Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana tylnich łożysk
Autor Wiadomość
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 11 Sty 2013, 12:29   [MK3] Wymiana tylnich łożysk

Witam, od kilku miesięcy, jadą fiestką, zaobserwowałem (raczej usłyszałem), że strasznie coś wyje z tyłu. Na początku myślałem, ze to wyją opony. Lecz mechanik mi powiedział, że to łożyska. Jeżdżę już z takim "wyciem" praktycznie rok. Niestety, to "wycie" staje się coraz bardziej dokuczliwe (staje coraz bardziej głośniejsze). W związku z tym, planuję już wymianę. I teraz pytanie. Mechanik powiedział, że do odkręcenia piast itp. potrzebne są jakieś specjalne fordowskie klucze. Czy miał racje?? Szczerze powiedziawszy, nie zaglądałem tam i nie powiem. W związku z tym mam takie pytanko. Czy miał racje, i czy sam mogę sobie je wymienić? Je sli tak, to czy jest to dość skomplikowane, czy powinienem dać sobie rade.

Pozdrawiam Łukasz
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 25
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 11 Sty 2013, 12:38   

Raczej nie, tam jest zwykła nasadka 30 albo 32, nie pamiętam teraz. Potrzebujesz jedynie prasę hydrauliczną, bez niej lepiej nie wymieniać.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 11 Sty 2013, 12:57   

Aha, czyli samemu lepiej się nie brać za to. Dzięki bardzo za odpowiedź. Pozdrawiam, W takim razie muszę się dogadać z mechanikiem i autko mu zostawię.
Pozdrawiam serdecznie
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 54
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Sty 2013, 13:27   

Pietrekk, Co straszysz Fordzik88, trochę umiejętności i dobre imadło i da się :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 25
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 11 Sty 2013, 14:30   

Nikogo nie straszę, poprostu mam doświadczenie z nabijaniem łożysk przez młotek czy sposobami jak Ty piszesz. Wychodzę z założenia że jak coś robić to robić to tak jak się to ma robić. Wiem że może wolisz wszystko sam zrobić ale jak dla mnie na pewnych rzeczach lepiej nie oszczędzać. Ja sobie sam wymieniałem tylko że na nabicie łożysk zajechałem sobie na prasę i tyle.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3382
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Sty 2013, 15:15   

Pietrekk napisał/a:
Ja sobie sam wymieniałem tylko że na nabicie łożysk zajechałem sobie na prasę i tyle.


I to jest bardzo dobra metoda, która oszczędza pieniądze i dziwi mechaników - 'prosze pana yyyyy bo ja mam yyyyy bęben w plecaku i czy móglby pan wprasować łożysko?' :rotfl:
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 25
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 11 Sty 2013, 15:24   

To zależy gdzie idziesz :) Bo ja byłem u gościa co przekładnie kierownicze robi bo najbliżej :)
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1448
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Sty 2013, 20:56   

Nasadka 30. We fieście z tyłu są łożyska stożkowe. Bieżnie można samemu wybić. Składanie łożysk z tyłu jest łatwiejsze niż z przodu. Na koniec wszystko skręcić na oko do oporu i powinno być ok.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 11 Sty 2013, 21:04   

Marcinowaty napisał/a:
Na koniec wszystko skręcić na oko do oporu i powinno być ok.

 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 54
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Sty 2013, 21:13   

Stunt_Man, Rodzinę promujesz :V:
Pietrekk napisał/a:
Nikogo nie straszę, poprostu mam doświadczenie z nabijaniem łożysk przez młotek czy sposobami jak Ty piszesz
Ale chyba złe doświadczenie,albo małe zdolności-bo to naprawdę prosta sprawa :-P
A tak na marginesie gdzieś te doświadczenie trza zdobyć,bo jak przyjdzie trudniejsza robota to co wtedy?
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 32
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5512
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2013, 00:06   

Prasa jest nie potrzebna . można bieżnie wbić młotkiem . 99% mechaników tak robi i dziury w niebie nie ma.
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1448
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 13 Sty 2013, 19:41   

Co innego jakby to było łożysko zamknięte, takie jak jest w większości fiest z przodu. Tylko o smarze trzeba pamiętać, ale z umiarem.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 4 Lut 2013, 09:30   

No i stało się. Tylne łożyska szlak trafił. Koła latają jakby miały się zaraz urwać.
Przepraszam za pytanie, bo może okazać się głupie, ale orientujecie się może jaki jest koszt wymiany u mechanika?
Bo nie wiem, czy opłaca mi się za to brać samemu i narozrabiać bardziej czy odstawić auto do mechanika.
Pozdrawiam serdecznie.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Lut 2013, 10:38   

Nie wiem jak ceny za usługi u was wyglądają. Myślę że 200 PLN z łożyskami wystarczy, bo łożyska od 50 w górę (tańszych to szkoda zakładać). Robota za jedno koło 50 to max bo to 15-20 min. Ja zmieniałem sam i bez prasy zajęło mi to około 30 min. na jedno koło. Wszystko zależy jak czujesz się na siłach i jakie masz zdolności manualne .Jak nie masz doświadczenia to w najlepszym wypadku zmarnujesz (zepsujesz) nowe łożysko a w najgorszym zgubisz koło. Trochę straszę :devil: ale taka prawda. A tak na marginesie każdy kiedyś miał ten pierwszy raz i nigdy się nie przekonasz jak nie spróbujesz.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1448
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 4 Lut 2013, 19:02   

W skali 5 gwiazdek daje 3 za wymianę łożysk z tyłu :twisted:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 0 8 Lut 2014, 21:05
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 53 17 Wrz 2013, 16:21
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.