| Odprężenie 1.8 pod turbo | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Dual   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 03 Lis 2012
 Posty: 168
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2014,  14:01   Odprężenie 1.8 pod turbo |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Mianowicie mam taki problem.
 Ile milimetrów zfrezować tłoki pod właściwe Cr ?
 Nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na ten temat, mniej więcej obliczyłem że przy około 1.5mm cr będzie w okolicach 8.8.
 Nie wiem tylko na ile te obliczenia są poprawne i ile bezpiecznie można z tych tłoków zdjąć
   
 
 Zamierzam dmuchać okolice 0.6 - 0.8 Bara.
 Silnik po remoncie tzn. pierścienie, panewki korbowodowe, kompletna obróbka głowicy, porting, turbina garrett t3
 
 Liczę na waszą pomoc bo nie mogę z tym dojść do ładu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2014,  15:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | a nie lepiej kanapkę zrobić? tłoki frezując tylko je w ten sposób osłabisz przecież.
 |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dual   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 03 Lis 2012
 Posty: 168
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2014,  15:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ajj  zapomniałem napisać, kanapka nie wchodzi w gre. Składam 1.8 nie 2.0 z tego właśnie  względu że ma grubsze denko tłoka
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2014,  15:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | to kupuj dowolnego tłoka z 1,8 rozwierć go wiertłem, zmierz i będziesz wiedział jaka grubość, żeby nie przedobrzyć |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2014,  16:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | załóż głowice z 2.0, to obniży ci stopien kompresji o ~0.3 z tego co pamietam. Będziesz miał mniej do ściągania   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dual   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 03 Lis 2012
 Posty: 168
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2014,  17:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Luki szkoda mi psuć dobry tłok zmierzę jutro jak będę miał je w rękach i napiszę   
 
 vegetagt Dobry pomysł ale w moim przypadku odpada ze względu że:
 1 - Nie mam głowicy od 2.0 (ewentualnie mam sam dół).
 2 - Mam głowicę z 1.8 kompleksowo zrobioną po portingu itd.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2014,  00:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tłoki z korbami  z blacktopa 1.8, albo taniej płyta zrobiona na cnc  dwiema uszczelkami z blacka |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mafios   Junior Admin
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 28 Cze 2004
 Posty: 2813
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2014,  21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | i to chcesz zrobic na ofac ?  LOL |  
				| _________________ RS TURBO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Maj 2014,  22:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mafios, bo tu gdzies zostało napisane, że 1.8 zeteca da rady na kompie z cvh turbo odpalic... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mafios   Junior Admin
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 28 Cze 2004
 Posty: 2813
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Maj 2014,  05:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | odpalic to i odpalisz nawet na kompie od xr2i , ale jechac to nie bedzie tym bardziej jak chce odpalic na ofac to i wiązkę musi mieć od rst /xr2i 110 . Ofac za malo paliwa mu bedzie dodał , prosciej jest to robic na orginalnym kompie rs1800 a pozniej jechac ustawic mapę |  
				| _________________ RS TURBO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dual   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 03 Lis 2012
 Posty: 168
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2014,  15:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mafios Czy ja tutaj napisałem jakąkolwiek wzmiankę o tym że odpalam to na OFAC'u? Zetec bedzie chodził na 99% na SA emu, Ofac jest do innych celów
   Kończąć OT tłoki 1.8 mają denko tłoka o grubości prawie ~8mm więc zbieram z nich tak jak planowałem na początku 1,5mm
 Jeśli nie zda to egzaminu (w co wątpie) będe myślał nad tłokami od audi 1.8t "agu" i minimalnym rozwierceniem bloku do 81mm czyli o 0.4mm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2014,  17:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Dual napisał/a: |  	  | Jeśli nie zda to egzaminu (w co wątpie) będe myślał nad tłokami od audi 1.8t "agu" i minimalnym rozwierceniem bloku do 81mm czyli o 0.4mm   | 
 
 A o tłokach z celiki turbo cos czytales? Kiedyś ktoś gdzieś(
  ) takie proponował |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dual   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 03 Lis 2012
 Posty: 168
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2014,  17:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt Ale celica turbo to 2.0 chyba jest   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2014,  20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silvertop 
   
 blacktop
 
   
 Tylko trzeba korby z tłokami przekładać
 |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dual   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 03 Lis 2012
 Posty: 168
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2014,  21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Luk-90 Dzięki za zdjęcie poglądowe, zostanę przy moich tłokach bo mam wrażenie że blacktop ma delikatnie dłuższe korby(mogę się mylić) i wprost proporcjonalnie cieńsze denka więc wyjdzie na to samo   Jak się rozleci to powiem trudno, a co do pierwszego zdjęcia głupotą jest dla mnie wkręcanie trójnika w czujnik ciśnienia oleju, za dużo zbędnych elementów, zetec ma obok drugi kanał olejowy zaślepiony śrubą na torxa
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |