Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
5 Kwi 2014, 21:13
[MK6] Mocno kopci i czuć spaliny w kabinie
Autor Wiadomość
wandzik 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: stargard
Wysłany: 16 Cze 2013, 14:17   [MK6] Mocno kopci i czuć spaliny w kabinie

witam... zaczne temat prosto z mostu... fiesta 1.4 TDCI listopad 2002 przejechane 124 tys

objawy: przy przyspieszaniu kopci strasznie a na tylnym zderzaku w okolicach tlumika czarna plama
czuc ale nie systematycznie moim zdaniem spaliny, raz mocniej raz lekko, przy otwartych oknach tak jakby mocniej. bo dluzszej jezdzie i przebywaniu w aucie czuc ten zapach na ciuchach...

zaczelem czytac to tu i tam, pytac sie tego i tamtego... w wiekszosci przypadkach winny niby zawór EGR... no dobra... podjechalem do mechanika i wymienilismy na nowy. przy okazji jak dobieral sie do tego zaworu to zauwazyl ze cos cieknie w tylnej czesci silnika... odkrecil pokrywe od kolektora ssacego no i sie okazalo ze przewody paliwowe sa nie szczelne i mowi mi ze jak paliwo cieklo to na rozgrzanym silniki parowalo i ten zapach przedostawal sie do kabiny dlatego taki smrod. wymienilem na nowe przewody prosto z forda przy okazji od razu nowe oringi i miedziane uszczelki pod wtryskami i pod kolektorem ssacym takze... gosciu mowi ze jeszcze na poczatku troche bedzie kopcic bo musi to stara sadze przeczyscic... ale.... po jakims czasie znowu pojawia sie czarna plama na zderzaku( po wczesniejszym umyciu) a jak kopci tak kopci nadal...

i dlatego prosze was o pomoc i rade... nie wiem czy to juz moze turbina? czy cos z tym zwiazanego...
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Sie 2013, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 16 Cze 2013, 15:51   

W 90% przypadków przy objawach jakie podajesz odnośnie kopcenia to właśnie turbo, i być może nadszedł czas na jego regeneracje.
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
wandzik 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: stargard
Wysłany: 16 Cze 2013, 18:49   

witam. dzieki za odpowiedz... a na czym polega regeneracja? czy trzeba nowa zamontowac? wiem ze sprezarki od klimatyzacji sie regeneruje ale nie wiedzialem ze turbiny tez mozna...
 
 
Krzysiek 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 523
Skąd: Andrychów
Wysłany: 16 Cze 2013, 19:04   

wpisz choćby na allegro "regeneracja turbo" . Oczywiście że można zregenerować starą turbosprężarkę, regeneracja polega praktycznie na wymianie wszystkiego w starym turbie co zużyte, wyważają na nowo wirnik itp. Nie znam dokładnej procesu regeneracji. Znajdź sobie w swojej okolicy regeneracje i zawieź autko. Koszta z tego co wiem są o wiele niższe niż w przypadku zakupu nowego turbo więc warto się nad tym zastanowić. Co prawda minus taki że autko będzie unieruchomione przez jakiś czas w trakcie regeneracji no ale cóż... Zanim jednak dasz turbo do regeneracji warto się upewnić czy to jest przyczyną. Tutaj na forum doradzimy ale nie jesteśmy wróżkami wróżącymi z fusów żeby zdiagnozować usterkę przez forum :)
_________________
Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
Profil Facebook
 
 
 
power 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 15
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 16 Cze 2013, 19:20   

Kolego wandzik, domyślam się że kopci na czarno. Czarny dym oznacza za dużą ilość paliwa w stosunku do powietrza. Przyczyną może być nieszczelność pomiędzy turbiną a silnikiem lub też "lejące" wtryski. Myślę, że najlepszym i wbrew pozorom najtańszym rozwiązaniem jest podłączenie auta do komputera i sprawdzenie takich parametrów jak ciśnienie doładowania, dawka wtrysku, korekcja dla poszczególnych cylindrów itp. Ważne by zrobić to podczas jazdy, czyli wtedy, kiedy samochód najbardziej kopci.
 
 
wandzik 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: stargard
Wysłany: 17 Cze 2013, 19:55   

no wlasnie wtryski sa ok bo tez mechanik patrzal a przy okazji wymienilen na nowe oringi i podkladki miedziane...(sam mu czesci dowozilem i widzialem ze ok jest) tymbardziej ze nie mam zwiekszonego zuzycia paliwa... zostala mi tylko turbina aby pod lupe wziasc... no zanim dam ja do regeneracji to zrobie tak jak mowisz kolego power... dam pod kompa.. moze naprawde nieszczelnosc jest... a jak nie to dam do regeneracji... juz przeszukalem internet i znalazlem kilku w stargardzie co sie zajmuja turbinami i ich regeneracja.. koszt od 650zl... tanio to nie jest... dziekuje wam...
 
 
balood 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 40
Skąd: poznan
Wysłany: 29 Cze 2013, 19:49   

Popieram dwóch ostatnich kolegów, może byc problem z wtryskami. RADA: jedz do kogos kto się zna na wtryskach i je obada, u mnie od czasu do czasu pojawiało się cykanie na zimnym silniku i czasami po przeciagnieciu zakopcil na czarno, pojechałem na rozrzad do dobrego zakładu, a tam koleś mi sam zwrócił uwagę , że niedługo warto by było wymienic podkładki pod wtryskami - pojechałem 2 miechy pozniej załaciłem 400 , ale koles wymienił podkładki , powyjmował i przeczyscil wtryski, na jakies urzadzenie do wtryskow je wzial i temat cykania jak ręką odjął , i czarnych chmur brak.
 
 
wandzik 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: stargard
Wysłany: 8 Lip 2013, 17:43   

no mam umowiony termin na komputer, od razu tez na regenerecje turbiny w razie W... za dwa tyg napisze co i jak... a jeszcze powiedzcie mi, jezeli sie okaze ze to turbina to jakie moga byc jeszcze skutki uboczne takiej jazdy z zepsuta turbina... czy ten czarny dym szkodzi ogolnie autku? ma co jeszcze zwrocic uwage po regeneracji? czy trzeba cos jeszcze przeczyscic wymienic... uklad wydechowy dojdzie sam do siebie?
 
 
wandzik 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: stargard
Wysłany: 1 Sie 2013, 18:51   

no i po wszystkim... z duzej chmury maly deszcz a nawet kropelka... okazalo sie ze za tym wszystkim stoi uszczelka ukladu dolotowego.... koszt 10 zl.... bylo nie szczelne i slabe cisnienie tak mnie poinformowano... teraz autko smiga i nie robi zadymy dymnej jak JB 007 i przyjemnie pachnie w kabinie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.