Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  16:41		 | 
	
			[MK6] Powolne nagrzewanie sie silnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 morsio  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  00:41   [MK6] Powolne nagrzewanie sie silnika
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam, mozliwe ze moje pytanie jest nietypowe i bezsensowne ale wole sie upewnic.
 
po ilu km wskaznik temperatury silnika powinien sie znajdowac w poziomie optymalnym (pod katek 45 stopni). w moim przypadku jestto po około 8-10 km. wydaje mi sie ze poziom ten powinien byc osiagniety duzo pozniej, mam racje?? jelsi tak co to moze oznaczac?? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 31 Paź 2013,  01:00, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  01:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | morsio napisał/a: | 	 		  | Powolne nagrzewanie sie silnika | 	 
  	  | morsio napisał/a: | 	 		  | w moim przypadku jestto po około 8-10 km. wydaje mi sie ze poziom ten powinien byc osiagniety duzo pozniej, | 	  Może byś się zdecydował, za wolno się nagrzewa czy za szybko       | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 morsio  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  07:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               duzo szybciej    miało byc, sorka za pomyłke. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Transporteur  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: L 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 36  Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 58 Skąd: Cz-Dz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  07:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie jestem ekspertem od diesla, ale one chyba z natury wolniej się grzeją. Pytanie też, czy te 8km to stanie w korkach, czy może intensywna jazda. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukaszz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`08 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: w-wa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  08:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdź temperaturę na chłodnicy i wężach doprowadzających płyn do chłodnicy jak tylko podniesie się odrobinę wskaźnik temperatury. Jeśli są ciepłe to termostat będzie do wymiany. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 morsio  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  09:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | lukaszz napisał/a: | 	 		  | Sprawdź temperaturę na chłodnicy i wężach doprowadzających płyn do chłodnicy jak tylko podniesie się odrobinę wskaźnik temperatury. Jeśli są ciepłe to termostat będzie do wymiany. | 	  
 
 
jesli beda ciepłe czyli termostat do wymiany, jelsi sie go nie wymieni i bedzie sie z nim jezdzic jakie moga byc tego konsekwencje?? bo w sumie wiem ze srednio w ciagu najblizszych 2-3tygodni bede miał mozliwosc zeby podstawic auto do mechanika zeby mi to zrobił
 
 
 	  | Transporteur napisał/a: | 	 		  | Nie jestem ekspertem od diesla, ale one chyba z natury wolniej się grzeją. Pytanie też, czy te 8km to stanie w korkach, czy może intensywna jazda. | 	  
 
 
jazda poza miastem w granicach 80-100km/h | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 31 Paź 2013,  13:31, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukaszz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`08 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: w-wa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  10:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeśli to termostat i go nie wymienisz to silnik będzie niedogrzany i będzie więcej palił. W dłuższym okresie paliwo dostaje się do oleju, "majonez" pod korkiem oleju z wilgoci. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 morsio  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  10:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a mozliwe ze to jest spowodowane jakas nieszczelnoscią?? w okolicach płynu od chłodnicy słysze dziwne syczenie jak otworze maske | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukaszz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`08 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: w-wa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  10:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | układ chłodzenia jest układem zamknięty nic nie powinno syczeć. Może masz niedokręcony korek w zbiorniku wyrównawczym lub uszkodzona jest uszczelka w korku. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 morsio  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  11:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | lukaszz napisał/a: | 	 		  | układ chłodzenia jest układem zamknięty nic nie powinno syczeć. Może masz niedokręcony korek w zbiorniku wyrównawczym lub uszkodzona jest uszczelka w korku. | 	  
 
 
a czy to moze miec wpływa na problem ktory wczesniej opisałem czy grzanie silnika?? w sensie ze byłaby nadzieja ze to nie termostat?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukaszz  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`08 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 9 Skąd: w-wa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  11:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ciężko gdybać co jest z układem chłodzenia bez jego sprawdzenia. Jak jest syczenie to gdzieś jest nieszczelność i płyn może uciekał - sprawdź poziom i obserwuj czy nie ubywa. układ chłodzenia ma 2 obiegi - mały i dłuży - który otwiera termostat i puszcza płyn na chłodnice jeżeli temperatura płynu ma około 80-85 stopni. jeśli padnie termostat w pozycji zamkniętej to płyn szybko się gotuje i po przejechaniu kilku kilometrów wskaźnik temperatury wejdzie na czerwone pole - powyżej 90.
 
jak termostat padnie w pozycji otwartej to jest ciągle duży obieg płynu o ile dobrze pamiętam 1.4tdci ma 5 litrów płynu, który się będzie długo grzał a płyn w chłodnicy a dodatkowo będzie chłodzony przez wpadające wpadające powietrze do silnika. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 morsio  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  11:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ok    juz wszytsko wiem    wielkie dzieki za pomoc    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  20:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Krótko: jeśli jedziesz kolego jak emeryt, to diesel może potrzebować nawet 10 minut (przy temperaturze na zewnątrz rzędu 10-15°C), żeby się nagrzać. Jak masz ciężką nogę, to możesz zobaczyć wskazówkę w pionie nawet po 2-3 minutach.
 
 
W zimie np., jechałem emerycko i po 20km wskazówka nie wspięła się do 90°C, natomiast jak "dawałem w but", to chwilę po wyjechaniu spod domu już leciało mi z nawiewu lekko ciepłe powietrze. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel_mk3  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4i/75KM 
                  Wiek: 34  Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  23:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pufcio ale Twojego golasa nie da się zajechać a pałowanie zimnego turbo diesla to wyrok dla turbo. | 
             
						
				_________________
  
 
 
Auto-Elektryka Zielona Góra
 
 
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Paź 2013,  23:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pawel_mk3, ale Pufcio ma turbo    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lis 2013,  10:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  pawel_mk3, ale Pufcio ma turbo    | 	  
 
Otóż to    I to jeszcze po wirusie z podniesionym dodatkowo ciśnieniem doładowania. Jest butowanie, litości nie ma, jeżdżę tak od ponad 40'000km (obecnie mam >210'000) i turbo po wysłaniu do firmy od regeneracji wróciło z adnotacją "turbo nie wymaga regeneracji, zostało wyczyszczone i sprawdzone nawet powyżej parametrów pracy, wszystko jest ok". Więc gadanie o tym jak to dawanie "w pałę" dieslowi, który się nie zagrzał jest szkodliwe, włożyłbym (na pewno w przypadku jednostek żeliwnych) między bajki    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TSRules  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lis 2013,  14:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | w moim przypadku jestto po około 8-10 km. | 	  
 
 
może tak być, jechałem z kolegą jego autem i po 4-5 km wskazówka nadal nie była w pionie, a jeszcze przymrozków nie ma | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 janek80  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 74 Skąd: Kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2013,  19:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A osłona dolna pod silnikiem jest? | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 morsio  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Czarnków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2013,  07:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie ma
 
 
 	  | janek80 napisał/a: | 	 		  | A osłona dolna pod silnikiem jest? | 	 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |