Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wysokie spalanie, muł, i dla odmiany brak błędów
Autor Wiadomość
mundek9098 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Pilaszków
Wysłany: 24 Paź 2014, 08:08   Wysokie spalanie, muł, i dla odmiany brak błędów

Witam, ostatnio mam problem z moją fiestą. Od początku września Fiesta zaczęła spalać 10l/100km. Komputer wskazywał brak błędów więc przystąpiłem do wymian eksploatacyjnych - wymieniłem świece (najpierw NGK, 2 tygodnie później Motorcraft), przewody, filtry, olej zmieniłem na pół-syntetyczny. Błędów brak, poprawy brak - Fiesta poza wysokim spalaniem ma ogromnego muła jakby nie działał któryś z garów. Wydaje mi się, że ją zalewa.. Błędów po wymianach nadal brak. Macie jakieś sugestie? Nie powiem, że kupiłem ten samochód z zacięciem ekonomicznym, a teraz mam ledwo jadący czołg.
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Paź 2014, 08:24   

zczytales błędy rozumiem i wiesz jak to się robi.
odepnij sondę lambda i się przejedź, pomierz Cpp.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mundek9098 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Pilaszków
Wysłany: 24 Paź 2014, 14:16   

A po odłączeniu sondy czego mam wypatrywać? :) Pogorszenia pracy czy może polepszenia? Błędy odczytałem dzięki poradnikowi Abla ;)
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Paź 2014, 15:08   

polepszenia ;)
możesz też sprubowac odpiac wydech, moze katalizator lub tlumik zapchany
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mundek9098 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Pilaszków
Wysłany: 24 Paź 2014, 16:20   

Na chwilę obecną podczas powrotu z pracy mułek się nasilił - szybkie sprawdzenie i po odpięciu 2 kabla WN od lewej nie ma żadnych zmian w pracy silnika. Masz jakieś inne zalecenie co do tego czy dalej próbować z sondą?
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Paź 2014, 17:12   

spr kompresje.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mundek9098 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Pilaszków
Wysłany: 24 Paź 2014, 19:13   

Jutro kompresję sprawdzę a dziś wypiąłem jeszcze dla dopełnienia diagnozy sondę - na ssaniu chyba nawet żwawszy, ale wychodzi z ssania i po 10/15km jest padlina z powrotem. Do tego obroty wolno schodzą po rozgrzaniu - ale na zimnym jest wszystko git
Profil Facebook
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 24 Paź 2014, 20:27   

mundek9098, a sprawdzałeś czy jest wszędzie iskra? tylko nie taka słaba tylko dość mocna. Bo piszesz, że po zdjęciu przewodu nie ma różnicy w pracy. U mnie jak było tak to pierdział tak do 4000rpm, a powyżej szedł równo.
To że obroty szybciej spadają na zimnym silniku niż na ciepłym to chyba normalne, bo u mnie też tak jest, ale to akurat nie przeszkadza w czasie jazdy.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
mundek9098 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Pilaszków
Wysłany: 24 Paź 2014, 20:43   

Sprawdzałem, wszędzie była iskra dość mocna - co mnie właśnie bardziej zdziwiło niż to że nie ma mocy. A możliwe, że zakupione kable dają D...? Może warto zakupić kolejny komplet i od razu wymienić cewkę, kable i świece w tym samym momencie? Mój po rozgrzaniu po prostu do 2.5tyś nie idzie wcale. Koło trójki się budzi - nadal ma muła ale idzie troszkę lepiej.
Profil Facebook
 
 
 
coliniak 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: nowhere :)
Wysłany: 25 Paź 2014, 11:01   

rozumiem, ze zaplon jest nieprzestawiony?

kabli ni epomyliles czasem,,skoro mowisz, ze po zdjeciu jednego z przewodow nie ma roznicy to wydaje sie, ze nie pali na ten garnek,,,

jkaiegos filtra paliwa nie masz moze zapchanego,,,nie wiem trzba by szkolnie zaczac inwestygacje

powodzenia!
_________________
Coliniak
failure is not an option
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Paź 2014, 11:58   

CPP pomierz, spróbuj jeszcze map sensor inny mu dać
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mundek9098 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Pilaszków
Wysłany: 25 Paź 2014, 12:18   

Filtry wymienione były 500km wstecz - na pewno czeka mnie jeszcze regulacja zaworów (których ruszyć nie mogę bo śruby stoją :( ) - CPP dziś pomierzę, z map sensorem będzie ciężko bo nie mam w pobliżu takiej fiesty (chyba że ktoś z okolic Warszawy chciałby mi pomóc ;) ). A za 2 godzinki napiszę jaka kompresja.

A różnica jest ale świeżo po odpaleniu - po pewnym czasie jazdy po mieście lub jazdy spokojnej ten gar zdycha jakby go zalewało i wtedy już zdjęcie kabla WN nie robi różnicy. A kable też są po kolei ;)
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Paź 2014, 12:23   

mundek9098 napisał/a:
A różnica jest ale świeżo po odpaleniu - po pewnym czasie jazdy po mieście lub jazdy spokojnej ten gar zdycha jakby go zalewało i wtedy już zdjęcie kabla WN nie robi różnicy. A kable też są po kolei


a próbowałeś w tym momencie sprawdzić:
1) iskrę na zapasoowej świecy
2) wykręcić świece z niepracującego garu i na niej sprawdzic iskrę?
 
 
coliniak 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: nowhere :)
Wysłany: 25 Paź 2014, 13:36   

jezeli tak jest i po nagrzaniu zdycha to raczej cos z ukladem zaplonowym.... na cieplym raczej kompresja powinna sie poprawiac....

chyba, ze luzu zaworowego nie ma juz wcale,,,

pozwodzenia
_________________
Coliniak
failure is not an option
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Paź 2014, 14:14   

sruby na dzwigienkach nie stoją, jak widzisz to tam nie ma nakrętki kontrującej, musisz mocno klucz nacisnąć zeby obrucić srubę, tylko nie polam klucza lub śruby :)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mundek9098 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Pilaszków
Wysłany: 25 Paź 2014, 15:37   

No to właśnie ja się boję o uszkodzenie śruby, ojciec również więc prawdopodobnie ja tego nie wyreguluję :P

A co do kompresji... Okolice 8 na każdym czyli można powiedzieć trup.
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Paź 2014, 16:07   

ustaw najpierw zawory
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mundek9098 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Pilaszków
Wysłany: 1 Lis 2014, 23:24   

Regulacja wykonana, moc powróciła, spalanie zostało :(
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 2 Lis 2014, 00:29   

zrób reset kompa
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mundek9098 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Norbert
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 23
Skąd: Pilaszków
Wysłany: 2 Lis 2014, 13:57   

Reset wykonany - ciężko stwierdzić ale wskazówka chyba nadal szybko spada, bo zrobiłem 20km i wir w baku ogromny. A wiem, że w miarę dobrze pokazuje, bo 450km na pełnym baku tylko mogę zrobić. A jak w środku samochodu i czasami obok czuję paliwem? Podejrzewacie nieszczelność, bo w sumie ja obskoczyłem całe auto i nieszczelności nie widziałem. Może pod wpływem rozszerzalności cieplnej któryś z wężyków puszcza?
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Zniżki w Inter Cars dla Team Zachód
sowa Team Zachód 0 7 Sie 2009, 21:21
sowa
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 2 Sie 2015, 23:14
driver90
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Brak nowych postów [MK6] Błedy, brak mocy, wysokie spalanie.
Pedrozo Elektryka silnika 0 5 Lut 2014, 23:08
Pedrozo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.