Przesunięty przez: szynszyl 24 Mar 2014,  20:14		 | 
	
			[MK3] Co rozładowuje nowy akum. do zera po 20 godz. postoju | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Peter  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lut 2014,  11:03   [MK3] Co rozładowuje nowy akum. do zera po 20 godz. postoju
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
jak w temacie wyżej.Posiadam aparat pomiarowy ale oprócz sprawdzenia ile Volt w danym momencie jest nie wiem co jeszcze i jak mógłbym sprawdzić.
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcink  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 33  Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lut 2014,  11:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie radio na postoju brało prąd bo miało coś zepsute w środku. Po nocy akumulator był padnięty | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peter  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lut 2014,  13:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za radę już ktoś o radiu wspominał , więc odłączyłem i zobaczymy...
 
Szkoda, że takie akcje się dzieją ale po 19 latach może się coś "spsuć".
 
Fajnie, że można poradzić się na forum , bo czy normalnie wpadłby człowiek na pomysł że przyczyną może być "śmierdzące oryginalne fordowskie radyjko".Jakbym był młodszy to pewnie bym już kilka razy audio zmieniał , ale w "dupowozie" nie zamierzałem.Mam nadzieję że to właśnie radio było przyczyną...-jakby co to dam znać.
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lut 2014,  15:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Peter, googlnij sobie jak zmierzyć pobor prądu.
 
W skrócie: odłączasz kleme (np minusową), miernik ustawiasz przełącznikiem na pomiar A(mperow), kable od miernika wtykasz w COM i 10/20A, jednym kablem dotykasz minusa, drugim odłączonej klemy. Wszystko robisz na wyłączonym silniku. Nie próbuj odpalać auta przy takim połączeniu, bo sfajczysz miernik. Dopuszczalny maksymalny pobór prądu to bodajże 0.1A. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lut 2014,  21:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Peter - kup badziewny miernik w sklepie (są takie za 10-20zł) - wystarczy. Zmierz prąd i zgłoś się ponownie, to poradzimy    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peter  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lut 2014,  22:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jedno jest pewne to nie radio , ja miernik mam ale póki co mierzyłem tylko ile aku ma volt na posoju i wartość ta spadła w ciągu dnia z 12,37 do 11,87 V czyli znacznie.Jutro spróbuje zmierzyć j.w. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Lut 2014,  22:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | napięcie nic nie mówi. Taki spadek jak podałeś jest prawidłowy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2014,  19:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Peter, wiesz co? mam dziś dobry humor i chwalisz forum      
 
ale mógłbyś trochę poszperać na forum, bo to już było... 
 
woltomierz to akurat marny pomysł... amperomierz, a nawet mA to     | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peter  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2014,  21:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               O.K. , ale taki spadek Voltów w 12  godzin to chyba nie jest normalne.
 
Teraz to już bez znaczenia , bo już nie mam czasu pogrzebać, a mam termin w piątek u mechanika zostawię auto i niech sprawdzą.
 
Ale na pewno dam znać co było, tak aby ktoś mógł w przyszłości skorzystać z moich doświadczeń.Jedno jest pewne - u mnie cały osprzęt (alternator,rozrusznik,sprzęgło,elektryka,etc.) jest oryginalne od nowości czyli ma wiek 19 lat więc nastąpiło zmęczenie materiału.
 
Myślałem że mały przebieg ustrzeże mnie przed naprawami tego auta , ale się myliłem.
 
Już go nie lubię...    
 
Tak czy siak 3 lata przejeździłem bez żadnej ingerencji...
 
Jedno jest pewne (pozytywne) jak już się coś spie... to koszta naprawy lub wymiany da\
 
nej rzeczy są około 3 razy mniejsze niż do mojej e39, która i tak jest na tyle wiekowa że części są do przełknięcia.
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2014,  22:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Peter napisał/a: | 	 		  | O.K. , ale taki spadek Voltów w 12 godzin to chyba nie jest normalne.  | 	  
 
 
nie, jest idealny.
 
Akumulator nigdy nie utrzymuje napięcia powyzej 12v. Musiałeś wcześniej jeździć autem, przez co wyszedł taki pomiar. A ~11.8 to standardowe napięcie zdrowego akumulatora ;-) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2014,  23:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | vegetagt - z tym napięciem, toś przegiął ostro. 11,8V spoczynkowego to akumulator rozładowany. Jest nawet FAQ na FKP odnośnie akusiów - FYI: KLIK. Polecam przeczytać. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2014,  23:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pufcio, kajam się, 1V mi uciekł :( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peter  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Mar 2014,  11:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety...
 
Mechanik stwierdził , że oni to tylko typowe usterki naprawiają a z moim problemem pownienem udać się do elektryka...
 
Super.. zaczynam od początku..
 
Mam 2 dni weckendu więc może pogrzebie sam.
 
Przy okazji stwierdziłem , że na zapalonym silniku ładowanie jest do max 13,3 V więc z tego co wyczytałem na forum to za mało więc można by podejrzewać 19-sto letni alternator że już siada , ale z drugiej strony skoro jest ciągły pobór prądu to może właśnie z tego powodu jest tylko takie napięcie.. 
 
 
[ Dodano: Sob Mar 01, 2014 12:20 ]
 
   
 
akumulator trzyma cały czas napięcie 12,95 V napostoju i nie spada nawet o 0,01 Vot na minutę tak jak wcześniej , pobór mocy na postoju to 0,01 A (dzięki za info jak zmierzyć) , a na zapalonym sil. ma napięcie 14,29 Volt czyli idealne...
 
Niestety nie wiem co było przyczyną wcześniejszych cyrków i czy kiedyś się odnowi...(jedyne co zrobiłem oprócz dziesięciokrotnego odłączania i przyłączania aku to spryskanie wd40 wszystkich styków przy masie, rozruszniku , etc.)
 
Póki co będę sprawdzał codziennie napięcie.
 
Pozdrawiam w ten piękny słoneczny dzień , niech trwa.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2014,  00:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Peter, No to ja bym jeszcze poczyścił wszystkie te "spryskane" styki ,bo coś mi się wydaje że tu gdzieś leży przyczyna. | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peter  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2014,  22:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                  
 
Problem wrócił , pobór prądu na postoju 2,34 A normalnie miałem 0,01 A , Volty spadają o 0.01 na 10 sekund także masakra , boję się że 3-ci akumulator załatwię...
 
Wydaje mi się że to nie styki.Stawiał bym na rozrusznik lub alternator bo z tych urządzeń idą przewody bezpośrednio do aku i chyba nawet w przypadku zwarcia nie ma bezpieczników które by je odcięło.Poza tym rozrusznik jak i alternator są w ciągłym ruchu i ewentualnie ich ułożenie może mieć wpływ na usterkę.Może jeszcze powalczę... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2014,  14:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zamiast tyle kombinować to weź kolego porozkręcaj przewody do rozusznika i alternatora i badaj pobór prądu. potem do reszty okablowania | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peter  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 36 Skąd: Zgorzelec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Mar 2014,  22:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Okazuje się że (po sprawdzeniu po kolei ,) to alternator musi mieć jakieś zwarcie bo ciągnie 2.98A w stanie spoczynku.
 
Także najprościej będzie wymienić alternator.
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2014,  01:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wysadzona dioda w mostku. 3 A to wykończy w 10 godzin akumulator praktycznie do zera.  Mostek chiński kosztuje od 30-80 zł raczej droższy nie będzie. Kwestia modelu alternatora, bo czasami wymiana jest łatwiejsza a czasami trudniejsza.  Raczej na pewno potrzeba lutownicy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |