| 
		[MK3] Zwiększenie wydajnosci ukladu hamulcowego | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Nesor  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 37  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 306 Skąd: KRAKÓW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lut 2017,  23:36   [MK3] Zwiększenie wydajnosci ukladu hamulcowego
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zastanawia mnie czy do mk3 bez abs czyli z pompa na 4 wyjscia i korektorami sily na pompie ( pompa 20,64mm tloczek) da sie wsadzic jakas inna jednostke pompujaca o wiekrzej wydajnosci.
 
 
sprawa sie tyczy wymiany zacisków z mk6 i tarcz 258mm  co w obecym ukladzie spowodowalo roznice w naciskaniu pedalu hamucla z twardosci i skoku by odczuc powazne hamowanie, na starych heblach byl maly skok i pedal dosc sztywny a po wimianie idac prawami fuizyki ze tloczek w mk6 jest sporo wiekszy pedal wchodzi glebiej bedac bardziej miekki.  
 
domyslajac sie ze wiekrza pompa powoduje wiekrze ciznienie powinno spowodowac leprze efekty przy mniejszym nacisniecu hamucla... co myslice i czy ktos montowal wiekrza pompe/serwo? ( ewentualnie z czego podejdzie) | 
             
						
				_________________ Jest
 
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
 
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
 
Bylo
 
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768 | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Freeman 16 Lut 2017,  22:32, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peedro  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 36  Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3058 Skąd: Mystków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2017,  19:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bobson i luk_90 pewnie coś mogą na ten temat napisać bo oni coś u siebie tam modzili z pompami z tego co pamiętam. | 
             
						
				_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 
Żaba - RIP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2017,  20:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Piotruś ja mam pompę jeszcze mniejszą bo 18 i przy zaciskach z mk6 przód i większych cylinderkach tył 22,5mm nie miałem takich problemów. spróbuj porządnie odpowietrzyć układ najlepiej podciśnieniowo.
 
W jakim stanie masz elastyki i sztywne przewody?
 
Zamień je na oplot. jeździłeś moją wiesz jak to hamuje    | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DemptD  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 36  Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2017,  20:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moje oczy.. teraz każda przeglądarka ma wbudowany słownik ortograficzny - użyj go bo nie da się tego czytać
 
 
 	  | Nesor napisał/a: | 	 		  | tloczek w mk6 jest sporo wiekrzy | 	  
 
przecież MK3 w wentylowanych tarczach ma taki sam tłoczek... | 
             
						
				_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
 
Czerwono-czarna® | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Lut 2017,  10:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak wyżej, tłoczek w zaciskach mk6 ma 54mm, czyli tyle co wentylowane 240 we fieście, wiec coś nie halo z odpowietrzeniem, albo pompa juz nie jest w najlepszej kondycji. U siebie wymieniłem caluteńki układ hamulcowy od serwa przez pompę po przewody miedziane, i kpl hamulcy tył i przód. Miałem też problemy z miękkim pedałem hamulca, robiłem odpowietrzania, został zamontowany oplot i się troszkę poprawiło, reperaturki pompy hamulcowej też nie pomogły, dopiero wymiana serwa i pompy na mondeo załatwiła sprawę i pedał bierze od samej góry i nie "flaczeje" | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bobson  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Andrzej 
                  Wiek: 37  Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 806 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lut 2017,  14:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Skoro przed wymianą zacisków było ok to obstawiam jednak jeszcze zapowietrzony układ.
 
Luki dobrze prawi - odpowietrzyć układ podciśnieniowo.
 
 
U siebie najpierw montowałem oplot, następnie wpadły zaciski z MK6, tarcze 258 ATE PD i klocki sportowe Mintexa - układ od początku działał dobrze na seryjnej pompie a dostawał mocno w kość.
 
 
Przy okazji wielu innych modów wpadło finalnie serwo z pompą z Mondeo jednak wcześniej też to pracowało poprawnie. | 
             
						
				_________________ Fiesta XR2i ITB
 
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
 
www.ford-tech.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.