| 1.4 TDCi - ciężko odpala na zimnym silniku | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kamil290692   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 02 Mar 2015
 Posty: 15
 Skąd: Niemcy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2015,  17:35   1.4 TDCi - ciężko odpala na zimnym silniku |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Od kilku miesięcy mam dość uciążliwy problem z moją Fiestą 2002 r. 1.4 TDCI. Auto ciężko odpala na zimnym silniku. Rozrusznik kręci, odpala dopiero po 3-4 razie. Gdy zostanie odpalona rano, w ciągu dnia odpala bez problemu. Na plaku odpala od razu za 1 razem. Wtryski sprawdzone, pompa też, kompresja w silniku ok, świece w porządku, wymienione przewody paliwowe, filtr paliwa, olej, wałek rozrządu, szczotki rozrusznika, elektromagnes i popychacze. Po wymianie wałka, elektromagnesu i szczotek rozrusznika, gdy stał w garażu po złożeniu odpaliłą za pierwszym razem. Jednak następnego dnia było to samo. Odpaliła za 4 razem (stała na podwórku).
 Po podłączeniu pod komputer 0 błędów. Była już u 4 mechaników i dalej to samo. Z tego co zdążyłem się zorientować, sporo jest takich wątków na forach, jednak nic nie pomaga.
 Jeżeli ktoś ma jakieś przypuszczenia, proszę o pomoc
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Mar 2015,  20:16, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek__z   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
 Dołączył: 10 Sty 2015
 Posty: 7
 Skąd: PPL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2015,  17:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten typ tak ma. A to dlatego , że świece dopiero grzeją jak jest -3 .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil290692   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 02 Mar 2015
 Posty: 15
 Skąd: Niemcy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2015,  18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Świece podgrzewa od - 4 st C   Po podgrzaniu świec też źle odpala, przy np. 5 stopniach jest to samo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek__z   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
 Dołączył: 10 Sty 2015
 Posty: 7
 Skąd: PPL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2015,  18:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | no poniżej -3 . może się zapowietrzać . spróbuj  przed odpaleniem podpompować paliwko  pompka ręczna .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil290692   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 02 Mar 2015
 Posty: 15
 Skąd: Niemcy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2015,  18:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Było sprawdzanie, nie zapowietrza się |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2015,  19:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wtrysk bezpośredni nie potrzebuje świec żarowych do odpalenia w zasadzie do sporych temperatur ujemnych, powinno się klekota dać odpalić nawet przy -15 bez jakichś tragicznych problemów. 
 Wątpię żeby się zapowietrzał, skoro przy plaku pali od razu. Stawiam na jakiś czujnik lub inny problem natury elektronicznej.
 I podjedź na jakąś rzetelną diagnostykę komputerową, bo przy takich objawach nie ma szans na brak błędów na kompie.
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil290692   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 02 Mar 2015
 Posty: 15
 Skąd: Niemcy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2015,  20:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czujnik wałka rozrządu lub alternator? To może być przyczyna? 5 mechaników podłączało ją pod komputer i dalej nic, nie mam pojęcia gdzie ją jeszcze postawić.. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zizu   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Waldek
 Wiek: 40
 Dołączył: 23 Paź 2008
 Posty: 61
 Skąd: Paczyna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2015,  20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najprostsza odpowiedź do brak paliwa, ale jak to było sprawdzane to może czujnik położenia wału? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil290692   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 02 Mar 2015
 Posty: 15
 Skąd: Niemcy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Mar 2015,  20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Brak paliwa oczywiście odpada |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek__z   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
 Dołączył: 10 Sty 2015
 Posty: 7
 Skąd: PPL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2015,  10:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Jaszczur napisał/a: |  	  | Wątpię żeby się zapowietrzał, skoro przy plaku pali od razu | 
 
 Na plaku odpali nawet bez paliwa , bo plak jest paliwem .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2015,  10:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jacek__z, no z pewnością masz rację, ale co się staje jak przestajesz ów plak podawać? Skoro po jakiejś tam niewielkiej dawce plaka jest w stanie pracować dalej normalnie, to coś tu nie halo. I nie pasuje to do zapowietrzania się, bo zapowietrzonego dizla na plaku niektórzy męczą i męczą zanim się odpowietrzy i jest w stanie dalej pracować samodzielnie. |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil290692   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 02 Mar 2015
 Posty: 15
 Skąd: Niemcy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2015,  10:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wystarczy trochę plaka i pali od ręki, bez plaka kręci i kręci. W ciągu dnia pali od ręki, niezależnie od tego czy rano odpaliła na plaku czy bez. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek__z   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
 Dołączył: 10 Sty 2015
 Posty: 7
 Skąd: PPL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2015,  11:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | wystarczy kilka bąbelków powietrza w wężach i taki będzie efekt , że trzeba trochę dłużej kręcić  , jak psikniesz plaka silnik odpala i ma większe obroty niż kręcąc rozrusznikiem więc prędzej to powietrze wypchnie i już pracuje na ropce . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil290692   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 02 Mar 2015
 Posty: 15
 Skąd: Niemcy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Mar 2015,  11:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj przy 10 st C pokręciła chwilkę rozrusznikiem, spod maski poszedł taki dziwny dźwięk, którego wcześniej nie zaobserwowałem i zapaliła za pierwszym razem. Ma ktoś jakieś pomysły?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barney   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Grzegorz
 Dołączył: 27 Gru 2014
 Posty: 15
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2015,  17:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | A taki stary bajer, jak kąt zapłonu..? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2015,  17:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | barney, kąt wtrysku jak już. W układach CR całkowicie poza kontrolą, tzn. parametry wtrysku są ustalane przez sterownik silnika na podstawie czujników, mapy wtrysku i oprogramowania. |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil290692   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 02 Mar 2015
 Posty: 15
 Skąd: Niemcy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2015,  17:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ma to związek z temperaturą powietrza? Bo w mojej fieście odpalanie ewidentnie zależy od temperatury |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2015,  17:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja niestety nie wiem, nie znam się aż tak mocno na bebechach CR. Na moje jest to na pewno jakiś czujnik, typowa "pierdoła", ale nie jestem w stanie Ci wskazać konkretnego. |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil290692   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 02 Mar 2015
 Posty: 15
 Skąd: Niemcy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2015,  17:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kupiłem czujnik położenia wałka rozrządu i za 2 tygodnie wymienimy, zobaczymy czy coś pomoże. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tr4ffic   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 12 Paź 2014
 Posty: 24
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Mar 2015,  22:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | A sprawdzałeś kąt wtrysku , o ile dobrze pamiętam powinno być 21 stopni , u mnie jest rozrząd przestawiony i mam taki sam objaw jak u ciebie . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |