Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.1 Gaźnik, remont czy swap na 1.6 EFI
Autor Wiadomość
komorniq 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mikołaj
Dołączył: 25 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Sty 2017, 14:39   1.1 Gaźnik, remont czy swap na 1.6 EFI

Witam, tak jak w temacie. Mam Fieste mk3 1.1 55km na gaźniku z gazem 2 generacji BRC. Od razu zaznaczę, że nie mam ani grama rdzy na nadwozi. Nic a nic. Podłoga, podłóżnice, progi, nadkola wszystko zdrowiutkie. Kupiłem auto od gościa, który natomiast zakupił to od "dziadka", który podobno nie jeździł tym autem przez 23 lata w zimie tylko trzymał w garażu. Jestem trzecim właścicielem. Także wszystkie komentarze typu i tak jest zardzewiała to nie opłaca się naprawiać czy tego typu można odpuścić :D

Przechodząc do tematu, ostatnio przy wymianie oleju i filtra postanowiłem zmierzyć kompresje cylindrów, bo oleju pije sporo. Chciałem zmierzyć razem z próbą olejową, żeby wiedzieć czy same uszczelniacze zaworów wystarczyłoby zmienić i nie będzie dramatu... No niestety przeliczyłem się. Pierścienie też są styrane, podejrzewam również że gniazda zaworowe itp itd. Także jeżeli chciałbym naprawić ten silnik to kapitalny remont by mnie czekał. A silnik nalatane ma gdzieś około 150tyś km bądź 250tyś km. Na pewno nie więcej, a jak wiadomo licznik tylko do 100tyś km. Ale wnętrze i stan samochodu raczej by wskazywał na 150 tyś km. No chyba, że 50tyś km ale w to wątpie przy takim wieku.

No i teraz się zastanawiam, czy robić remont tego silnika czy może swapować. Znajomy ma na sprzedaż 1.6 z fiesty xr2, z tego co wywnioskowałem to raczej jest to 1.6 EFI, jakieś tam pierdoły jak wiązka, komputer do tego tez powinien mieć, gość już nie pamięta bo leży to u niego troche czasu, ale powiedzmy że stan silnika jest dobry+ . Wiem, że swap to raczej wyszłoby sporo kasy, chociaz wydaje mi się, że z zakupem silnika i niezbędnych pierdół, takich jak chłodnica, pompa paliwa jakieś rurki złączki srączki itp. itd. zamknąłbym się w 1k, a robocizne zrobiłbym sam. (tak wiem wiem, hamulce itp itd, ale to bym postarał się też ogarnąć chociaż zmieniając klocki i tarcze z przodu, okładziny z tyłu i nowy płyn hamulcowy).

Tylko, że mimo wszystko swap rodzić będzie za sobą kolejne wydatki i kolejne wydatki i tylko by kumulował. Szczerze mówiąc troche bardziej zależy mi na oszczędnym dupowozie miejskim. No ale z tak zaniedbanym silnikiem nie dam rady długo. Kompresje na drugim i trzecim cylindrze miałem chyba 7 atmosfer, a na 1 i 4 w okolicach 10 atmosfer. Ktoś się w ogóle orientuje ile w tym silniku powinno być nominalnie?

Proszę o jakąś pomoc panowie, co zrobić i jak zrobić, żeby pracujący student jakoś ogarnął fure.
 
 
katedroloz 

Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 40
Skąd: Szczytna
Wysłany: 25 Sty 2017, 23:12   

Nominalnie nie wiem, kolo 15atm jak w większości starych dupowozów. :D Swap jeśli chcesz zatrzymać bude ze soba, remontu nie polecam drogi, to jest poczciwa 1,1 łatwa do zajechania 250k km to dla niej straszny wiek. :D wiem to po swojej, buda dobra, tyci rdzy jest, szkoda wyrzucać, i czekam az tylko wyzionie ducha ta 1,1 żeby zeswapować na coś lepszego.
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 220
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26 Sty 2017, 12:12   

albo swap na 1.6 albo zostań przy 1.1/1.3 na gaźniku, po prostu szukaj zadbanego słupka kosiarki :) twoja kompresja jest tragiczna :ok:
ja miałem 1.1 na gaźniku, później znowu 1.1, które zajechałem, aż wreszcie trafiłem na zadbane 1.3 za grosze i fajnie to jechało
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 
 
komorniq 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mikołaj
Dołączył: 25 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Sty 2017, 10:56   

Przy swapie na 1.6 co dokładnie bym potrzebował, bo wstępnie zrobiłem sobie taką listę:
silnik, wiązka, komputer, chłodnica, pompka paliwa... i co dalej? Czytałem gdzieś, że trzeba przerabiać łapy, skrzynia podobno spasuje co z tym autem zrobić to ja nie wiem. Może spróbuje na raty to ogarnąć, wytargam ten silnik od znajomego posadze w garażu i będzie czekał aż 1.1 wyzionie ducha :D Ktoś jakieś doświadczenia przy swapowaniu z 1.1 na 1.6 ma? ;)
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 27 Sty 2017, 21:14   

komorniq, przeszukaj forum, sporo tematów odnośnie swapów na 1.6/1.8/2.0 jest

od siebie dorzucę, że jak się nastawiasz na 1,5k to możesz mieć przykrą niespodziankę później ;)
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów swap z 1.3S na 1.6 EFI
swap z 1.3S na 1.6 EFI
Paweł1 Mechanika silnika 6 16 Lis 2009, 00:12
diodalodz
Brak nowych postów swap 1,1i na 1,4 gaźnik
pytania i mam nadzieje mądre odpowiedzi
Bodziek Mechanika 58 22 Sty 2009, 17:54
mamuten
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi swap silnika z 1.1 na 1.3 endura e efi
yogiddz Tuning mechaniczny 2 11 Wrz 2008, 11:04
Żółwik Tuptuś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.