pasują (podpasuj maskę z mk4 do mk5, tak samo błotniki, zderzaki, lampy, niektóre części zawieszenia, itd.). Otwierasz katalog i masz przedział "96-02". I weź sobie szukaj i zgaduj, co będzie pasowało.
 
 Nawet Anglicy zaczęli kombinować nad tym, jakie oznaczenia są poprawne. Nie tak dawno ich wersja Wikipedii została przebudowana i mk5 wpadło pod mk4 jako facelift. Może po to, żeby ujednolicić, może dlatego, że to są dość stare auta (jak na dzisiejsze standardy) i nikogo już taki podział nie obchodzi, a że faceliftów w tych autach jak psów w Rumunii, to najnowszy model musiałby mieć numer... no właśnie... ile? 8? 9? A może 7 FL2?
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bobofrut   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 12 Mar 2012
 Posty: 452
 Skąd: Biała Prudnicka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2017,  19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | mk5 wpadło pod mk4 jako facelift | 
 I nie tylko, bo tak samo zrobili Niemcy, wystarczy niemieckiego ebay przekopać za częściami a można bardzo mocno się zdziwić. Ale apropos - czyż kiedyś właśnie tak nie robiło się faceliftu.
 Proszę bardzo, podam przykład Passat B3 i B4 - a oznaczenie kodowe takie samo czyli 35i. Zresztą nawet daleko szukać nie trzeba. Dobrym przykładem jest Ford Sierra
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2017,  15:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Faceliftem można nazwać zmianę wyglądu jak między rzeczonym Passatem, ale B5 a B6. Jeśli zmieniają się części, to powinno to być zaznaczone grubą kreską. Możesz teraz się nie zgadzać, ale gdybyś nagle zmienił nazwy działów na forum, to każdy post mówiący o MK5 musiałby być edytowany, aby widniało tam MK4 FL lub coś podobnego. Obecny stan to i tak mniejsze zło niż np. wrzucanie do jednego wora mk7, FL i FL2 (czy jak należałoby to tam nazwać). |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bobofrut   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 12 Mar 2012
 Posty: 452
 Skąd: Biała Prudnicka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2017,  19:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Puff, tyle że między b3 a b4 zaszły bardzo niewielkie zmiany, podobnie jak w przypadku mk4 i mk5. Ale nie o tym. Pewnikiem za jakiś czas ukaże się ktoś z nową Fiestą anno domini 2017   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2017,  20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | To co, robimy dział dla mk8? :> |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2017,  13:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Termin odbioru w październiku. I Fiesta żony/moja na pewno nie ma wiele wspólnych części z obecną. Choć silniki pozostały prawie identyczne, to skrzynie biegów już nie. Nadwozie i wnętrze chyba też nie ma wspólnej części. W sumie to dziwne, że tak mało zmienili ogólnie, by tak dużo zrobić w szczególe. Pozostaje wierzyć, że to bardziej głęboki lifting, czyli spora bezawaryjność. |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Mars   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Vignale
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 50
 Dołączył: 05 Kwi 2014
 Posty: 279
 Skąd: Spod Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2017,  23:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | To co, robimy dział dla mk8? :> | 
 
 Robić, robić
   
 W przyszłym roku kupuję drugie auto i to będzie nowa fiesta albo nowe polo. Na tego ostatniego trzeba poczekać, bo jeszcze nie sprzedają. Obecnie mam fiestę z 2013r. i pojeżdża nią żonka. Szukam auta dla siebie i tylko te dwa zostały na placu boju. Czaję się na wersję Vigniale, ale polo kusi. Trzeba będzie zobaczyć na żywo
   |  
				| _________________ HDK ZdZN A Rh"-".
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2017,  19:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | dla nowej fiesty dział napraw, to ja nie chce takiej fiesty   |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Sie 2017,  10:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szynszyl napisał/a: |  	  | dla nowej fiesty dział napraw, to ja nie chce takiej fiesty   | 
 
 Akurat z nową Fiestą idzie tyle bajerów, że dział przydać się może, by obczaić wszystkie funkcje
  Plus właśnie rozmowy, jakie są zmiany techniczne pomiędzy wersją 100 a 140 KM. Jeśli różna jest wyłącznie turbosprężarka, to oznacza, że można bez ryzyka podnieść moc. |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Wrz 2017,  11:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gdyby ktoś szukał odpowiedzi na moje pytania, to część sam już ogarnąłem, m.in. dzięki materiałom prasowym forda (katalogi mają mało informacji). 
 ad 2. skrzynie biegów są identyczne dla wersji 100 i 125 KM, 140 ma zupełnie inne przełożenia
 ad 4. wg materiałów prasowych nowa fiesta ma elektroniczną szperę - nie pada słowo każda, ale też nie ma wyróżnienia, że tylko st-line
 ad 7. automatyczne hamowanie w mk7 było do 35 kmh, w mk8 jest do 55 kmh. Od 60 kmh w góre pilnuje pasa ruchu. Tempomat adaptacyjny działa bez ograniczeń prędkości. Samochód parkuje sam jednocześnie hamując. Jak przetestuję, dam znać czy to wszystko działa tak pięknie
   |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |