Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Terkanie przy odpaleniu
Autor Wiadomość
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 34
Skąd: Sławno
Wysłany: 7 Sty 2018, 22:22   Terkanie przy odpaleniu

Moi drodzy przyjaciele.. Fiesta 1.3 69 km, 151 500 przebiegu ( raczej realne , udokumentowane ) CHodzi mi o odpalanie auta.. tzn.. Przez około 1 sekunde słychać takie rzępolniecie, takie Wrrrrrrr, dosłownie sekunde po odpaleniu auta.. Myślę, że to łańcuch.. Czym na dworze zimniej tym głośniejsze terknięcie m.in dzisiaj -5 stopni celcjusza. W Lato gdy temperatura średnio 20 stopni " prawie " nic nie słychać.. Olej zalany " zły " bo 10w40.. Takie auto z takim olejem kupilem w sierpniu.. Normalna sprawa, że ścieka olej z łańcucha itp.. Co o tym myślicie ? Olej nie za gęsty ? Tyrkota na początku łańcuch ? Potem dodając gaz czy to na zimnym czy na ciepłym... łańcucha ani żarnych terkotów NIE słychać. SIlnik chodzi i pracuje cichutko, że prawie go nie słychać. Jedynie podczas przyśpieszania na kazdym biegu od 1 do około 2 tysiecy obrotów słychac rzepolenie ( obciążenie ) .. Mechanicy Twierdzą Łożyska w skrzynie biegów.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 273
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Sty 2018, 10:49   

Teściu ma 1,3/70 KM/8V - zalany Formula 5w30. Też delikatnie "rzępoli". szybko cichnie, olej zalany pod kreskę MAX. Formula 5w30.
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 9 Sty 2018, 08:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 183
Skąd: Lublin
Wysłany: 8 Sty 2018, 13:05   

czy ja wiem łańcuch... Jakby to był łańcuch to by jebał też podczas jazdy :D Mam to samo, po prostu zimno jest, olej gęstnieje, przez noc spływa do miski olejowej, a przy odpaleniu pompie zajmuje około sekundy żeby tą gęstwine zassać i nasmarować wszystko :D więc pare pierwszych obrotów każdy silnik ma na sucho, to samo widziałem w Qashqaiu 2.0dCi. Ten sam dźwięk, te same okoliczności. Olej mam Formula F 5w30, ale nie zachwyca jakoś i wracam na Valvoline. Mam wrażenie że na Valvo silnik ciszej pracował
_________________
Pozdrawiam
 
 
pawel_pila 

Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Paweł
Wiek: 18
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: Piła
Wysłany: 8 Sty 2018, 23:19   

ooo...postanowiłem sobie zajrzeć tu od dłuższego czasu a tu taki pościk...
Mnie też dotyczy ten "problem" od jakiegoś czasu i zastanawia mnie co to tak rzępoli... Ogólnie większość odpaleń jest z rzępoleniem ,ale nie raz mnie zaskoczy i mimo niskiej temperatury jest wszystko ok. Jak już się wszyscy chwalą olejem ;p to ja mam zalany 5W30.
Czekam na posty z jakimś rozwiązaniem albo na kolejnych użytkowników z takim "problemem" (mimo że nie wiadomo co to,to trochę mi ulżyło że nie jestem sam) ;)
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 273
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Sty 2018, 08:45   

Może ten typ tak ma. TTTM i nic z tym nie zrobimy.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3657
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Sty 2018, 16:31   

pokażcie jakiś film z tym dźwiękiem :P
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 34
Skąd: Sławno
Wysłany: 9 Sty 2018, 17:57   

Wygląda to tak jakby łańcuch przez około sekundedo dwóch tarł o obudowe. Potem cichosza zadnych pukniec pierdniec czy cholera wie czego.. mi tez gadaja niezmieniaj z 10w40 na 5w30 bo i tak gow.no z tego bedziesz mial.. Jutro jade rano na 8 do mechanika z tym stalym rzerzeniem.. od 1 eo 2 tys obrotow.. kazdy bieg.. czy zimny czy to cieply.. podejrzewaja trafione lozysko/a w skrzyni biegow.. na bank do wymiany jest wysprzeglik centralny.. bo halasuje niemilosiernie..
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 34
Skąd: Sławno
Wysłany: 10 Sty 2018, 10:31   

Jestem juz po mechaniku co chodzi o terkotanie.. jest zimno.. olej splywa do miski.. pompie zajmuje okolo sekunde by wznowic cisnienie w zimny poranek. Normalny objaw.. czym gestszy olej tym gorzej. Co do uciazliwego rzerzenia problemem jest " tlumik drgan skretnych na tarczy sprzegla i luz na walku sprzeglowym.. Taki problem ma 90 % fiest.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3657
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Sty 2018, 15:16   

MrMocny, który konkretnie element w silniku wydaje takie dźwięki?



ps - https://www.youtube.com/watch?v=70KvXJRgdbc 15w40 lotos przy -15. Z tego co kojarze, to 1.3 w mk6 to jest ta sama 70 letnia technologia, co 1.1/1.3 w mk2 :P . Zero dziwnych dźwięków, a silnik był raczej zdechlak, z łancuchem do wymiany.
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 34
Skąd: Sławno
Wysłany: 10 Sty 2018, 16:14   

Element to łańcuch który przez chwile jest " suchy " i trze przez moment o obudowe. Jezeli komus grzechota dluzej niz kilka sekund = wymiana lancucha.. Czym na dworze zimniej tym olej gestszy i moga zdarzac sie takie wybryki. A jak wiemy.. 1.3 w dodatku 70 koni to nie jest jakas maszyna typu 2.5 litra 150 koni.. tylko male podmiejsce autko :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3657
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Sty 2018, 18:36   

eeee.

Jeżeli tam nadal jest mechaniczny napinacz (a nie hydrauliczny), to wg mnie bajki :P
 
 
pawel_pila 

Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Paweł
Wiek: 18
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: Piła
Wysłany: 10 Sty 2018, 21:11   

MrMocny napisał/a:
Element to łańcuch który przez chwile jest " suchy " i trze przez moment o obudowe. Jezeli komus grzechota dluzej niz kilka sekund = wymiana lancucha.. Czym na dworze zimniej tym olej gestszy i moga zdarzac sie takie wybryki. A jak wiemy.. 1.3 w dodatku 70 koni to nie jest jakas maszyna typu 2.5 litra 150 koni.. tylko male podmiejsce autko :)


zrozumiałe jest dla mnie że łańcuch jest suchy i trze o obudowę ale...w normalnych warunkach też on trze o obudowę tylko tego nie słychać bo jest nasmarowany? czy coś jest z napinaczem że łańcuch jest luźny i dlatego początkowo trze?
 
 
MrMocny 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 34
Skąd: Sławno
Wysłany: 10 Sty 2018, 22:14   

Problemem moze byc wlasnie napinacz. Z tego co wiem w mojej Zabie jest hydrauliczny napinacz.
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 183
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Sty 2018, 00:00   

pawel_pila napisał/a:
MrMocny napisał/a:
Element to łańcuch który przez chwile jest " suchy " i trze przez moment o obudowe. Jezeli komus grzechota dluzej niz kilka sekund = wymiana lancucha.. Czym na dworze zimniej tym olej gestszy i moga zdarzac sie takie wybryki. A jak wiemy.. 1.3 w dodatku 70 koni to nie jest jakas maszyna typu 2.5 litra 150 koni.. tylko male podmiejsce autko :)


zrozumiałe jest dla mnie że łańcuch jest suchy i trze o obudowę ale...w normalnych warunkach też on trze o obudowę tylko tego nie słychać bo jest nasmarowany? czy coś jest z napinaczem że łańcuch jest luźny i dlatego początkowo trze?

Hydrauliczny napinacz ma trzymać łańcuch w napięciu, żeby o nic nie tarł ani nie przeskoczył na kołach zębatych, bo wtedy rozrząd się przestawi i zawory trafi szlag :)

W fiestach 1.3 jest hydrauliczny napinacz łańcucha :) Mi mechanik powiedział że jak będzie rzempolić w trakcie jazdy to żeby sie martwić, jak tylko sekunda przy starcie to może równie dobrze być silnik pracujący w pierwszych obrotach na sucho
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK6] Fiesta ST - dławienie przy odpaleniu
Hyuga Mechanika silnika 2 21 Cze 2017, 23:20
janusdel
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Mam duzeobroty przy odpaleniu silnika
Gales Mechanika 9 17 Cze 2009, 21:08
szynszyl
Brak nowych postów Gaśnie zaraz po odpaleniu przy niższych temperaturach
jeden87 Mechanika ogólna 0 20 Mar 2015, 22:17
jeden87
Brak nowych postów [MK3] Po odpaleniu wysokie obroty, przy odłączonym krokowcu.
przemek_bundy Mechanika 11 5 Cze 2010, 18:56
Bezimienny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.