Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  17:50		 | 
	
			[MK7] 1.6t TDCi 90KM - Problem z mocą, notlauf ? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 phan  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2013,  20:41   [MK7] 1.6t TDCi 90KM - Problem z mocą, notlauf ?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pojawił mi się dziś problem z mocą, wjechałem na autostradę pedał w podłogę (leciała dwójka 180km/h bez problemu dotychczas) a tu 140km/h i kanał tryb awaryjny i zwalnia do 3.5 tyś obrotów i stoi. Zjechałem zgasiłem –> odpaliłem i śmigam 1->2->3 i znów kaplica. I sytuacja się powtarza... Za każdym razem gdy chcę się pojechać szybciej niż 140km/h lub ostro wyprzedzić wpada w tryb awaryjny. Czy to problem z turbo ? notlauf? | 
             
						
				_________________ Siostra Fiesty MK7 - Mazda 2 (DE) SPORT 2010r. 1.6 MZ-CD 90KM - silnik PSA 1.6HDI czyli 1.6TDCi   
 
 
  | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Mar 2013,  20:58, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2013,  21:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To nie mk3, tylko mk7 - bez kompa niewiele tu zdiagnozujesz... | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 misiak  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Wiek: 35  Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2013,  22:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | postawiłbym raczej na czujnik ciśnienia paliwa. Ale na sam początek znajdź dobry komputerek diagnostyczny i zrób pomiary, zobacz jakie błędy wywpluwa | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ranid  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`02 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.4TDCi/68KM 
                  Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 43 Skąd: Kudowa Zdr. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2013,  22:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To jest diesel a z takim silnikiem jeżdzi sie na 80% przy 4tyś to każdy silnik diesla chce z ramy wyskoczyć,radzę jechać nie więcej jak 150 i będzie OK.Mimo że to silnik z PSA to peugeot czy citroen będzie jechał te 180 ale ford nie bo ford zastosował swój osprzęt do tego silnika i tryb awaryjny będzie się włączał.Mam S-maxa z silnikiem 2,0 TDCI i też są problemy. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2013,  22:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | phan napisał/a: | 	 		  | leciała dwójka 180km/h bez problemu dotychczas | 	  
 
to NIESAMOWITE biorac pod uwage, ze predkosc maksymalna tego auta podawana przez producenta to 175kmh     
 
 
PS. ogarnij sie, to nie jest auto do butowania i przy takim cisnieciu co i rusz bedzie problem... | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 grzesiek646  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grzesiek 
                  Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 352 Skąd: Wwa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2013,  22:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Masz program zrobiony ? 
 
 
U mnie przy wysokich temperaturach w lecie jak polece tak 0 - 160 na ostro to wskakuje mi w tryb awaryjny ale mam to zrobione w programie jezeli temperatura spalin sie zblizy do 80% maximum. Jesli go wychlodze i bede lecial nie od 0km/h tylko normalnie non stop 140-160 to jest wszystko ok. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 phan  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2013,  16:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miałem jutro jechać na komputer ale chyba obejdzie się bez kompa... Dziś zapaliły się kontrolki widoczne na zdjęciu, auto już jest ciągle w trybie awaryjnym po zgaszeniu również brak mocy oraz widoczne kontroli a turbina wydaję z siebię paskudne meliczne dźwięki jak dzwoniące klucze w siatce. Tak więc udam się od razu na jej regeneracje      (mam nadzieję że nie trzeba będzie kupować nowej) auto ma 42 tyś km przebiegu i to mnie najbardziej dziwki. NO CHYBA ŻE I TAK WARTO PODJECHAĆ NA KOMPA ?
 
 
 
 
 
 
P.S grzesiek646, nie mam chipa, jeszcze. | 
             
						
				_________________ Siostra Fiesty MK7 - Mazda 2 (DE) SPORT 2010r. 1.6 MZ-CD 90KM - silnik PSA 1.6HDI czyli 1.6TDCi   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2013,  17:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No niestety w tych silnikach w Mk7 są turbiny hybrydowe i szybko się kończą jak ktoś o nie nie potrafi zadbać....\ komp to podstawa     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2013,  17:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale co Cie dziwi? ze udalo Ci sie tak szybko zajechac turbo? sam przyznales sie, ze za wiele w glowie w kwestii dbania o swoje auto to nie masz | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 artax  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 60  Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2013,  19:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ElGrey napisał/a: | 	 		  No niestety w tych silnikach w Mk7 są turbiny hybrydowe i szybko się kończą jak ktoś o nie nie potrafi zadbać....\ komp to podstawa     | 	  
 
co masz na mysli piszac hybrydowe?Ja uwazam ,ze podstawą zywotnosci turbiny to bdb olej ,bez pałowania na zimnym i dac jej chwilę na ostygnięcie(chwilę po zatrzymaniu ma popracować na jałowym).Jakis znacznych różnic nie widze  w odniesieniu do mk6    
 
pzdr | 
             
						
				_________________ Jest 115 KM i 256 Nm    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 artax  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 60  Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2013,  19:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | phan napisał/a: | 	 		  Miałem jutro jechać na komputer ale chyba obejdzie się bez kompa... Dziś zapaliły się kontrolki widoczne na zdjęciu, auto już jest ciągle w trybie awaryjnym po zgaszeniu również brak mocy oraz widoczne kontroli a turbina wydaję z siebię paskudne meliczne dźwięki jak dzwoniące klucze w siatce. Tak więc udam się od razu na jej regeneracje      (mam nadzieję że nie trzeba będzie kupować nowej) auto ma 42 tyś km przebiegu i to mnie najbardziej dziwki. NO CHYBA ŻE I TAK WARTO PODJECHAĆ NA KOMPA ?
 
 
[url=http://naforum.zapod...c73.jpg]Obrazek[/url]
 
 
 
P.S grzesiek646, nie mam chipa, jeszcze. | 	  
 
moze troche nie w temacie ale w mojej mk 7 czerwona strefa na obrotomierzu jest od 5000 tys.U Ciebie widzę od 4500? :9:Te 500 obr dla kopciucha to sporo. | 
             
						
				_________________ Jest 115 KM i 256 Nm    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2013,  20:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ElGrey napisał/a: | 	 		  | w Mk7 są turbiny hybrydowe | 	  
 
Ten termin, o ile mi wiadomo, odnosi się do turbin, które miały wymienioną część zimną/gorącą, koło kompresji lub inną część, której wymiana powoduje, że turbo nie jest "fabryczne".
 
 
Może miałeś na myśli turbinę ze zmienną geometrią? | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2013,  19:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zmienna geometria to miałem na myśli
 
 
 	  | artax napisał/a: | 	 		  Ja uwazam ,ze podstawą zywotnosci turbiny to bdb olej ,bez pałowania na zimnym i dac jej chwilę na ostygnięcie(chwilę po zatrzymaniu ma popracować na jałowym).Jakis znacznych różnic nie widze  w odniesieniu do mk6    
 
pzdr | 	  
 
To i dbanie o zalewanie odpowiednim olejem, a w Mk6 turbina jest o stałej geometrii wiec trwalsza z racji mniejszej ilości elementów ruchomych     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mmbu  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2013,  19:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Turbina ze zmienną geometrią , to zmora wszystkich którzy kupili diesla i jeżdżą między 2-3000obr/min. Żeby turbina się nie zastała trzeba ją od czasu do czasu "przepałować" i poświęcić to 0,5-1l/100km. Bo później się okazuje, że jak trzeba depnąć i łopatki mają się przestawić, to się blokują i jest przeładowanie. 
 
Nie sądzę, że coś mogli zmienić w samej turbinie, więc masz "gruszkę" podciśnienia i ona steruje łopatkami, dźwignią wchodzącą do turbiny. Spróbuj ją (dżwignię) zalać super hiper specyfikami i rozruszać,
 
 
P.S. Do momentu jak nie napisałeś o metalicznym dźwięku przy zejściu obrotów byłem przekonany o awari zaworu sterującego lub pedału gazu.
 
 
P.S. 2. Jak juz będziesz regenerował turbo, to zrób , to przez warsztat, który Ci to turbo wyjmie i wsadzi. Będziesz miał gwarancję za niewiele więcej niż sam byś , to robił | 
             
						
				_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
 
 
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
 
 
Moje Allegro | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez mmbu 6 Mar 2013,  20:00, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2013,  20:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Skoro pisze o metalicznym dźwięku to już nie ma co dłubać i kombinować z rozsypaną turbiną    
 
A nie potrzeba tłuc turbiny o zmienianej geometrii tylko trzeba pamiętać że na dobrze rozgrzanym silniku ciągniemy do 4500 obr i dopiero zmiana biegu, wtedy nic się nie zastanie     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez ElGrey 6 Mar 2013,  20:03, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mmbu  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2013,  20:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ElGrey napisał/a: | 	 		  Skoro pisze o metalicznym dźwięku to już nie ma co dłubać i kombinować z rozsypaną turbiną     | 	  
 
 
Widzisz , a u mnie pomogło na pół roku. Przynajmniej później byłem gotowy na wywalenie 1500 | 
             
						
				_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
 
 
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
 
 
Moje Allegro | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2013,  20:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Każdy przypadek jest inny, ale skoro u ciebie zadziałało to i koś inny spróbuje     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 phan  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2013,  14:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MisiekT napisał/a: | 	 		   	  | phan napisał/a: | 	 		  | leciała dwójka 180km/h bez problemu dotychczas | 	  
 
to NIESAMOWITE biorac pod uwage, ze predkosc maksymalna tego auta podawana przez producenta to 175kmh     | 	  
 
 
Nie będę się kłucił ale jechałem z nawigacją 180km/h a na liczniku było 190 jakoś. Ale nie ważne..
 
 
 	  | MisiekT napisał/a: | 	 		  | PS. ogarnij sie, to nie jest auto do butowania i przy takim cisnieciu co i rusz bedzie problem... | 	  
 
 
Co za bzdura ! to że mam diesla to muszę jeździć jak emeryt ? to jak ktoś kupi 250 konnego diesla w Porsche to też musi jeździć ostrożnie bo ma diesla ?? sam się ogarnij bo czasy diesli na pompach rzędowych czy rotacyjnych rodem z MB W123 już dawno minęły już nie pisząc tu o autach stworzonych do rajdów z klekotem pod maską.
 
 
 	  | mmbu napisał/a: | 	 		  | Turbina ze zmienną geometrią | 	  
 
 
Wiem że ten silnik raz miał stałą geometrie raz zmienną. 
 
Ram miał DPF, raz FAP, czy też wcale i tak samo z dwumasem ale akurat ja mam stalą geometrie zwykła turbina z gruszką.
 
 
 	  | mmbu napisał/a: | 	 		  | P.S. Do momentu jak nie napisałeś o metalicznym dźwięku przy zejściu obrotów byłem przekonany o awari zaworu sterującego lub pedału gazu. | 	  
 
 
I taka też padła diagnoza....
 
 
A dla potomnych napiszę: pojechałem do elektryka i podpięty pod kompa błąd P0299 padło że mam wymienić zawór sterujący turbiną (podobno manometrem go mierzyli i jest walnięty)... ta,.. 
 
Krzyknęli za diagnozę 150zł i 300zł za zawór, więc zapłaciłem 150zł i nowy zawór Pierburga kupiłem na all...o za 150zł założyłem lecz to samo. Metaliczny dźwięk z pod maski i np. 5 bieg 80km/h but w podłogę 3,5 tyś i kanał....
 
Zawór oddałem i wróciłem do "elektryków" ale innych już. Podobno sprawdzili wszystkie węże i powiedzieli ze padło turbo. Ja zdziwiony ze padło proste turbo ze stałą geometrią pojechałem to turbo-techu w Poznaniu tam facet powiedział że nie ma takiej możliwości aby ta turbina padła przy tym przebiegu a jak otworzyłem maskę to od razu kazał mi uciekać "czysto jak w salonie" powiedział że mam szukać gdzieś nieszczelności w węzach. 
 
 
I tak też zrobiłem, ciężko było bo na biegu jałowym cisza, metaliczny dźwięk był tylko pod obciążeniem. Podnieśliśmy z kolega auto i gaz w podłogę    no i jest ! spadła opaska metalowa z kolektora ssącego na wężu idącym od IC.
 
 
 
P.S czy ktoś za szanownych forumowiczów usuwał słynne sitko w rurce doprowadzającej olej do turbo ? bo na forum forda, cytryny i puga temat jest dość obszernie przerabiany. | 
             
						
				_________________ Siostra Fiesty MK7 - Mazda 2 (DE) SPORT 2010r. 1.6 MZ-CD 90KM - silnik PSA 1.6HDI czyli 1.6TDCi   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 artax  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 60  Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2013,  15:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Najpierw po vin sprawdz w ASO zanim cos bedziesz wymieniał.Ja mam juz fabrycznie po zmianie na nowszą wersję tego sitka.Generalnie to nie z sitkiem jest problem a w  większosci przypadkow z niedbaluchami.Ludziska maja w nosie terminowe wymiany olejow ,stosuja jakies lipne oleje,pałują auta, potem natychmiast gaszą itp.W efekcie placza jakie te turbiny be.Ja dbasz to masz    
 
pzdr | 
             
						
				_________________ Jest 115 KM i 256 Nm    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |