| Przesunięty przez: van 21 Cze 2014,  21:41
 | Drązek zmiany biegów skrzynia 4 i 5 biegowa w mk2 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Police [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  09:02   Drązek zmiany biegów skrzynia 4 i 5 biegowa w mk2 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Mam problem bo w poniedziałek urwał mi się drążek zmiany biegów
  . Znalazłem taki ale ze skrzyni 4 biegowej, a ja mam 5 biegową. Czy sam drążek rózni się czymś, czy moge założyc ten od skrzyni 4 biegowej. Wiem że skrzynia 4 bieowa ma inaczej rozmieszczony wsteczny i niema 5 biegu  ;-) . Albo jak da się napawić stary ułamany drążek. Ułamał się przy końcu na dole tam gdzie łączy się z plastikiem. Postaram się dołączyć foto/rysunek z zaznaczonym miejscem złamania. Sprawa dość pilna bo auto jest potrzebne do pracy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  09:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | drugi drugi ja pierwszy połamałem drążek . Hm myśleze zabierak bedzie identyczny jeśli ze starego przekręcisz ten plastik tzw jabłko . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Police [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  09:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli niema jakiejść róznicy w tym plastku ( co znajduje się w tej małej obudowe która jest przykręcona do stabilizatora ) na końcu drążka. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  12:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | plastkiki generalnie sie róznia bo maja troszke inne prowanice biegów poprostu inne . Ale na otowry zdaje sie pasuja i moza sobie ze starej przełożyc . I tak klucz do sukcesu to właściwe ustawienie przegubu kardana przy skrzyni i dobre poduszki wybieraka . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Police [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  18:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK. okazało się że drążek ( mechanizm ) ze skrzyni 4 biegowej jest inny, ale ten mój złamany drążek jest w tej chwili skręcony na szpilce M8. Pytanie następne czy ten cały mechanizm, drązek wodzik i stabilizator sposowałyby z fiesty mk3 gdzie jest skrzynia 5 biegowa. Teraz po zamontowaniu tego wszystkiego i wyregulowaniu według książki wodzika , biegi na wyłączonym silniku wchodzą idealnie 1 palcem. Jak silnik jest odpalony to żaden bieg niechce wejść, a przy próbie włączenia wstecznego jest charakterystyczny dzwięk tarcia kół zembatych w skrzyni jakby sprzęgło niebyło wciśnięte. A sprzęgła nieda się już bardziej podciągnąć bo jest samoregulujące się. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Police napisał/a: |  	  | Teraz po zamontowaniu tego wszystkiego i wyregulowaniu według książki wodzika , biegi na wyłączonym silniku wchodzą idealnie 1 palcem. Jak silnik jest odpalony to żaden bieg niechce wejść, a przy próbie włączenia wstecznego jest charakterystyczny dzwięk tarcia kół zembatych w skrzyni jakby sprzęgło niebyło wciśnięte.. | 
 Czyli masz rozwalone sprzegło... zostaw skrzynke bo rozwalisz ją do konca... najpierw wymień linkę sprzegła 15 min. roboty koszt to około 15-25 zeta... mozeliwe że się wyciągła... jak na nowej lince tez bedzie na wstecznym chrobatać (wtedy wiadomo na bank że sprzegło nie rozłącza jak trzeba) - bedzie trzeba wyjąc sprzegło i sprawić - prenie docisk do wumiany, albo tarcza, albo i jedno i drugie...
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  19:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | hm z mk3 to powiem ci ze cienki lód . Nie wiem czy sa ogromne różnice prawdopodobnie z pomoca migo-mata da sie wsadzić
  . Ale hm w mk3 jakość materiałów użytych jest zastraszająca w porównaniu do mk2 . Ale ja widze ze to jest problem sprzegła u ciebie a nie biegów . Moze ci wyleciało słoneczko w docisku . Bo generalnie nie ma prawa wchodzić wsteczny ze zgrzytem bo to znaczy ze jest skrzynia nie wysprzeglona. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  19:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | hm z mk3 to powiem ci ze cienki lód . Nie wiem czy sa ogromne różnice prawdopodobnie z pomoca migo-mata da sie wsadzić
  . Ale hm w mk3 jakość materiałów użytych jest zastraszająca w porównaniu do mk2 . Ale ja widze ze to jest problem sprzegła u ciebie a nie biegów . Moze ci wyleciało słoneczko w docisku . Bo generalnie nie ma prawa wchodzić wsteczny ze zgrzytem bo to znaczy ze jest skrzynia nie wysprzeglona. | 
 Oj Krzysiu Krzysiu głupoty gadasz - skrzynia ma prawo zgrzytnąć (jak są wysokie obroty silnika)przy włączeniu wstecznego ponieważ wsteczy nie jest zsychronizowany.
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli drążek pękł bo sprzęgło kiepsko działało i biegi były wbijane nieco na siłę tak ? 
 co do drążków to różnią sie mechanizmem blokady wsteka ale są wymienne ( trzeba uważać przy skrzynce 5 coby o wsteczny nie wadzić  przy redukcjach jak siema drążek od 4 )
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Police [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  22:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rzeczywiście linka od sprzęgła jest troche sfatygowana, jutro ją wymienie, jeśli to niepomorze to pozostaje sprzęgło, ale podobno było wymieniane około 2 lata temu. Niepodejżewam żęby od tego czasu już wymagało wymiany, bo raczej dużego przebiegu na nim niezrobiła ta Fiesta. W każdym razie jak linka niepomorze to idzie do jakiegoś mechanika co ją uzdrowi, bo od tygodnia ciągle coś trzeba zrobić, wymianić lub naprawić. a w kieszeni niestety już dno .... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2005,  23:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Łokmen nie załamuj mnie . ja ufam ze kolega Police jest człowiekiem myślącym i nie wrzuca biegów przy 5 tyś obrotów/min  po wcześniejszym wciśnięciu sprzegła .  Myśle ze wymiana linki da duzo bo nie ukrywajmy potrafi sie znacznie wyciągnąć . A produkuje je firma z częstochowy o nazwie LINEX w dobrej cenie  tego co pamiętam , |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Police [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Cze 2005,  09:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: |  	  | czyli drążek pękł bo sprzęgło kiepsko działało i biegi były wbijane nieco na siłę tak ? 
 | 
 
 Raczej tak, przed wystąpieniem usterki biegi zaczeły stopniowo cięko wchodzić i trzeba było użyć nieco siły ( niedużo ), a wsteczny to najlepiej było wrzucać na wyłączonym silniku.
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | Łokmen nie załamuj mnie . ja ufam ze kolega Police jest człowiekiem myślącym i nie wrzuca biegów przy 5 tyś obrotów/min  po wcześniejszym wciśnięciu sprzegła . Myśle ze wymiana linki da duzo bo nie ukrywajmy potrafi sie znacznie wyciągnąć . A produkuje je firma z częstochowy o nazwie LINEX w dobrej cenie tego co pamiętam ,
 
 | 
 
 No wstecznego nigdy nie wrzucam jak jest 5000 rpm. ale przyznam się że zdażało się zmieniać biegi przy 4000/4500 rpm tylko w przypadku agresywniejszej jazdy co XR2 troche lubi  ;-)
 
 [ Dodano: Czw Cze 23, 2005 3:12 pm ]
 Ehh .... Jednak to niejest linka sprzęgła, po wymianie jest taki sam efekt.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |