[MK4] Nie mogę odkręcić nakrętki piasty |
Autor |
Wiadomość |
Dreambox
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 15:01 [MK4] Nie mogę odkręcić nakrętki piasty
|
|
|
Czy ma ktoś sposób na odkrecenie nakrętki piasty w przednim kole?
Nakrętka jest bez zawleczki tylko z zagięcięm w rowek.
Rozumiem że gwint jest normalny.
Użyłem rury 2.5 metra celem przedłużenia klucza jednak nawet na biegu koło się obracało.
Dopiero po wciśnięciu hamulca koło było nieruchome jednak nakrętka ani drgnie.
Czego użyć? Palnika? Rozcinać w jakiś sposób nakrętke? |
|
|
|
|
kowalik
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 32 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 74 Skąd: Sierpc
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 15:19
|
|
|
Spryskaj wd 40 popukaj trochę młotkiem w nakrętkę i spróbuj odkręcić powinno pójść tylko niech druga osoba trzyma na hamulcu jeśli też nie pójdzie to podczas odkręcania pukaj w klucz młotkiem gwint jest normalny
odkręca się w lewą stronę |
_________________ KowaliK
|
|
|
|
|
Dreambox
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 15:26
|
|
|
No tego nie napisałem, pryskane już było, młotek 3 kg również zastosowałem, zarówno w nakrętke jak i klucz i nic z tego. |
|
|
|
|
Wisni@
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 15:50
|
|
|
Podjedz do jakiegoś wulkanizatora zagadaj ładnie weź swoją nasadkę i Ci odkręcą pneumatem spokojnie potem zakręcisz Tak zeby dojechac do garazu i juz łatwo będzie
Ja tak zawsze robie |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 15:59
|
|
|
Jak było WD psikane to auto już nie do jazdy bez przesmarowania łożysk,,, rozwal zabezpieczenie, nakrętkę też,,, w końcu puści,,, i nie na podniesionym aucie, tylko na postawionym na ziemi. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kowalik
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 32 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 74 Skąd: Sierpc
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 17:28
|
|
|
Też prawda
to mocno musiała być dokręcona |
_________________ KowaliK
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
Dreambox
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 17:59
|
|
|
Udało się. Na klucz z rurą założyłem jeszcze jedną rure ale grubszą i dłuższą prawie 4 metry.
Dziwne że klucz i nasadki neo to wytrzymały.
Dzięki za pomoc.
Oczywiście wszystko było robione na stojącym aucie.
Joemix ale to w przednim kole a tam z tego co widzę łożyska są zamknięte zresztą właśnie w celu jego wymiany musiałem odkręcić piaste.
Vegetagt właśnie już od dawna myśle o kluczy udarowym ale zdania o nich są podzielone, jedni twierdzą że jak nie ma powyżej 700 Nm to nie ma co sobie głowy zawracać. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 18:09
|
|
|
Dreambox, dowiem się, ile nasz ma i dam znać. Kumpel go w pracy używał i odkręcał to, z czym udar pneumatyczny sobie nie radził. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 18:18
|
|
|
Dreambox napisał/a: | Joemix ale to w przednim kole a tam z tego co widzę łożyska są zamknięte zresztą właśnie w celu jego wymiany musiałem odkręcić piaste. | Nie wiem ja u siebie psiknąłem kiedyś bo nie mogłem odkręcić, wymieniłem przegub a potem się okazało ze z koła "leci" jak się okazało WD się wymieszało ze smarem i ten sobie wyciekł z łożysk przeto te się zagotowały,,, dlatego ostrzegam, bo można sobie kuku zrobić,,,
Co do kluczy pneumatycznych, to wiele z nich ma ciśnienie pracy 8bar, a wielu ich użytkowników ma sprężarki 8bar MAX - stąd opinie są jakie są,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:02
|
|
|
Dreambox, sprawdzilem - 350 nm
JoeMix napisał/a: | Co do kluczy pneumatycznych, to wiele z nich ma ciśnienie pracy 8bar, a wielu ich użytkowników ma sprężarki 8bar MAX - stąd opinie są jakie są,,, |
To był sporawy zakład wulkanizacyjno-mechaniczny, także nie sądze, że mieli takie sprężarki na kilka stanowisk Może po prostu sprzęt był już wysłużony. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:28
|
|
|
vegetagt, chodziło mi o to że ludzie w necie paskudzą na klucze pneumatyczne a ich słabe działanie często jest spowodowane słaba sprężarką,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:27
|
|
|
JoeMix napisał/a: | klucze pneumatyczne a ich słabe działanie często jest spowodowane słaba sprężarką |
Dobry klucz to kosztuje ponad 1000 zł a nikt takich prawie nie kupuje. Do tego wąż musi mieć ok 16mm średnicy zewnętrznej, to też kosztuje. A generalnie żaden pneumat nie ma większej siły niż dobra rura. |
|
|
|
|
|