| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| Pomocy w sprawie elektryki silnika |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | pio_kle   
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 45
 Dołączył: 06 Lis 2011
 Posty: 42
 Skąd: Polska Cerekiew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lip 2016,  22:04   Pomocy w sprawie elektryki silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Szukam pomocy, jestem w trakcie składania instalacji elektrycznej silnika i problem w tym ze nie wiem co do czego ( cewka, gaznik, kopułka, rozrusznik, jakis przekaznik, itd. )
 Może jakiś schemat ?
 Po 4 latach renowacji chciałbym odpalic fieścinke
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2016,  00:08   Pomocy w sprawie elektryki silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Do gaźnika idzie 1 przewód z kątowym konektorkiem o kolorze z tego co pamiętam żółto czarnym. Taki sam kolor idzie do cewki tylko ma okrągłe złącze i to wpinasz po + cewki. Od aparatu idzie konektor okrągły kolor czarny. Przy cewce nie namieszasz bo są różne średnice bolców. Kolejność układu zapłonowego 1-2-4-3 (kolejność podana z kierunkiem obrotu palca)
 Do rozrusznika idą w sumie 3 przewody.
 1 czerwony gruby od akumulatora po złączę M8 w automacie (+12V z akumulatora)
 2 konektor 6,3 mm sygnał rozruchu ze stacyjki
 3 okrągły podbicie napięcia na cewce podczas rozruchu.
 Do odpalenia potrzebny ci jest jeszcze szary przewód oporowy który znajduje się w prawym narożniku przed amortyzatorem. Wpięty jest w dwa złącza wychodzące z wiązki gniazda małe bolce.
 Czujnik ciśnienia oleju z tego co pamiętam przewód o kolorze czarnym z zielonym paskiem. Okrągła wtyczka samiczka.
 Czujnik cofania okrągła gumowa wtyczka z 2 konektorami okrągłymi.
 Dwa konektory płaskie przy prawym kielichu idą na czujnik w wentylatorze.
 Konektor biały z czerwonym paskiem to temperatura silnika na zegary (żółty czujnik pod obudową termostatu)
 Złącze podwójne w wiązce obok alternatora,samiec i samiczka to przewód wentylatora chłodnicy.
 Kostka 2 czerwone przewody 6mm2 i jeden cienki niebieski to kostka alternatora. Niebieski jest od kontrolki, grube czerwone idą w wiązkę i na wysokości akumulatora z 2 robią się jednym przewodem. W tym miejscu jest też wgrzany przewód +12V z akumulatora, nie wolno go zmieniać na dużo grubszy, bo pełni on rolę bezpiecznika.
 To koniec wiązki pod maską, tyle z pamięci. Jak coś mogę ci sprawdzić na samochodzie konkretne kolory bo mam szczątki mk1 79 nadal na placu
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |