ST - problem z turbo |
Autor |
Wiadomość |
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 19 Mar 2017, 23:04 ST - problem z turbo
|
|
|
Witam,
Panowie mam taki problem z moją ST 1.6 Ecooboost z 2013 roku. Przy jeźdżie na wyższym biegu, np. na 4 biegu przy około 140km/h odcina turbo i auto traci moc. Po zgaszeniu auta i odpaleniu moc jest. Jazda z krótkotrwałym wciśnięciem gazu do 5-8 sek na niższych biegach nie powoduje problemu. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje taki błąd: Ciśnienie doładowania turbosprężarki - jakość sygnału P132B. Zmieniałem już czujnik ciśnienia doładowania ale nic nie pomaga. Sztanga od zaworu upustowego też normalnie pracuje. Pytanie czy ktoś z czymś takim się spotkał i wie jak rozwiązać ten problem? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Kwi 2017, 08:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Mar 2017, 01:18
|
|
|
Jeśli łopatki się nie zacinają, to sterownik może szwankować. Na forum Mondeo można poczytać szerzej nt. tego błędu |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 20 Mar 2017, 09:05
|
|
|
Tu nie ma mechanizmu łopatek tylko zawór upustowy tzw. wastgate. Nadmienię iż silnik był wymieniany ale w całości z osprzętem całym i turbiną. Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ ? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Mar 2017, 10:14
|
|
|
Jeśli jest WG, to jest kwestia sterowania. Co oznacza, że "sztanga normalnie pracuje"? Bo wygląda to tak, jakby właśnie była źle wyregulowana i nie upuszczała tyle ciśnienia, ile powinna.
Silnik na wyższych biegach, jak dasz w pedał, pracuje pod maksymalnym obciążeniem (na niższych biegach tego nie uświadczysz), więc leje więcej paliwa i może przeładowywać. Gdy tak się stanie, to wpada tryb awaryjny i musisz wyłączyć/włączyć kompa poprzez zgaszenie/zapalenie silnika, żeby ten tymczasowy błąd usunąć. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 20 Mar 2017, 10:48
|
|
|
Pracuje w sensie, że przesuwa się przy dodawaniu gazu tak jakby działała. A ile ona ma się wychylać prawidłowo to nie mam pojęcia. Dziś mierzyłem start od 0 do 100km/h i wyszło mi 10 sek... a jeszcze lepsza opcja jest ze spalaniem. Przy jeździe do 120 trasa-troszkę miasto wychodzi 10l ;o na tempomacie przy 100km/h na 6 biegu chwilowe pokazuje ponad 7-8l. To chyba cos jest nie tak mocno według mnie. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Mar 2017, 10:52
|
|
|
Jak jedziesz normalnie, to WG jest zatkane, więc mówimy tu o dwóch, skrajnie różnych sytuacjach.
Jeśli WG nie będzie w stanie się otworzyć na tyle żeby upuścić odpowiednią ilość spalin, to turbo będzie przeładowywać.
Jak nie masz zegarka boostu, to masz dwa wyjścia - zakupić takowy i sobie zamontować jako bajer + wyregulować, patrząc na wskazania lub podpiąć manometr, podciągnąć go do kabiny, jechać, mierzyć, regulować i dojść do stanu, w którym wszystko jest ustawione dobrze.
Trzecia opcja wymaga ściągnięcia turbo i oddania do jakiegoś turbiarza na ustawienie, ale z racji kosztów, raczej tego w pierwszej kolejności nie polecam. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 20 Mar 2017, 11:07
|
|
|
Na jakim poziomie powinno być to ciśnienie doładowania ? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Mar 2017, 11:13
|
|
|
Wstępnie znalezione info mówi o 15 psi (ok. 1 bar). Dosyć dużo, ale w końcu to wysilony motor. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Cons
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: ST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Mar 2017, 09:27
|
|
|
może by było warto zacząć od tego, dlaczego poprzedni silnik wymieniłeś?
Masz też objawy przypominające trochę problemy z termiką, czukiereczek od tego błędu dotyczącego turbo
Żeby mieć 'jakieś' pojęcie możesz też podpiąć się pod OBD po BT i przez na przykład Torque zobaczyć ile turbo Ci dmucha |
|
|
|
|
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 21 Mar 2017, 14:24
|
|
|
Silnik był wymieniony ponieważ miał uszkodzony blok po wypadku. Zakupiony 2 silnik wraz z całym osprzętem. |
|
|
|
|
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 24 Mar 2017, 22:29
|
|
|
Panowie chyba problem rozwiązany. Wymieniłem zawór regulujący podciśnieniami turbiny i auto zapierdziela aż miło. Bez problemu wkręca się w obroty i ma potężną moc przy wysokich prędkościach. Mam nadzieję, że tylko to było problemem. ale potestuję kilka dni i wtedy zamknę temat ostatecznie. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 27 Mar 2017, 22:13
|
|
|
Pojeżdżone kilka dni. Auto ogólnie ma niezłą moc i już komputer nie wywala żadnego błędu, ale czasami mam wrażenie, że auto łapie laga i pomimo wysokich obrotów i niskiego biegu muszę czekać na turbo. Nie dzieję się to ciągle ale sporadycznie. Dajmy na to startuję z 1 biegu i dojeżdżam do 6 tys. obrotów przepinam na 2 bieg i nagle lag, muszę odczekać ze 2 sek zanim auto zacznie jechać dochodzę do 6 tys i przepinam na 3 bieg i już jedzie pełnym butem. Albo to moja fanaberia albo "ten typ tak ma". Chciałbym, żeby wypowiedział się ktoś z użytkowników jak to wygląda u Was. |
|
|
|
|
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 11 Kwi 2017, 22:43
|
|
|
Auto zasuwa, wszystko działa jak należy. Temat do zamknięcia |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Kwi 2017, 08:44
|
|
|
Coś poprawiłeś względem stanu z ostatniego postu czy "ten typ tak ma" ? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Gooral
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Szczutowo
|
Wysłany: 12 Kwi 2017, 23:36
|
|
|
Miałem uszkodzoną pompę ABSu i wywalone wszystkie kontrolki na blacie. Po wymianie pompy i zaprogramowaniu w Fordzie poprawiło się. Być może pompa wariowała i gdzieś na niskich biegach załączała CT. |
|
|
|
|
|