Zamknięty przez: Żółwik Tuptuś 1 Sty 2013, 19:03 |
[MK7] stabilizatory Eibach'a nareszcie w ofercie |
Autor |
Wiadomość |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Gru 2012, 22:47 [MK7] stabilizatory Eibach'a nareszcie w ofercie
|
|
|
jakby ktos byl zainteresowany, to w koncu Eibach wypuscil stabilizatory do Fiesty MK7:
http://pumaspeed.co.uk/pr...15755.jsp&pic=1
mocniejszy przod niz seria i stab na tyl (oryginalnie brak)
jak bedzie $$$, to na wiosne biore - ktos chetny... pewnie okolo 1200zl |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
grzesiek646
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 352 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 28 Gru 2012, 22:54
|
|
|
To jak będziesz zamawiał dawaj info - też zapodam czarnulce |
_________________
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 29 Gru 2012, 19:08
|
|
|
jesli jest mozliwosc kupna, tylko na sam tył, to czemu nie.Jestem chetny.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 10:20
|
|
|
Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 10:32
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? |
Puf nie pij, sylwester jutro |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
wojtek_10101
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Wojtek
Wiek: 35 Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 10:34
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? |
Widząc ten "drążek" do tyłu zastanawiam się również jaką funkcję on spełnia? Usztywnia belkę, która i tak jest sztywna? |
_________________ Ford Fiesta |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 10:43
|
|
|
Daras84 napisał/a: | Puf nie pij, sylwester jutro |
Z daleka wyglądało jak rozpórka |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 13:17
|
|
|
wojtek_10101 napisał/a: | Pufcio napisał/a: | Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? |
Widząc ten "drążek" do tyłu zastanawiam się również jaką funkcję on spełnia? Usztywnia belkę, która i tak jest sztywna? |
wiedziałem... wiedziałem że jakiś znaffca sie do tego dowali |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 17:55
|
|
|
Następny stabilizator nie przyczepiony do nadwozia? jak będziesz bujał autem na boki to na ten pręcik nie będzie działała żadna siła i nic Ci on nie ustabilizuje. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 19:43
|
|
|
Nie ważne, jak bujasz autem na boki, to wahacze i belka stoją w miejscu, pracuje auto na sprężynach, jak nie ma połączenia stabilizator-buda to dupa i tyle, choćby nie wiem jaka była konstrukcja belki - taka ma zasadzę działania na skręcanie, a jak bujany element nie ma z nim połączenia to siłą rzeczy nie będzie go skręcał. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 19:48
|
|
|
ten znowu swoje... nie rozumiesz że belka też pracuje bo nie jest z granitu? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 21:19
|
|
|
W którym miejscu, auto stoi w miejscu na równym podłożu, bujasz autem na boki - w którym miejscu pracuje belka? Bo skoro koła nie zmieniają swojej pozycji anie względem siebie, ani względem podłoża to dla mnie belka nie pracuje,,,
Z tego co wiem taki stabilizator ma niwelować przechyły boczne budy np. na zakręcie,,,, jak ma to robić jak nie jest z budą połączony,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 21:40
|
|
|
Joe masz racje, ale zastosowanie staba na belce też da jakieś efekty, na pewno mniejsze niż stab mocowany do budy. w mk3 też był montowany na belce i chyba nie tylko dla lepszego samopoczucia użytkownika. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2012, 21:49
|
|
|
No właśnie o to chodzi,,, stare fiesty miały belkę sztywna, od mk3 ja zrobili lekko skrętną,,, taki stab na belce bez mocowania do budy w moim odczuciu jest po to żeby był, żeby podkreślić sportowy charakter auta,,, bo weź drut wygnij w szerokie U i skręć przez "rozsuniecie" końców, to najpierw Ci się zwichruje a potem lekko skręci dopiero,,, jak go zamocujesz do czegoś wtedy się faktycznie skręci i trzeb będzie użyć więcej siły - na fotce to czerwone tylko na końcach jest przykręcone, w mk3 chociaż po drodze do belki był złapany, możliwe że podnosił jej sztywność, ale na pewno nie niwelował przechyłów na zakrętach,,, bo nie widzę możliwości w jaki sposób,,, jak ktoś mi umie wyłuskać przekonująco jak to działa to mogę zmienić zdanie, puki co moje doświadczenia i wiedza mi mówią ze to taka sztuka dla sztuki, taki stożek wsadzony na dolot żeby zamiast 87KM było może 88KM no i po to żeby był,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Gru 2012, 06:46
|
|
|
Cytat: | stabilizator poprzeczny - (kategoria: Nadwozia osobowe)
element sprężysty zapobiegający zbyt silnemu poprzecznemu przechylaniu się nadwozia podczas jazdy na zakręcie pod działaniem siły odśrodkowej; przeważnie ma postać drążka skrętnego umocowanego obrotowo na ramie pojazdu, zaopatrzonego na końcach w ramiona, połączone z lewym i prawym kołem jednej z osi, ulegającego skręcaniu przy przechylaniu się nadwozia. |
O tym rozmawiamy? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 31 Gru 2012, 10:12
|
|
|
tak - i teraz zrozumiawczy powyzsze zerknij dokladnie na belke skretna w MK7 (i pewnie paru wczesniejszych, tego nie wiem), obejrzyj punkty mocowania stabilizatora i zastanow sie, czy dodatkowe usztywnienie w tym miejscu na pewno nie ma zadnego uzasadnienia...
PS. belka moze wydawac sie sztywna trzymajac ja w reku... ale pomysl jakie sily dzialaja w zakrecie, nawet dla lekkiego auta |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 31 Gru 2012, 10:15
|
|
|
JoeMix, wiem ze trudno sobie to wyobrazić,ale na głupiej mk3 stabilizator daje duzo, mowa o tyle, belka moze na postoju jak bujasz autem nie pracuje, co innego pod obciażeniem w zakretach, najprostszym udowodnieniem ze belka się bardzo wygina, jest fakt ze potrafią pękać na gminnie mocowania staba przy amortyzatorach, a mocowanie (obejma) ma ok chyba 3 mm grubości więc nie mało. |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 31 Gru 2012, 10:21
|
|
|
Mam w esim stab z tyłu w belce, a belka jest praktycznie tego samego typu jak w fieście i tak jak Daras mówi, przy obciążeniu da się odczuć to że auto jest bardziej stabilniejsze.
Co do fiesty to różnice odczuje jak ją wyjadę, bo tez dostałą staba |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
|