Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Nie mogę odkręcić nakrętki piasty
Autor Wiadomość
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sty 2013, 15:01   [MK4] Nie mogę odkręcić nakrętki piasty

Czy ma ktoś sposób na odkrecenie nakrętki piasty w przednim kole?
Nakrętka jest bez zawleczki tylko z zagięcięm w rowek.
Rozumiem że gwint jest normalny.
Użyłem rury 2.5 metra celem przedłużenia klucza jednak nawet na biegu koło się obracało.
Dopiero po wciśnięciu hamulca koło było nieruchome jednak nakrętka ani drgnie.
Czego użyć? Palnika? Rozcinać w jakiś sposób nakrętke?
 
 
 
kowalik 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 26
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 74
Skąd: Sierpc
Wysłany: 9 Sty 2013, 15:19   

Spryskaj wd 40 popukaj trochę młotkiem w nakrętkę i spróbuj odkręcić powinno pójść tylko niech druga osoba trzyma na hamulcu jeśli też nie pójdzie to podczas odkręcania pukaj w klucz młotkiem gwint jest normalny
odkręca się w lewą stronę :)
_________________
KowaliK
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sty 2013, 15:26   

No tego nie napisałem, pryskane już było, młotek 3 kg również zastosowałem, zarówno w nakrętke jak i klucz i nic z tego.
 
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 25
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 9 Sty 2013, 15:50   

Podjedz do jakiegoś wulkanizatora zagadaj ładnie weź swoją nasadkę i Ci odkręcą pneumatem spokojnie potem zakręcisz Tak zeby dojechac do garazu i juz łatwo będzie :P
Ja tak zawsze robie
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2013, 15:59   

Jak było WD psikane to auto już nie do jazdy bez przesmarowania łożysk,,, rozwal zabezpieczenie, nakrętkę też,,, w końcu puści,,, i nie na podniesionym aucie, tylko na postawionym na ziemi.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kowalik 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 26
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 74
Skąd: Sierpc
Wysłany: 9 Sty 2013, 17:28   

Też prawda
to mocno musiała być dokręcona
_________________
KowaliK
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3381
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Sty 2013, 17:31   

Dreambox, czymś takim: http://allegro.pl/elektry...2862306138.html

Odkręcilismy tak nakrętke, która połamała 2 klucze, wygieła spory łom i klucze do hydrauliki...
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sty 2013, 17:59   

Udało się. Na klucz z rurą założyłem jeszcze jedną rure ale grubszą i dłuższą prawie 4 metry.
Dziwne że klucz i nasadki neo to wytrzymały.
Dzięki za pomoc.
Oczywiście wszystko było robione na stojącym aucie.
Joemix ale to w przednim kole a tam z tego co widzę łożyska są zamknięte zresztą właśnie w celu jego wymiany musiałem odkręcić piaste.

Vegetagt właśnie już od dawna myśle o kluczy udarowym ale zdania o nich są podzielone, jedni twierdzą że jak nie ma powyżej 700 Nm to nie ma co sobie głowy zawracać.
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3381
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Sty 2013, 18:09   

Dreambox, dowiem się, ile nasz ma i dam znać. Kumpel go w pracy używał i odkręcał to, z czym udar pneumatyczny sobie nie radził.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2013, 18:18   

Dreambox napisał/a:
Joemix ale to w przednim kole a tam z tego co widzę łożyska są zamknięte zresztą właśnie w celu jego wymiany musiałem odkręcić piaste.
Nie wiem ja u siebie psiknąłem kiedyś bo nie mogłem odkręcić, wymieniłem przegub a potem się okazało ze z koła "leci" jak się okazało WD się wymieszało ze smarem i ten sobie wyciekł z łożysk przeto te się zagotowały,,, dlatego ostrzegam, bo można sobie kuku zrobić,,,

Co do kluczy pneumatycznych, to wiele z nich ma ciśnienie pracy 8bar, a wielu ich użytkowników ma sprężarki 8bar MAX - stąd opinie są jakie są,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1448
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 9 Sty 2013, 21:01   

Dreambox napisał/a:
Dziwne że klucz i nasadki neo to wytrzymały.


Co w tym dziwnego?
Topex już dawno ma dobre narzędzia typu nasadki i klucze. Używam z powodzeniem
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3381
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:02   

Dreambox, sprawdzilem - 350 nm

JoeMix napisał/a:
Co do kluczy pneumatycznych, to wiele z nich ma ciśnienie pracy 8bar, a wielu ich użytkowników ma sprężarki 8bar MAX - stąd opinie są jakie są,,,


To był sporawy zakład wulkanizacyjno-mechaniczny, także nie sądze, że mieli takie sprężarki na kilka stanowisk :) Może po prostu sprzęt był już wysłużony.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:28   

vegetagt, chodziło mi o to że ludzie w necie paskudzą na klucze pneumatyczne a ich słabe działanie często jest spowodowane słaba sprężarką,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 32
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5512
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:27   

JoeMix napisał/a:
klucze pneumatyczne a ich słabe działanie często jest spowodowane słaba sprężarką

Dobry klucz to kosztuje ponad 1000 zł a nikt takich prawie nie kupuje. Do tego wąż musi mieć ok 16mm średnicy zewnętrznej, to też kosztuje. A generalnie żaden pneumat nie ma większej siły niż dobra rura.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 0 8 Lut 2014, 21:05
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.