Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
9 Kwi 2014, 20:48
[MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka
Autor Wiadomość
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16 Lis 2013, 17:14   [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka

Witam serdecznie,

mam takie zapytanie - czy któryś z forumowiczów byłby skłonny do pomocy przy dołożeniu pilota do oryginalnego centralnego w Fieście z 98r. ?
Dla mnie schematy są generalnie niezrozumiałe.
W zamian w zależności od upodobań flacha,skrzynka piwa, albo na flachę lub piwo.
Miejsce - Gliwice. Do pracy zapewniam garaż :)

Pozdrawiam

Ps. Jeśli ktoś byłby chętny, to wspólnie wybierzemy sterownik do zakupu.
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 16 Lis 2013, 20:16   

a czemu te gliwice są tak daleko?
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16 Lis 2013, 21:05   

Taka reklama ?
Trochę faktycznie daleko.
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 16 Lis 2013, 21:58   

Ja się nie reklamuje, kup sterownik który ma opcję sterowania (-) większość dostępnych uni. na rynku powiem Ci co jak połączyć. Dasz radę jeśli masz miernik i jako takie pojęcie
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Lis 2013, 14:19   

No to ok, jak kupię, to się odezwę - muszę tylko jakiś konkretny sterownik wybrać, najlepiej bez bajerów i z tą opcją o której piszesz.
Miernik mam, pojęcia niestety nie, ale już kilka rzeczy bez pojęcia robiłem i działały ;)
Thx
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 17 Lis 2013, 15:41   

w sumie to zamiast miernika żarówka 12v z kabelkami. ostatnio ojcu w toledo zakładałem to kupił prosty sterownik za 75 już z wysyłką.
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 32
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 18 Lis 2013, 16:20   

Ja zakładałem w swojej mk5 więc jest bardzo podobnie. Jak coś to pisz chętnie pomogę. A tak na marginesie to w mk5 jest centralny sterowany plusem tak więc i mk4 chyba też tak ma.
 
 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25 Lis 2013, 12:23   

Jako, że nie potrzebuję żadnych cudów, a tylko otwieranie/zamykanie, to czy taki sterownik w moim przypadku wystarczy ?
http://allegro.pl/sterown...3743682711.html

Czy może potrzebuję tego trybu dłuższego sygnału dla zamków pneumatycznych ?
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 55
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Lis 2013, 20:48   

A co masz siłowniki pneumatyczne czy z Twoją logiką jest coś nie tak <wow>
Ten sterownik jest wystarczający-no chyba że bagażnik jeszcze chcesz na pilota(jest to bardzo wygodne).
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25 Lis 2013, 20:58   

Do bagażnika nie będę ciągnął centralnego, bo chodzi mi o jak najłatwiejsze załatwienie sprawy.
Co do mojego pytania odnośnie zamka - nie wiedziałem czy Fiesta ma zamek elektryczny, czy pneumatyczny.
W tym z linka długość impulsu to 0.5 sekundy i w sumie powinienem zapytać, czy to wystarczy.

Tak wygląda schemat tego zamka :



To teraz chętni mogą mi wytłumaczyć jak pięciolatkowi jak to podłączyć.
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Lis 2013, 08:56   

Grabarz, no więc...

Instrukcja montażu centralnego zamka w autach marki Ford opracowana łopatologicznie dla krawców piekarzy i księgowych by pawel_mk3

Z doświadczenia wnioskuję, że fiesta mk IV-V elektrycznie jest podobna do eśka mk VII
ale jak sprawdzić czy sterowanie jest _ czy + i jak podłączyć

Weź żarówkę z długimi przweodami i
jeden koniec do stałego + np. aku czy coś
zdejmij sobie boczek z drzwi i znajdź wiązkę od centralnego (5 przewodów)
Jak już masz tą żarówkę podłączoną do plusa to wsiądź do auta zamknij drzwi i po kolei do każdego przewodu z tych pięciu przykładaj drugi przewód żarówki i zamknij/otwórz auto centralnym

na dwóch przewodach żarówka powinna mrugnąć przy jednym na zamknięciu na drugim przy otwarciu (już masz przewody które sterują) jeżeli nie zaświeciła na żadnym przewodzie to znaczy ze sterowanie masz plusem czyli podłącz żarówkę do masy auta i powtórz czynność reszta j/w

Jeżeli żarówka mrugała jak z drugiej strony była podłączona do + to masz sterowanie minusem
Jeżeli żarówka mrugała jak z drugiej strony była podłączona do - to masz sterowanie plusem

Dalej korzystasz ze schematu dołączonego do modułu

Jak podłączyć kierunkowskazy:

Rozbierasz dół osłony kolumny kierowniczej

Otwierasz maskę
Patrzysz jakie kolory przewodów masz przy żarówkach od kierunków
jeden bedzie przy lewej i prawej stronie taki sam, ten olewasz bo to masa interesują cię te które są różne (zapamiętujesz kolory)
namierzasz takie same przy wiązce pod kierownicą i pod nie podpinasz przewody brazowe z modułu jeden do jednego drugi do drugiego.

I tyle... :)
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26 Lis 2013, 11:55   

Pawle bardzo Ci dziękuję :)

Z tego co czytałem, to w mk4 jest sterowanie +, więc sprawdzanie tego pominę. Poszukam jednak kabli od zamykania i otwierania, ale spróbuję to zrobić za pomocą miernika.
Mam jednak jeszcze dodatkową prośbę, ale bez tego nie podłączę :(
Czy mógłbyś wytłumaczyć kolejne kabelki z diagramu, oraz gdzie w aucie znajdę te, do których mam je podpiąć ? Wtedy już będę całkowicie wdzięczny :)
Aha jeszcze jedno - czy podłączenie kabli będzie odbywać się pod boczkiem ? Jeśli nie, to może nie muszę go ściągać ? Bo rozumiem, że do tego i klamkę i w ogóle wszystko z drzwi zdjąć trzeba.
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Lis 2013, 13:36   

Grabarz, podłacznie nie bedzie pod boczkiem ale tam najłatwiej sprawdzić. Możesz zdjąć plastik przy nogach kierowcy i tam namierzyć wiązke od drzwi ale w niej może być więcej przewodów (lusterka szyby głośniki itp) dlatego podałem najprostsze zlokalizowanie przewodów. Miernik jeśli masz elektroniczny może być zbyt wolny do krótkich sygnałów centralnego (0,5s) dlatego polecam żarówkę.

CO do podłączenia to wg. kolorów z Twojego obrazka:

Żółty, żólto/czarny, Czerwony do +12 czyli stały + znajdziesz za skrzynką bezpieczników na grubym czerwonym przewodzie lub czerwony przewód idący do stacyjki.

Czarny do - (masa) jakaś śruba czy coś przy karoserii na 100% w pobliżu skrzynki jest jakaś śruba żeby przykręcić

Biały - zamykanie : do przewodu zlokalizowanego jako zamykanie centralnego z wiązki drzwi
Biało/Czarny : otwieranie j/w.

Kierunkowskazy (dwa brązowe) opisałem w poście wyżej

p.s masz 3d czy 5d auto?
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Lis 2013, 13:52   

Doooobra poszperałem na półkach odpaliłem skaner i niech to będzie dla potomnych...


do opisu wyżej:

Musisz namierzyć w/g książki w wiązce drzwi

Biało /Niebieski
Żółto czerwony

Niestety który jest otwieranie który zamykanie nie powiem bo nie wiem musisz próbować.
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26 Lis 2013, 13:55   

Masz chłopie cierpliwość :D

Mam 5d. Szyb nie mam elektrycznych - dlatego spróbuję zacząć od tego słupka, może to więcej czasu zajmie, ale będę miał całą sobotę na to :)
Dzięki póki co za ten opis - chyba do soboty nie będę miał więcej pytań, a w razie czego, jak będziesz mieć możliwość, to już z garażu bym na gg się kontaktował ;)

Aha - jaką żarówką mam to sprawdzać ? zwykłą na 230V chyba nie ?
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Lis 2013, 14:01   

Żarówką 12V

To że nie masz elektrycznych szyb nie znaczy że nie masz wiązki do nich od skrzynki do słupka.
Jak masz 5d to zdejmij słonik od tylnych będą 3 przewody jeden to masa dwa to sterowanie.

I to te dwa Cię interesują. One idą do przednich drzwi i będa koło skrzynki

Wyżej napisałem jakie powinny mieć kolory.

Cierpliwości ogólnie nie mam. Jeśli raz ktoś nie zrozumie to drugi raz nie tłumaczę bo nie umiem przekazywać swojej wiedzy, ale po to jest forum aby pomagać i to staram się robić : )

edit: w sumie tak patrzę na ten schemat z książki zauważyłem mixa w kolorach.. w każdym razie potrzebujesz tych dwóch co idą do tylnych siłowników i sprawdzenie w słoniku tylnych drzwi bedzie najprostsze...

na gg nie byłem chyba z rok czasu i w sobotę też nie będę bo niestety weekend spędam w pracy. ale śmiało możesz pisać sms (nr tel w podpisie)

a i jeszcze jedno primo, zamki forda mają silniczki które potrzebują chwilę aby zamknąć/otworzyć zapewne zauważyłeś że po przekręceniu kluczyka w zamku jest dźwięk ok 2s.
dlatego w swoim sterowniku jeśli po podłączeniu będzie wariował centralny musisz przeciąć zworkę która przełącza na sterowanie zamkiem pneumatycznym wtedy impuls się wydłuży i wszystko się uspokoi
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26 Lis 2013, 19:24   

Akurat wszystko co wiąże się z samochodami jest dla mnie zagadką (generalnie "siedzę" w komputerach), ale lubię to uczucie, kiedy coś zrobiłem sam, no i zaoszczędziłem trochę grosza, a że ktoś czasem musi mi to wytłumaczyć parę razy ;) Na szczęście tu wszystko jest napisane, więc nie trzeba pamiętać, a wystarczy przeczytać. Także dzięki Paweł i mam nadzieję, że w sobotę wieczorem napiszę, że centralny działa :)
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28 Lis 2013, 17:17   

Dotarł sterownik. Z tego co widzę na schemacie, to jest łatwiejszy niż ten, który wkleiłem wcześniej.
Wygląda tak :



Wg wcześniejszych opisów i z tego co rozumiem :

Pomarańczowy : kierunkowskazy
Czerwony/Brązowy : +12V
Czarny : śrubka jakaś
Biały : znalezione otwieranie
Niebieski : znalezione zamykanie

A co z żółtym i różowym ?

Dodatkowe pytanie - łączenie kabli, również tych do +12V, mogę wykonać za pomocą szybkozłączek ?
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 32
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 28 Lis 2013, 17:33   

Różowy zostawiasz nie podłączony. A co do czarnego to jakaś na śrubka będzie na progu.
Szybkozłączki jak dla mnie to rozwiązanie prowizoryczne, ja wolę lutowanie. I pamiętaj, że +12 to ma być stałe.
Ostatnio zmieniony przez zabka35i 28 Lis 2013, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3636
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Lis 2013, 17:36   

zabka35i, docenisz szybkozłączki jak będziesz musiał drzwi zdjąć ;-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 24 10 Wrz 2016, 12:03
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 0 8 Lut 2014, 21:05
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.