| [MK5] Kontrolka ABS i trakcji nagle się zapaliła | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Luk45z   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 26 Kwi 2013
 Posty: 11
 Skąd: Swansea/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2013,  20:54   [MK5] Kontrolka ABS i trakcji nagle się zapaliła | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 W środę rano gdy wsiadłem do samochodu (Fiesta Zetec-S 2001) i go odpaliłem na desce nie wyłączyła mi się kontrolka ABSu oraz trakcji, świecą się one cały czas. Na komputerze (IDS) nie pokazuje żadnego błędu, bezpieczniki oraz napięcie było sprawdzane i wszystko jest w porządku, dzisiaj jak wracałem do domu, zahamowałem awaryjnie i niestety przednie koła się zablokowały :/ czy to znaczy, że oba czujniki są do wymiany, czy poszedł moduł od ABSu, mechanik mówił, że mogą być uszkodzone zegary, bo gdyby był błąd (czujnik), to kontrolki paliły by się podczas jazdy a nie cały czas nawet jak samochód stoi.
 
 Proszę o poradę co mogę zrobić sprawdzić za nim zacznę wydawać kasę w "ciemno" Do tego już od bardzo długiego czasu w prawym przednim kole jak hamuje jest dość nie typowy dźwięk (jak by ktoś płytę chodnikową ciągnął po chodniku) ale tylko przy wolnej prędkości (gdy już dojeżdżam do świateł samochodu) sorry za głupie porównanie ale dla mnie taki jest tego dźwięk, i tylko w prawym kole. Sprawdzałem tarcze oraz klocki i są w porządku
 
 Z góry wielkie dzięki.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2013,  21:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mechanika zmień. Jeśli jest uszkodzony choć 1 czujnik to kontrolka pali się cały czas, bezpieczniki do ABS są 3, wszystkie sprawdził ? czujniki sprawdził?
 A do sprawdzenia dokładnego modułu jest potrzebny specjalny tester jakiś fordowski
   Moduł używka nie jest wcale drogi, wiec naprawa nie będzie wcale tako droga
   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luk45z   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 26 Kwi 2013
 Posty: 11
 Skąd: Swansea/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Lip 2013,  21:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co się orientuje, to zostały sprawdzone wszystkie bezpieczniki w kabinie przy drzwiach oraz w komorze silnika i wszystko jest w porządku, nie są spalone, samych czujników nie sprawdzał. Jutro jeszcze zapytam o ten tester do modułu, i ew pojadę z mechanikiem oraz podłączonym kompem z Data Loggerem, aby zobaczyć odczyt wszystkich czujników podczas jazdy, i zobaczymy co wykaże. Jeśli na kompie pokarze, że są prawidłowe odczyty, to znaczy już tylko, że moduł trzeba wymienić.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lip 2013,  09:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | uzyj szukajki, są co najmniej 2 tematy wyczerpujące temat ABSu w mk4/mk5 
 po podpięciu pod komputer pokaże co jest nie tak (który czujnik).
 Zacząłbym od sprawdzenia czujnków przy kołach, zarówno przy piaście jak i na drugim końcu przy zatrzasku
 |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luk45z   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 26 Kwi 2013
 Posty: 11
 Skąd: Swansea/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lip 2013,  09:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak już wspomniałem w pierwszym poście, po podłączeniu do komputera Fordoskiego IDS, pokazuje mi, że wszystko jest w porządku brak jakiegokolwiek błędu. Dzisiaj już nie ale jutro wjade na rampe i zobaczę czujniki przy kołach oraz wtyczki |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lip 2013,  21:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Napisz jak wyglądał test ABS na kompię. W moim przypadku odezwała się pompa ABS i po tym teście informacja o uszkodzonym przednim lewym czujnikiem.   Ale jest jeden plus można w końcu przypalić laczka
     |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luk45z   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 26 Kwi 2013
 Posty: 11
 Skąd: Swansea/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lip 2013,  23:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Test, najpierw było szukanie błędów... IDS nie znalazł żadnych więc przeszliśmy do działu Data Logger i tam wybierasz Anti-lock Break System, gdzie pokazuje ci datę na żywo ze wszystkich czterech czujników i podczas jazdy są odczytywane dane a dokładnie prędkość.. przy sprawnych czujnika powinna być we wszystkich 4 taka sama prędkość z jaką jedzie samochód. I u mnie okazało się, że przy czujniku prawy przód było cały czas 0, gdy zawróciliśmy, nagle owy czujnik ożył i już pokazywał prawidłową prędkość! Ale kontrolki nie zgasły, po pracy podjechałem po kumpla aby go podrzucić do mechanika po jego samochód, gdy przyjechałem na miejsce zgasiłem samochód, chwilę pogadaliśmy, po czym się rozeszliśmy. Wsiadłem do samochodu i już kontrolki przestał się świecić. Super pomyślałem problem z głowy, ale chyba nie do końca, z tego powodu gdyż pod domem podczas hamowania z prędkość ~10km/h pedał hamulca zaczął mi odbijać (sucha nawierzchnia) tak jak by ABS się włączył ale na desce nic się nie zaświeciło. I teraz się już zaczynam mocno zastanawiać czy przypadkiem prawy czujni nie jest walnięty.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lip 2013,  21:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Trzeba to sprawdzić, odłączyć czujnik przeczyścić styki, oraz sprawdzić stan tarczy ABS za tarcza hamulca. Ja w ciągu roku wymieniłem wszystkie czujniki
  porostu się skończyły   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luk45z   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 26 Kwi 2013
 Posty: 11
 Skąd: Swansea/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lip 2013,  22:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak już wspomniałem wczoraj, kontrolki wczoraj zniknęły, niestety dzisiaj rano jak tylko odpaliłem samochód, kontrolki się paliły. W pracy przeczyściłem wtyki były mocno zaśniedziałe, sensor jak na swój wiek zebrał trochę rdzy tak samo tarcza, sensor udało mi się oczyścić z całego brudu lecz nie jest idealnie. Co ciekawe gdy wracałem do domu, musiałem zajechać do sklepu po parę rzeczy, gdy wróciłem do samochodu i go odpaliłem kontrolki znikły. Pod domem zgasiłem samochód odczekałem chwilę i ponownie odpaliłem kontrolek nie było  .... lecz gdy jakieś 4-5 godzin później musiałem gdzieś na chwilę podjechać kontrolki jednak wróciły i paliły się cały czas. Co myślę to aby zdemontować czujnik i go dokładnie oczyścić lecz takie łatwe to już nie będzie bo z tego co się dopatrzyłem to główka śruby jest lekko okrągła? więc nie wiem, czy nie zakończy się rozwiercaniem owej śrubki. Czujnik już w razie czego mam, nowy w szafce zamiennik oczywiście   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zwardek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 325
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lip 2013,  11:33 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Luk45z napisał/a: |  	  | prędkość ~10km/h pedał hamulca zaczął mi odbijać (sucha nawierzchnia) tak jak by ABS się włączył ale na desce nic się nie zaświeciło | 
 jak ABS się włącza to nic się nie zaświeci.
 Z twojego opisu wynika, że gdzieś czujnik się odłącza na nierównościach, przy skręcie, bo jest przymocowany w nadkolu. Ja mam połamane zatrzaski przy czujnikach i jak się luzował, to też ABS raz działał, a raz nie.
 Odłącz każdy czujnik, dobrze go połącz z zatrzaskiem, sprawdź czy nie jest luźny i powinno pomóc.
 |  
				| _________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luk45z   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Dołączył: 26 Kwi 2013
 Posty: 11
 Skąd: Swansea/Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2013,  23:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wszystkie połączenia zostały sprawdzone i oczyszczone, niestety nie przyniosło to żadnego rezultatu. W tą sobotę będę wymieniał czujnik na nowy.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2013,  20:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | I to jedyne słuszne rozwiązanie  czasami zdarza się (też tak było u mnie) że czujnik pomiarowo jest ok działa przy małych prentkościach prawidłowo, a gdy coś go kopnie nagle przestaje działać i system siada   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |