Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
10 Kwi 2013, 19:45
MK5 Sport - jezdzil ktos bez wspomagania?
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 9 Kwi 2013, 09:05   MK5 Sport - jezdzil ktos bez wspomagania?

Hej. Jezdzil ktos z was moze z odlaczonym wspomaganiem? Bo rozwazam ta opcje u siebie
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Kwi 2013, 12:13   

Nie wiem co masz na myśli mówiąc "odłączone"...

Jeśli chcesz wypruć wspomę do zera, wymienić kolumnę i krzyżak, to może to mieć jakiś sens (i o to podejrzewam Ci chodzi), ale jeśli chciałbyś po prostu odłączyć/wywalić pompę hydrauliczną i zostawić całość jak jest, ciesząc się, że kiera ciężej chodzi to:

1) zajedziesz sobie ręce przy parkowaniu, zawracaniu "na 3" (szczerze mówiąc zawracanie "na 3" zamieni się w "na 5" lub "na 7"), itp. manewrach przy niskich prędkościach - nawet szersze zakręty 90° brane przy 30kph zaczną być wyzwaniem dla mięśni rąk

2) zajedziesz krzyżak ze wspomy, który nie jest przystosowany do przenoszenia takich obciążeń (zaczną się tworzyć luzy, a całość będzie stukać przy kręceniu kierą) - a nowy kosztuje majątek (zamienników nie ma)

3) zysk "wyczucia" auta przy takiej konfiguracji jest zerowy - jakbyś miał wykonać "test łosia", to zanim zdążyłbyś kierownicę odkręcić, leżałbyś na dachu w rowie po przeciwnej stronie drogi
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 9 Kwi 2013, 12:21   

Pufcio napisał/a:
Nie wiem co masz na myśli mówiąc "odłączone"...

Mam na mysli zdemontowanie pompy, przeowodow i zmostkowanie wyjsc na maglownicy krotkim wezem. Widzialem kiedys takie rozwiazanie w swifcie jezdzacym w wyscigach gorskich. Niestety nie zdazylem pogadac z wlascicielem.
Wiec nie wiem czy maglownice mial zalana olejem, ajkie wtedy sa opory krecenia kierownica itd itd.
Zysk dla mnie jest w miare prosty - mam uklad wspomagania w kiepskim stanie wiec nie musialbym inwestowac w jego remont, odchudzilbym bym troche samochod.
Caly czas mowimy o rajdowce wiec czy zawracanie na 3 bedzie turdne czy nie srednio mnie obchodzi.
Wiem jednak jakie sa opory krecenia kierownica przy wylaczonym silniku jak jest wspomaganie i caly uklad. Ciekawi mnie jak beda wygladaly opory krecenia jak wspomaganie jest odlaczone i zmostkowane tak jak napisalem.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 9 Kwi 2013, 12:33   

może listwy kierownicze w fieście/kaczce są takie same może by lepiej wsadzić zwykłą listwe?
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Kwi 2013, 12:41   

Qzyn napisał/a:
ajkie wtedy sa opory krecenia kierownica

W Fieście są k*rewskie. Jak bardzo Ci się nudzi (i nie gadam tego złośliwie), to możesz sam sprawdzić. Zwątpisz po pierwszej jeździe po parkingu.

Qzyn napisał/a:
Zysk dla mnie jest w miare prosty - mam uklad wspomagania w kiepskim stanie wiec nie musialbym inwestowac w jego remont, odchudzilbym bym troche samochod.

Wszystko byłoby super, gdyby nie to, że mk5 ma dwa rodzaje kolumn i odpowiednie krzyżaki do tychże. Krzyżaka do wersji bez wspomy nie wsadzisz do tego ze wspomą, bo jest zwyczajnie 2x krótszy. Wymagana jest wymiana całej kolumny. Krzyżak do wersji ze wspomą jest dłuższy i bardziej rozbudowany, bo nie musi bezpośrednio przenosić siły na koła.

Qzyn napisał/a:
Caly czas mowimy o rajdowce wiec czy zawracanie na 3 bedzie turdne czy nie srednio mnie obchodzi.

Ale dalej będzie Cię obchodzić to, czy taki krzyżak nie wyzionie ducha po paruset kilometrach OS-ów (czy czegokolwiek poza jazdą na wprost). Jak w sezonie kupisz dwa takie, to przestanie Ci się to opłacać.

Qzyn napisał/a:
Wiem jednak jakie sa opory krecenia kierownica przy wylaczonym silniku jak jest wspomaganie i caly uklad. Ciekawi mnie jak beda wygladaly opory krecenia jak wspomaganie jest odlaczone i zmostkowane tak jak napisalem.

Jako, że jest to układ hydrauliczny, to "mostkowanie" tutaj nie ma żadnego znaczenia - co najwyżej takie, żeby się syf nie dostał i problemów nie narobił.
Czy pompa jest wyłączona czy układ pracuje na "mokro" bez pompy czy "na sucho", nie ma to większego znaczenia - i mówię to z własnego doświadczenia. Opór jest k*rewski i na ostrzejszych zakrętach trzeba z autem walczyć.

Tak jak napisałem - chcesz, to sprawdź, ale jeśli masz coś modzić i być z tego zadowolonym, to musisz wypruć układ wspomy do zera i wsadzić całość z auta, które wspomy nigdy nie widziało.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Kwi 2013, 12:47   

Pufcio napisał/a:
W Fieście są k*rewskie. Jak bardzo Ci się nudzi (i nie gadam tego złośliwie), to możesz sam sprawdzić. Zwątpisz po pierwszej jeździe po parkingu.



Miałeś olej w układzie, czy go spuściłeś?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Kwi 2013, 12:48   

vegetagt napisał/a:
Miałeś olej w układzie, czy go spuściłeś?

Pufcio napisał/a:
Czy pompa jest wyłączona czy układ pracuje na "mokro" bez pompy czy "na sucho", nie ma to większego znaczenia - i mówię to z własnego doświadczenia.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Kwi 2013, 12:50   

Dziwne, w kadecie jest różnica w zaleznosci, czy olej jest maglu czy nie :-P
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Kwi 2013, 12:52   

Powiem Ci szczerze, że nie odczułem żadnej. I tak było w ch** ciężko, i tak. I to na kapciach 175. Strach pomyśleć co by było na 195...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 9 Kwi 2013, 12:56   

Poniżej link do Fiesty mk4 (przerobionej obecnie na mk5), w której (o ile dobrze pamiętam) wylądował układ bez wspomagania.
Może coś tam znajdziesz Qzyn.

http://passionford.com/fo...-rebuild-2.html
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 9 Kwi 2013, 13:00   

Spoko. Ja si enie upieram, ze to bedzie dzialac, po prostu pytam.
Pufcio a przy zmostkowaniu chodzilo mi o to ze jak masz olej w maglu to tym mostkiem przy kreceniu kierownica przelewal by sie z jednej sekcji do drugiej. A lzej powinno chodzic bo nie pokonuje oporow pompy. Tak mi sie przynajmniej wydawalo kurde :/
A moze jeszcze trzeba sterowanie w maglu jakos rozebrac?
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Kwi 2013, 13:11   

Tego Ci Qzyn nie powiem.

Zdałem tylko relację z działania wspomy "bez wspomy". Szkoda by było, żebyś się wpakował w gówno, a potem się niemile rozczarował.

Mnie pompa j*bnęła, więc nie miałem wyjścia, musiałem się z tym użerać. Doświadczenia masz wypisane powyżej, bo prócz naprawiania pompy zmieniałem także krzyżak, który zaczął bić... :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 9 Kwi 2013, 13:20   

ja nie umiałem u siebie wspomagania

luzik :D
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 9 Kwi 2013, 13:37   

hubi_2006 napisał/a:
Poniżej link do Fiesty mk4 (przerobionej obecnie na mk5), w której (o ile dobrze pamiętam) wylądował układ bez wspomagania.

Dzieki hubi. Faktycznie koles wsadzil maglownice bez wspomagania. Sa takie ktore pasuja P&P?
Choc podejrzewam ze beda mialy gorsze przelozenie wtedy :/
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 9 Kwi 2013, 15:12   

spróbuj na probe wywalić wszytskie zawory z magla (o ile jakieś tam są) i zrób układ z pominieciem pompy bo sam jestem ciekaw jak to bedzie chodzić. innej opcji nie widze bo bez działającej pompy nie pojeździsz zbyt kontrolowanie ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Kwi 2013, 08:01   

Taki jest plan chyba. A jak to padnie to przyjade do ciebie po nowy magiel i przewody wspomagania ktore uszkodzilem przy wyjmowaniu silnika :2xf:
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 10 Kwi 2013, 19:44   

Qzyn, a pomyśl o maglu od mk3 i do niego dołóż drążki kierownicze od mk4/5.

Gdy w Wannie robiłem negatywy z przodu musiałem dać magiel z mk2 i drążki z mk4 do tego końcówki drążków od Curiera mk5 :)

Wtedy masz optymalne skręt i szerokość układu.

Ty możesz dać magiel od mk3 bez wspomy , zeby pasował na połączenie z kolumną.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 11 Kwi 2013, 07:25   

Na polaczenie wlasnie powinien spasowac ale mk3 vs. 4i5 maja chyba zupelnie inne mocowania magla..
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 11 Kwi 2013, 13:58   

Tylko zakładając magiel bez wspomagania powiększamy ilość obrotów kierownicy. Tu jest rozmowa o "rajdówce" więc raczej idziemy w drugą stronę- ciężej ale mniej obrotów.
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 11 Kwi 2013, 14:34   

Qzyn napisał/a:
Choc podejrzewam ze beda mialy gorsze przelozenie wtedy :/

Wlasnie tego sie obawiam ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Kupię Fiestę MK5 Sport lub pakiecie sport
marcinjg Kupię 0 18 Sty 2017, 00:24
marcinjg


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.