| Ciężko wchodzą biegi po rozgrzaniu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2017,  07:37   Ciężko wchodzą biegi po rozgrzaniu |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Krótko i na temat. Biegi wskakiwały bez problemu. Kiedy samochód się nagrzał b ciężko biegi wchodzą. Znalazłem "rozwiązanie" w internecie że należy  pod autem zdjąć pokrywe z mechanizmu biegów, ściągnąć ciężarek z trzpienia i przeczyścić,przesmarować. Tak też zrobiłem i problem znikł. Wczoraj jadąc w upale 35 stopni znów biegi zaczęły ciężej iść po rozgrzaniu samochodu/silnika. 
 Moje pytanie do Was:
 1. Jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=KSASdY_sneg widać że na tym trzpieniu jest jakby tulejka silikonowa - u mnie takowej nie ma, tylko jest goły metal.
 
 2. W tym całym ciężarku masywnym w otworze do które wchodzi trzpień na środku(wewnątrz) otworu jest jakby pierścień wytłoczony w metalu o szerszej średnicy niż wejscie/wyjście otworu. Może to ma  1cm (po długości) i w tym zagłebieniu miałem pełno rdzy którą wyczyściłem, lecz znów tam żadnej tulejki nie było. Więc poprostu dałem tam więcej smaru by wypełnić tę przestrzeń.
 
 Czy wy również tak macie? Ewentualnie doradźcie czy ten mechanizm tam ma działać metal o metal czy jednak te tulejki są potrzebne. A jeżeli tak to doradzcie jak to w sklepie kupić (nazwa/typ).
 
 Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawomirro   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Dołączył: 12 Kwi 2016
 Posty: 1199
 Skąd: wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2017,  08:20   Re: Ciężko wchodzą biegi po rozgrzaniu |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | AccessX napisał/a: |  	  | czekam na odpowiedzi   | 
 
 A jak wyglądają linki przy lewarku? Może tam masz luz z powodu wyrobionych linek/ plastiku. Skoro tylko to występuje przy mega upale, to stawiam, że coś się rozciąga od upału  i biegi nie zaskakują poprawnie.
 Gdyby to dotyczyło nasmarowania, to by problem był zawsze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2017,  09:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do linek to popoludniu popatrze bo na tyn upale to nie ma cienia. A jsk zdejme mieszek kolo lewark w srodku auta to tam rowniez jest vos do smarowania? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2017,  14:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | a olej w skrzyni jest? :> |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2017,  16:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tzn nie sprawdzałem. I proszę o poradę jak to zrobić. Na zdjęciu pokazałem sytuacje u mnie to moze doradzcie czy dobrze mysle co jest od czego. I doradzcie jaki olej kupic i jak z wymiana
   
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawomirro   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Dołączył: 12 Kwi 2016
 Posty: 1199
 Skąd: wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2017,  21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 
 Skrzynia IB5 nie ma korka spustu oleju! Nie odkręcaj tamtej śruby, bo sobie kłopotu narobisz.
 
 Jeśli chcesz olej wymienić (choć każdy serwis, ale to każdy odradza to) to wyjmij skrzynię i wylej grawitacyjnie olej. Albo bez wymontowania skrzykawką odessij, ale tym przypadku wyjdzie tylko 2/3 oleju.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2017,  22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli w sumie na chłopski rozum olej powinien być. A odnośnie tych tulei o których pisałem wpierw... muszą być czy to taki przypadek u mnie że nie ma żadnej? Tylko meta o metal się ociera |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawomirro   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Dołączył: 12 Kwi 2016
 Posty: 1199
 Skąd: wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2017,  23:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | AccessX napisał/a: |  	  | Czyli w sumie na chłopski rozum olej powinien być. A odnośnie tych tulei o których pisałem wpierw... muszą być czy to taki przypadek u mnie że nie ma żadnej? Tylko meta o metal się ociera | 
 
 ja nie pamiętam jak to tam wygląd au mnie. I niestety też tego nie sprawdzę, bo jestem teraz pozszywany po zabiegu chirurgicznym i tak jeszcze przez 2-3 tyg.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.