[MK3] Zwiększenie wydajnosci ukladu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
Nesor
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 306 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 15 Lut 2017, 23:36 [MK3] Zwiększenie wydajnosci ukladu hamulcowego
|
|
|
Zastanawia mnie czy do mk3 bez abs czyli z pompa na 4 wyjscia i korektorami sily na pompie ( pompa 20,64mm tloczek) da sie wsadzic jakas inna jednostke pompujaca o wiekrzej wydajnosci.
sprawa sie tyczy wymiany zacisków z mk6 i tarcz 258mm co w obecym ukladzie spowodowalo roznice w naciskaniu pedalu hamucla z twardosci i skoku by odczuc powazne hamowanie, na starych heblach byl maly skok i pedal dosc sztywny a po wimianie idac prawami fuizyki ze tloczek w mk6 jest sporo wiekszy pedal wchodzi glebiej bedac bardziej miekki.
domyslajac sie ze wiekrza pompa powoduje wiekrze ciznienie powinno spowodowac leprze efekty przy mniejszym nacisniecu hamucla... co myslice i czy ktos montowal wiekrza pompe/serwo? ( ewentualnie z czego podejdzie) |
_________________ Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768 |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 16 Lut 2017, 22:32, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 16 Lut 2017, 19:33
|
|
|
bobson i luk_90 pewnie coś mogą na ten temat napisać bo oni coś u siebie tam modzili z pompami z tego co pamiętam. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 16 Lut 2017, 20:30
|
|
|
Piotruś ja mam pompę jeszcze mniejszą bo 18 i przy zaciskach z mk6 przód i większych cylinderkach tył 22,5mm nie miałem takich problemów. spróbuj porządnie odpowietrzyć układ najlepiej podciśnieniowo.
W jakim stanie masz elastyki i sztywne przewody?
Zamień je na oplot. jeździłeś moją wiesz jak to hamuje |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 16 Lut 2017, 20:43
|
|
|
Moje oczy.. teraz każda przeglądarka ma wbudowany słownik ortograficzny - użyj go bo nie da się tego czytać
Nesor napisał/a: | tloczek w mk6 jest sporo wiekrzy |
przecież MK3 w wentylowanych tarczach ma taki sam tłoczek... |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Lut 2017, 10:40
|
|
|
Jak wyżej, tłoczek w zaciskach mk6 ma 54mm, czyli tyle co wentylowane 240 we fieście, wiec coś nie halo z odpowietrzeniem, albo pompa juz nie jest w najlepszej kondycji. U siebie wymieniłem caluteńki układ hamulcowy od serwa przez pompę po przewody miedziane, i kpl hamulcy tył i przód. Miałem też problemy z miękkim pedałem hamulca, robiłem odpowietrzania, został zamontowany oplot i się troszkę poprawiło, reperaturki pompy hamulcowej też nie pomogły, dopiero wymiana serwa i pompy na mondeo załatwiła sprawę i pedał bierze od samej góry i nie "flaczeje" |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 27 Lut 2017, 14:49
|
|
|
Skoro przed wymianą zacisków było ok to obstawiam jednak jeszcze zapowietrzony układ.
Luki dobrze prawi - odpowietrzyć układ podciśnieniowo.
U siebie najpierw montowałem oplot, następnie wpadły zaciski z MK6, tarcze 258 ATE PD i klocki sportowe Mintexa - układ od początku działał dobrze na seryjnej pompie a dostawał mocno w kość.
Przy okazji wielu innych modów wpadło finalnie serwo z pompą z Mondeo jednak wcześniej też to pracowało poprawnie. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.