Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

ST - problem z turbo
Autor Wiadomość
Gooral 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 29
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Szczutowo
Wysłany: 19 Mar 2017, 23:04   ST - problem z turbo

Witam,
Panowie mam taki problem z moją ST 1.6 Ecooboost z 2013 roku. Przy jeźdżie na wyższym biegu, np. na 4 biegu przy około 140km/h odcina turbo i auto traci moc. Po zgaszeniu auta i odpaleniu moc jest. Jazda z krótkotrwałym wciśnięciem gazu do 5-8 sek na niższych biegach nie powoduje problemu. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje taki błąd: Ciśnienie doładowania turbosprężarki - jakość sygnału P132B. Zmieniałem już czujnik ciśnienia doładowania ale nic nie pomaga. Sztanga od zaworu upustowego też normalnie pracuje. Pytanie czy ktoś z czymś takim się spotkał i wie jak rozwiązać ten problem?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Kwi 2017, 08:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5530
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Mar 2017, 01:18   

Jeśli łopatki się nie zacinają, to sterownik może szwankować. Na forum Mondeo można poczytać szerzej nt. tego błędu :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Gooral 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 29
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Szczutowo
Wysłany: 20 Mar 2017, 09:05   

Tu nie ma mechanizmu łopatek tylko zawór upustowy tzw. wastgate. Nadmienię iż silnik był wymieniany ale w całości z osprzętem całym i turbiną. Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5530
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Mar 2017, 10:14   

Jeśli jest WG, to jest kwestia sterowania. Co oznacza, że "sztanga normalnie pracuje"? Bo wygląda to tak, jakby właśnie była źle wyregulowana i nie upuszczała tyle ciśnienia, ile powinna.

Silnik na wyższych biegach, jak dasz w pedał, pracuje pod maksymalnym obciążeniem (na niższych biegach tego nie uświadczysz), więc leje więcej paliwa i może przeładowywać. Gdy tak się stanie, to wpada tryb awaryjny i musisz wyłączyć/włączyć kompa poprzez zgaszenie/zapalenie silnika, żeby ten tymczasowy błąd usunąć.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Gooral 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 29
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Szczutowo
Wysłany: 20 Mar 2017, 10:48   

Pracuje w sensie, że przesuwa się przy dodawaniu gazu tak jakby działała. A ile ona ma się wychylać prawidłowo to nie mam pojęcia. Dziś mierzyłem start od 0 do 100km/h i wyszło mi 10 sek... a jeszcze lepsza opcja jest ze spalaniem. Przy jeździe do 120 trasa-troszkę miasto wychodzi 10l ;o na tempomacie przy 100km/h na 6 biegu chwilowe pokazuje ponad 7-8l. To chyba cos jest nie tak mocno według mnie.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5530
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Mar 2017, 10:52   

Jak jedziesz normalnie, to WG jest zatkane, więc mówimy tu o dwóch, skrajnie różnych sytuacjach.
Jeśli WG nie będzie w stanie się otworzyć na tyle żeby upuścić odpowiednią ilość spalin, to turbo będzie przeładowywać.

Jak nie masz zegarka boostu, to masz dwa wyjścia - zakupić takowy i sobie zamontować jako bajer + wyregulować, patrząc na wskazania lub podpiąć manometr, podciągnąć go do kabiny, jechać, mierzyć, regulować i dojść do stanu, w którym wszystko jest ustawione dobrze.

Trzecia opcja wymaga ściągnięcia turbo i oddania do jakiegoś turbiarza na ustawienie, ale z racji kosztów, raczej tego w pierwszej kolejności nie polecam.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Gooral 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 29
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Szczutowo
Wysłany: 20 Mar 2017, 11:07   

Na jakim poziomie powinno być to ciśnienie doładowania ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5530
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Mar 2017, 11:13   

Wstępnie znalezione info mówi o 15 psi (ok. 1 bar). Dosyć dużo, ale w końcu to wysilony motor.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Cons 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: ST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Mar 2017, 09:27   

może by było warto zacząć od tego, dlaczego poprzedni silnik wymieniłeś?
Masz też objawy przypominające trochę problemy z termiką, czukiereczek od tego błędu dotyczącego turbo

Żeby mieć 'jakieś' pojęcie możesz też podpiąć się pod OBD po BT i przez na przykład Torque zobaczyć ile turbo Ci dmucha
 
 
Gooral 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 29
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Szczutowo
Wysłany: 21 Mar 2017, 14:24   

Silnik był wymieniony ponieważ miał uszkodzony blok po wypadku. Zakupiony 2 silnik wraz z całym osprzętem.
 
 
Gooral 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 29
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Szczutowo
Wysłany: 24 Mar 2017, 22:29   

Panowie chyba problem rozwiązany. Wymieniłem zawór regulujący podciśnieniami turbiny i auto zapierdziela aż miło. Bez problemu wkręca się w obroty i ma potężną moc przy wysokich prędkościach. Mam nadzieję, że tylko to było problemem. ale potestuję kilka dni i wtedy zamknę temat ostatecznie. Pozdrawiam
 
 
Gooral 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 29
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Szczutowo
Wysłany: 27 Mar 2017, 22:13   

Pojeżdżone kilka dni. Auto ogólnie ma niezłą moc i już komputer nie wywala żadnego błędu, ale czasami mam wrażenie, że auto łapie laga i pomimo wysokich obrotów i niskiego biegu muszę czekać na turbo. Nie dzieję się to ciągle ale sporadycznie. Dajmy na to startuję z 1 biegu i dojeżdżam do 6 tys. obrotów przepinam na 2 bieg i nagle lag, muszę odczekać ze 2 sek zanim auto zacznie jechać dochodzę do 6 tys i przepinam na 3 bieg i już jedzie pełnym butem. Albo to moja fanaberia albo "ten typ tak ma". Chciałbym, żeby wypowiedział się ktoś z użytkowników jak to wygląda u Was.
 
 
Gooral 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 29
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Szczutowo
Wysłany: 11 Kwi 2017, 22:43   

Auto zasuwa, wszystko działa jak należy. Temat do zamknięcia ;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5530
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Kwi 2017, 08:44   

Coś poprawiłeś względem stanu z ostatniego postu czy "ten typ tak ma" ?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Gooral 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Imię: Hubert
Wiek: 29
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Szczutowo
Wysłany: 12 Kwi 2017, 23:36   

Miałem uszkodzoną pompę ABSu i wywalone wszystkie kontrolki na blacie. Po wymianie pompy i zaprogramowaniu w Fordzie poprawiło się. Być może pompa wariowała i gdzieś na niskich biegach załączała CT.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Zetec Turbo 1.8 problem z doładowaniem
nowe wykresy z hamowni drogowej By ecumaster
Grand Tuning mechaniczny 73 4 Sie 2009, 19:50
Grand


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.