| Przesunięty przez: szynszyl 24 Mar 2014,  20:14
 | [MK3] Co rozładowuje nowy akum. do zera po 20 godz. postoju | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Peter   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 07 Lis 2010
 Posty: 36
 Skąd: Zgorzelec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lut 2014,  11:03   [MK3] Co rozładowuje nowy akum. do zera po 20 godz. postoju |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, jak w temacie wyżej.Posiadam aparat pomiarowy ale oprócz sprawdzenia ile Volt w danym momencie jest nie wiem co jeszcze i jak mógłbym sprawdzić.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcink   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 33
 Dołączył: 15 Kwi 2012
 Posty: 36
 Skąd: Knurów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lut 2014,  11:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie radio na postoju brało prąd bo miało coś zepsute w środku. Po nocy akumulator był padnięty |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peter   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 07 Lis 2010
 Posty: 36
 Skąd: Zgorzelec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lut 2014,  13:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za radę już ktoś o radiu wspominał , więc odłączyłem i zobaczymy... Szkoda, że takie akcje się dzieją ale po 19 latach może się coś "spsuć".
 Fajnie, że można poradzić się na forum , bo czy normalnie wpadłby człowiek na pomysł że przyczyną może być "śmierdzące oryginalne fordowskie radyjko".Jakbym był młodszy to pewnie bym już kilka razy audio zmieniał , ale w "dupowozie" nie zamierzałem.Mam nadzieję że to właśnie radio było przyczyną...-jakby co to dam znać.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lut 2014,  15:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Peter, googlnij sobie jak zmierzyć pobor prądu. W skrócie: odłączasz kleme (np minusową), miernik ustawiasz przełącznikiem na pomiar A(mperow), kable od miernika wtykasz w COM i 10/20A, jednym kablem dotykasz minusa, drugim odłączonej klemy. Wszystko robisz na wyłączonym silniku. Nie próbuj odpalać auta przy takim połączeniu, bo sfajczysz miernik. Dopuszczalny maksymalny pobór prądu to bodajże 0.1A.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lut 2014,  21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Peter - kup badziewny miernik w sklepie (są takie za 10-20zł) - wystarczy. Zmierz prąd i zgłoś się ponownie, to poradzimy   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peter   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 07 Lis 2010
 Posty: 36
 Skąd: Zgorzelec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lut 2014,  22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jedno jest pewne to nie radio , ja miernik mam ale póki co mierzyłem tylko ile aku ma volt na posoju i wartość ta spadła w ciągu dnia z 12,37 do 11,87 V czyli znacznie.Jutro spróbuje zmierzyć j.w. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lut 2014,  22:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | napięcie nic nie mówi. Taki spadek jak podałeś jest prawidłowy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2014,  19:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Peter, wiesz co? mam dziś dobry humor i chwalisz forum   ale mógłbyś trochę poszperać na forum, bo to już było...
 woltomierz to akurat marny pomysł... amperomierz, a nawet mA to
   |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peter   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 07 Lis 2010
 Posty: 36
 Skąd: Zgorzelec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2014,  21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | O.K. , ale taki spadek Voltów w 12  godzin to chyba nie jest normalne. Teraz to już bez znaczenia , bo już nie mam czasu pogrzebać, a mam termin w piątek u mechanika zostawię auto i niech sprawdzą.
 Ale na pewno dam znać co było, tak aby ktoś mógł w przyszłości skorzystać z moich doświadczeń.Jedno jest pewne - u mnie cały osprzęt (alternator,rozrusznik,sprzęgło,elektryka,etc.) jest oryginalne od nowości czyli ma wiek 19 lat więc nastąpiło zmęczenie materiału.
 Myślałem że mały przebieg ustrzeże mnie przed naprawami tego auta , ale się myliłem.
 Już go nie lubię...
   Tak czy siak 3 lata przejeździłem bez żadnej ingerencji...
 Jedno jest pewne (pozytywne) jak już się coś spie... to koszta naprawy lub wymiany da\
 nej rzeczy są około 3 razy mniejsze niż do mojej e39, która i tak jest na tyle wiekowa że części są do przełknięcia.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2014,  22:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Peter napisał/a: |  	  | O.K. , ale taki spadek Voltów w 12 godzin to chyba nie jest normalne. | 
 
 nie, jest idealny.
 Akumulator nigdy nie utrzymuje napięcia powyzej 12v. Musiałeś wcześniej jeździć autem, przez co wyszedł taki pomiar. A ~11.8 to standardowe napięcie zdrowego akumulatora ;-)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2014,  23:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt - z tym napięciem, toś przegiął ostro. 11,8V spoczynkowego to akumulator rozładowany. Jest nawet FAQ na FKP odnośnie akusiów - FYI: KLIK. Polecam przeczytać. |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lut 2014,  23:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pufcio, kajam się, 1V mi uciekł :( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peter   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 07 Lis 2010
 Posty: 36
 Skąd: Zgorzelec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2014,  11:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety... Mechanik stwierdził , że oni to tylko typowe usterki naprawiają a z moim problemem pownienem udać się do elektryka...
 Super.. zaczynam od początku..
 Mam 2 dni weckendu więc może pogrzebie sam.
 Przy okazji stwierdziłem , że na zapalonym silniku ładowanie jest do max 13,3 V więc z tego co wyczytałem na forum to za mało więc można by podejrzewać 19-sto letni alternator że już siada , ale z drugiej strony skoro jest ciągły pobór prądu to może właśnie z tego powodu jest tylko takie napięcie..
 
 [ Dodano: Sob Mar 01, 2014 12:20 ]
 
   akumulator trzyma cały czas napięcie 12,95 V napostoju i nie spada nawet o 0,01 Vot na minutę tak jak wcześniej , pobór mocy na postoju to 0,01 A (dzięki za info jak zmierzyć) , a na zapalonym sil. ma napięcie 14,29 Volt czyli idealne...
 Niestety nie wiem co było przyczyną wcześniejszych cyrków i czy kiedyś się odnowi...(jedyne co zrobiłem oprócz dziesięciokrotnego odłączania i przyłączania aku to spryskanie wd40 wszystkich styków przy masie, rozruszniku , etc.)
 Póki co będę sprawdzał codziennie napięcie.
 Pozdrawiam w ten piękny słoneczny dzień , niech trwa..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2014,  00:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Peter, No to ja bym jeszcze poczyścił wszystkie te "spryskane" styki ,bo coś mi się wydaje że tu gdzieś leży przyczyna. |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peter   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 07 Lis 2010
 Posty: 36
 Skąd: Zgorzelec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Mar 2014,  22:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |   Problem wrócił , pobór prądu na postoju 2,34 A normalnie miałem 0,01 A , Volty spadają o 0.01 na 10 sekund także masakra , boję się że 3-ci akumulator załatwię...
 Wydaje mi się że to nie styki.Stawiał bym na rozrusznik lub alternator bo z tych urządzeń idą przewody bezpośrednio do aku i chyba nawet w przypadku zwarcia nie ma bezpieczników które by je odcięło.Poza tym rozrusznik jak i alternator są w ciągłym ruchu i ewentualnie ich ułożenie może mieć wpływ na usterkę.Może jeszcze powalczę...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Mar 2014,  14:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | zamiast tyle kombinować to weź kolego porozkręcaj przewody do rozusznika i alternatora i badaj pobór prądu. potem do reszty okablowania |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peter   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 07 Lis 2010
 Posty: 36
 Skąd: Zgorzelec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Mar 2014,  22:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Okazuje się że (po sprawdzeniu po kolei ,) to alternator musi mieć jakieś zwarcie bo ciągnie 2.98A w stanie spoczynku. Także najprościej będzie wymienić alternator.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Mar 2014,  01:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | wysadzona dioda w mostku. 3 A to wykończy w 10 godzin akumulator praktycznie do zera.  Mostek chiński kosztuje od 30-80 zł raczej droższy nie będzie. Kwestia modelu alternatora, bo czasami wymiana jest łatwiejsza a czasami trudniejsza.  Raczej na pewno potrzeba lutownicy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |