  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
		Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014,  15:02		 | 
	
			[MK3] Silnik 1.3 Endura z MK4 w MK3 na jednopunkcie. | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Mara  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i/88KM 
                  Imię: Marek 
                  Wiek: 36  Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 90 Skąd: Ocypel(woj.Pom) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Kwi 2010,  18:56   [MK3] Silnik 1.3 Endura z MK4 w MK3 na jednopunkcie.
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!!!
 
 
Jesli macie problemy z swoim silnikiem w mk3 1.1i lub 1.3i , brakiem kompresji, braniem oleju i innymi objawami zmęczonego silnika. Zastanawiacie się nad wymiana silnika na nowszy mniej zużyty. Przeważnie silniki z jedno punktowym wtryskiem paliwa 1.1i jak i 1.3i były produkowane w fiestach do 96r (mk3). Potem zastąpiono je silnikami 1.3 EFI na pełnym wtrysku.
 
Silnik 1.3 EFI ma inna głowice , większe kanały ssace i jest to jedyna różnica pomiędzy stara generacja a nowa generacja tego silnika. Wiec możemy kupić o wiele młodszy silnik np z 2000r i spokojnie umieścić go w swojej fieście bez oprawie jakichkolwiek przeróbek. 
 
 
Dobra dość pitolenia. Przechodzimy do sedna sprawy:
 
 
-Posiadałem silnik 1.1i w swojej fieście mk3. Silnik padł (dziura w bloku).
 
-Wymontowałem go i porównałem z silnikiem 1.3 EFI Endura 98r:
 
  -Większe kanały ssace ale to nie problem, rozstaw śrub taki sam jak w kolektorze od jedno-punktu.
 
 
Teraz robimy po kolei:
 
-Odkręcamy od starego silnika: kolektor ssacy(mono-wtrysk z kolektorem), kolektor wydechowy
 
-Przykręcamy kolektor wydechowy od silnika1.1 do nowego 1.3
 
-Przykręcamy kolektor ssacy uprzednio dorabiając uszczelkę z cienkiej blachy aby zasłaniały dobrze troszkę większe kanały ssące w głowicy.(jedyna przeróbka)i skręcamy dobrze na nowych śrubach.
 
 
Tak złożony silnik wkładamy do naszej starej fiesty z 93r. Podpinamy wszystkie czujniki(sa takie same w jak w starym siniku 1.1i) i odpalamy nasza fiestę.
 
 
Silnik jest o wiele cichszy i niema takiego klekotu jak wszystkie stare 1.1i i 1.3i . I doskonałymi osiągami. od 0-100km/h w 12,5 sekundy 
 
 
Elektryka została z 1.1i jak i komputer pozostał bez zmian. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Puff 19 Mar 2013,  20:45, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Sty 2013,  00:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wspomnianą operację przeprowadziłem tydzień temu.
 
 
Nie wiem czy mój nowy 1.3 jest z mk4 czy z KA, ale napiszę co jeszcze musiałem zrobić.
 
Musiałem przełożyć ze starego silnika:
 
-pompę wody
 
-wszystkie łapy, mocowania
 
-obudowę termostatu (w nowym 1.3 nie ma termowłącznika wentylatora chłodnicy)
 
-kółko pasowe (ja mam podwójne bo mam wspomaganie)
 
-oczywiście cewkę
 
 
Dodatkowo w głowicy nowego 1.3 nie ma wejścia na czujnik temperatury cieczy, na deskę. Ja ten problem ominąłem nawiercając otwór a potem go gwintując w obudowie termostatu przy krućcu na przewód chłodnicy. Minus tego rowiązania polega na tym, że wskazówka podnosi się dopiero po otwarciu termostatu. Po prostu wolałem nie ryzykować wiercenia w żeliwie. I tak każdy zdrowo myślący, że wskazania tego czujnika można o kant d...y potłuc. Nie mniej jednak ostrzeże on przed ewentualnym przegrzaniem silnika.
 
 
Sprawa większych kanałów ssących wygląda następująco. Kolektor nie zakrywa całkowicie kanałów 2 i 3 cylindra, zostaje ok 5mm szpary od dołu. Można to przeskoczyć tak jak pisał autor tematu czyli jakąś większą uszczelką bądź jest też opcja napawania kolektora dolotowego o jakiś centymetr na ww cylindrach a potem wiadomo jakiegoś planowania bądź nawet szlifu domowymi metodami. Potem dać grubszą uszczelkę, która zniweluje ewentualne nierówności.
 
 
Należy też pamiętać o innych luzach zaworowych. Dla 1.3 z mk3 były to 0,2mm na ssących i 0,3mm na wydechowych. W nowszym silniku jest to odpowiednio 0,2mm i 0,5mm.
 
 
To chyba wszystko co mi się przypomina, niektóre z wymienionych rzeczy są tak oczywiste, że aż banalne, ale wolałem napisać.
 
 
Pzdr! | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Sty 2013,  00:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mara, Rebel, A jak wygląda sprawa rozrusznika? | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Grax  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Courier 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Imię: Mariusz 
                  Wiek: 42  Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Sty 2013,  11:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               drjanusz, rozrusznik pasuje bez problemów, ja dla pewności przekręciłem ze starego koło zamachowe, bo te od nowego silnika niektóre ząbki miało troszkę wyjechane, ale na pierwszy rzut oka są identyczne. Tak samo ten czujnik nad rozrusznikiem (położenia wału) nie wymaga wymiany.
 
 
Grax, na pewno 0,5. Potwierdzone z książki serwisowej mk4 i z naklejki na pokrywie zaworów nowego 1.3.
 
 
edit. przed momentem doczytałem o tych luzach:
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  Kolego jak dobrze pamietam to w silniku J6A jest 0,2/0,3 natomiast w silnikach J6B 0,3/0,5.
 
J6A - silnik na jednopunkcie lub gazniku
 
J6B - wielopunktowy wtrysk. | 	  
 
...ale imo jednopunkt lub gaźnik w latach 96-99 to już chyba była rzadkość | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Sty 2013,  17:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Mara napisał/a: | 	 		  | Silnik jest o wiele cichszy i niema takiego klekotu jak wszystkie stare 1.1i i 1.3i . I doskonałymi osiągami. od 0-100km/h w 12,5 sekundy  | 	  
 
Wypraszam sobie 1,3 nie klekoce jak ma zawory wyregulowane. 1,1 to inna bajka    | 
             
						
				_________________ Był:
 
Fiat 126p Elegant 1998 r.
 
Była:
 
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Sty 2013,  20:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rebel, Ale jest mocowany w innym miejscu w mk3 a winnym w mk4.
 
A z luzem zaworowy to prawda  bo mam i mk3 i mk4 . | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Sty 2013,  23:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | drjanusz napisał/a: | 	 		  | Rebel, Ale jest mocowany w innym miejscu w mk3 a winnym w mk4. | 	  
 
 
No to nie wiem bo nigdy nie zaglądałem pod maskę mk4. Nie mniej jednak do 1.3 96-99 montuje się rozrusznik tak samo jak do 89-95. a zależy to chyba od skrzyni bo o ile się nie mylę to z nią się łączy rozrusznik.
 
 
 
 	  | Marcinowaty napisał/a: | 	 		   	  | Mara napisał/a: | 	 		  | Silnik jest o wiele cichszy i niema takiego klekotu jak wszystkie stare 1.1i i 1.3i . I doskonałymi osiągami. od 0-100km/h w 12,5 sekundy  | 	  
 
Wypraszam sobie 1,3 nie klekoce jak ma zawory wyregulowane. 1,1 to inna bajka    | 	  
 
 
Ja w swoim ŚP 1.3 regulowałem co 10kkm i zawsze klekotał. Klekot bierze się raczej z ogólnego zużycia silnika. Pamiętam widziałem kiedyś mk3 z 95 roku 1.3. Miała przejechane autentyczne 110kkm i 0 klekotu. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bosman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: FX Silver 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 51  Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: Hel-Ełk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Mar 2013,  07:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam.Pytanie do fachowców czy taki silnik będzie pasował do mk3 i  czy skrzynia będzie pasować stara czy muszę z nową zamontować typową do 1,3? | 
             
						
				_________________ Była - Fiestka 1,1 MK3 '95
 
Była - Fiestka 1,3 MK4 '98 + gasss sekwencja
 
Jest - Fiestka 1,25 MK6 '06 + gasss sekwencja | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |