| [MK7] Nie działa spryskiwacz przedniej szyby | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | gnalepa   
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Grzegorz
 Dołączył: 13 Sty 2013
 Posty: 3
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2013,  09:08   [MK7] Nie działa spryskiwacz przedniej szyby | 
 |  
               | 
 |  
               | Czy ktoś może walczył z tematem niedziałającego spryskiwania przedniej szyby w Fieście MK7?. Po naciśnięciu przycisku spryskiwacza nie aktywują się również przednie wycieraczki. Same wycieraczki działają bez zarzutu. Sprawdziłem sam przycisk w dźwigni - ok. Sama pompka sądzę że jest sprawna bo działa spryskiwanie tylnej szyby. Pytanie do forumowiczów: czy jest jakiś moduł który steruje wycieraczkami i spryskiwaczem? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zabka35i   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Family
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Damian
 Wiek: 39
 Dołączył: 05 Sty 2011
 Posty: 558
 Skąd: Myślenice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2013,  09:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | A czy sprawdzałeś bezpieczniki? No i czy jak włączasz przednie spryskiwacze to słychać pompkę ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2013,  16:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | a dlaczego nie najprostsze rozwiazanie? pewnie plyn zamarzl - akurat dobry mroz dowalil, myslisz ze to zbieg okolicznosci? |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gnalepa   
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Grzegorz
 Dołączył: 13 Sty 2013
 Posty: 3
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2013,  17:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bezpiecznik sprawdziłem - ok. Płyn również nie jest zamarznięty - samochód stoi w ogrzewanym garażu, poza tym działa spryskiwacz tylny. Niestety naciśniecie przycisku spryskiwacza nie wywołuje żadnej reakcji. Ani nie słychać pompki ani nie ruszają wycieraczki. Pytanie do właścicieli sprawnych spryskiwaczy, czy pompka rusza od razu jak się dotknie przycisk czy dopiero jak przycisk dobije do oporu. Możecie sprawdzić? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2013,  18:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na dotyk to raczej nie działa .Trzeba wcisnąć ale nie jakoś szczegolnie mocno.Moze cos nie tak z samą manetką przy kierownicy (problem elektryczny)? pzdr
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2013,  20:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Może i banalny pomysł, ale sprawdź dysze na masce. Weź igiełke i wsadź , moze tam jest zasyfione. A potem, weź podnieś maskę i niech ktośwłącza spryskiwacz a ty badaj wężyk, czy przypadkiem wyczujesz wodę tam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gnalepa   
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Grzegorz
 Dołączył: 13 Sty 2013
 Posty: 3
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2013,  20:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Temat zwalczony. Na pierwszy rzut poszła pompka od spryskiwacza. Dostęp do niej jest od strony przedniego koła kierowcy. Trzeba odkręcić dwie śruby od nadkola i trochę go uchylając można przy pompce już działać. Podłączyłem na krótko zasilanie z prostownika i spryskiwanie na przednią szybę zadziałało – pompce dałem więc spokój. Zacząłem sprawdzać po kolei kabelki które wychodzą z przełącznika wycieraczek i spryskiwacza. Stwierdziłem że większość z nich dochodzi do sterownika GEM zainstalowanego za schowkiem obok bezpieczników. Nawet pokusiłem się o jego deinstalację, rozebrałem go i zacząłem sprawdzać na płycie kolejne elementy ale szybko dałem sobie spokój. Pogrzebałem trochę w necie i dowiedziałem się że wycieraczki i spryskiwacz działają nawet przy awarii tego sterownika. Podejrzenie padło więc na przełącznik przy kierownicy. Do przełącznika dostęp jest banalny. Odkręca się osłonę kolumny kierownicy (torx nr 25); jedna śruba od dołu i dwie pod kierownicą - dostęp do nich jest po obróceniu koła kierownicy o 90st w prawo i lewo.  Po odłączeniu wtyczki od spodu przełącznika odchyla się zaczep i wysuwa się cały przełącznik razem z „wajchą” do góry.  Oczywiście rozłożyłem ten przełącznik na części pierwsze. Całkiem zmyślna konstrukcja – w środku pełno styków popychaczy i innych mechanicznych wynalazków. Trochę czasu zmarnowałem jak go rozczaiłem ale się udało. Dźwignię z przyciskiem spryskiwacza rozebrałem za pomocą noża po prostu rozpoławiając ją jak orzecha. Nawet żaden zaczep się nie zerwał. Winowajcą niedziałającego spryskiwacza okazał się styk w dźwigni. Był pokryty czymś czarnym – wyczyszczenie wystarczyło.  Dodam jeszcze że po złożeniu całości zrobiłem test na stole czy wszystko działa. Podłączyłem do odpowiednich pinów przełącznika na krótko silniczek DC i zasilanie z prostownika. Włączyłem POWER na prostowniku i w szparze obok kółeczka którym reguluje się czas powtarzania wycieraczek ujrzałem błysk a w chwilę potem chmurkę dymu. Oczywiście się pomyliłem i zamiast właściwych pinów wybrałem te po drugiej stronie złącza. Nic, na szczęście odparowała tylko ścieżka na płytce z rezystorami pod regulatorem. Lutownica, kawałek kabelka i naprawione. Ponowny test był już ok. Wszystko zadziałało i micha się już cieszyła. Załączam parę fotek i schemat który wyprodukowałem w czasie analizy przełącznika 8A6T-17A553-AC.
        |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2013,  22:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to fajnie ,ze trafilem i moja sugestia z manetką była właściwa   pzdr
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2013,  23:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Fajnie że temat rozwiązany, napewno się przyda innym. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.