| Zamknięty przez: Żółwik Tuptuś 1 Sty 2013,  19:03
 | [MK7] stabilizatory Eibach'a nareszcie w ofercie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2012,  22:47   [MK7] stabilizatory Eibach'a nareszcie w ofercie | 
 |  
               | 
 |  
               | jakby ktos byl zainteresowany, to w koncu Eibach wypuscil stabilizatory do Fiesty MK7: http://pumaspeed.co.uk/pr...15755.jsp&pic=1
 
 mocniejszy przod niz seria i stab na tyl (oryginalnie brak)
 
 jak bedzie $$$, to na wiosne biore - ktos chetny... pewnie okolo 1200zl
 |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzesiek646   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grzesiek
 Dołączył: 10 Kwi 2012
 Posty: 352
 Skąd: Wwa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2012,  22:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | To jak będziesz zamawiał dawaj info - też zapodam czarnulce   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Gru 2012,  19:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | jesli jest mozliwosc kupna, tylko na sam tył, to czemu nie.Jestem chetny. pzdr
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  10:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  10:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? | 
 
 Puf nie pij, sylwester jutro
 |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojtek_10101   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 37
 Dołączył: 10 Gru 2012
 Posty: 39
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  10:34 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? | 
 
 Widząc ten "drążek" do tyłu zastanawiam się również jaką funkcję on spełnia? Usztywnia belkę, która i tak jest sztywna?
 |  
				| _________________ Ford Fiesta
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  10:43 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Daras84 napisał/a: |  	  | Puf nie pij, sylwester jutro | 
 Z daleka wyglądało jak rozpórka
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  13:17 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wojtek_10101 napisał/a: |  	  |  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? | 
 
 Widząc ten "drążek" do tyłu zastanawiam się również jaką funkcję on spełnia? Usztywnia belkę, która i tak jest sztywna?
 | 
 wiedziałem... wiedziałem że jakiś znaffca sie do tego dowali
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  17:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Następny stabilizator nie przyczepiony do nadwozia? jak będziesz bujał autem na boki to na ten pręcik nie będzie działała żadna siła i nic Ci on nie ustabilizuje. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  19:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie ważne, jak bujasz autem na boki, to wahacze i belka stoją w miejscu, pracuje auto na sprężynach, jak nie ma połączenia stabilizator-buda to dupa i tyle, choćby nie wiem jaka była konstrukcja belki - taka ma zasadzę działania na skręcanie, a jak bujany element nie ma z nim połączenia to siłą rzeczy nie będzie go skręcał. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  19:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | ten znowu swoje...  nie rozumiesz że belka też pracuje bo nie jest z granitu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  21:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | W którym miejscu, auto stoi w miejscu na równym podłożu, bujasz autem na boki - w którym miejscu pracuje belka? Bo skoro koła nie zmieniają swojej pozycji anie względem siebie, ani względem podłoża to dla mnie belka nie pracuje,,, 
 Z tego co wiem taki stabilizator ma niwelować przechyły boczne budy np. na zakręcie,,,, jak ma to robić jak nie jest z budą połączony,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  21:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Joe masz racje, ale zastosowanie staba na belce też da jakieś efekty, na pewno mniejsze niż stab mocowany do budy. w mk3 też był montowany na belce i chyba nie tylko dla lepszego samopoczucia użytkownika. |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Gru 2012,  21:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie o to chodzi,,, stare fiesty miały belkę sztywna, od mk3 ja zrobili lekko skrętną,,, taki stab na belce bez mocowania do budy w moim odczuciu jest po to żeby był, żeby podkreślić sportowy charakter auta,,, bo weź drut wygnij w szerokie U i skręć przez "rozsuniecie" końców, to najpierw Ci się zwichruje a potem lekko skręci dopiero,,, jak go zamocujesz do czegoś wtedy się faktycznie skręci i trzeb będzie użyć więcej siły - na fotce to czerwone tylko na końcach jest przykręcone, w mk3 chociaż po drodze do belki był złapany, możliwe że podnosił jej sztywność, ale na pewno nie niwelował przechyłów na zakrętach,,, bo nie widzę możliwości w jaki sposób,,, jak ktoś mi umie wyłuskać przekonująco jak to działa to mogę zmienić zdanie, puki co moje doświadczenia i wiedza mi mówią ze to taka sztuka dla sztuki, taki stożek wsadzony na dolot żeby zamiast 87KM było może 88KM no i po to żeby był,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Gru 2012,  06:46 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | stabilizator poprzeczny - (kategoria: Nadwozia osobowe) 
 element sprężysty zapobiegający zbyt silnemu poprzecznemu przechylaniu się nadwozia podczas jazdy na zakręcie pod działaniem siły odśrodkowej; przeważnie ma postać drążka skrętnego umocowanego obrotowo na ramie pojazdu, zaopatrzonego na końcach w ramiona, połączone z lewym i prawym kołem jednej z osi, ulegającego skręcaniu przy przechylaniu się nadwozia.
 | 
 
 O tym rozmawiamy?
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Gru 2012,  10:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak - i teraz zrozumiawczy powyzsze zerknij dokladnie na belke skretna w MK7 (i pewnie paru wczesniejszych, tego nie wiem), obejrzyj punkty mocowania stabilizatora i zastanow sie, czy dodatkowe usztywnienie w tym miejscu na pewno nie ma zadnego uzasadnienia... 
 PS. belka moze wydawac sie sztywna trzymajac ja w reku... ale pomysl jakie sily dzialaja w zakrecie, nawet dla lekkiego auta
 |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daras84   King of Bednary 2011
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączyła: 05 Maj 2005
 Posty: 2563
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Gru 2012,  10:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix,  wiem ze trudno sobie to wyobrazić,ale na głupiej mk3 stabilizator daje duzo, mowa o tyle, belka moze na postoju jak bujasz autem nie pracuje, co innego pod obciażeniem w zakretach, najprostszym udowodnieniem ze belka się bardzo wygina, jest fakt ze potrafią pękać na gminnie mocowania staba przy amortyzatorach, a mocowanie (obejma) ma ok chyba 3 mm grubości więc nie mało. |  
				| _________________ AUTO LAWETA 24H
 SKUP AUT całych i powypadkowych   883-255-991
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Gru 2012,  10:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam w esim stab z tyłu w belce, a belka jest praktycznie tego samego typu jak w fieście i tak jak Daras mówi, przy obciążeniu da się odczuć to że auto jest bardziej stabilniejsze. Co do fiesty to różnice odczuje jak ją wyjadę, bo tez dostałą staba
   |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |