Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: gasniecie, gaznik, hcs, mk3, obroty, spalanie

[MK3] Ogromne spalanie, problemy z obrotami itd.
Autor Wiadomość
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 10 Gru 2012, 08:01   [MK3] Ogromne spalanie, problemy z obrotami itd.

7:58 a ja od półtorej godziny zastanawiam się co Fiescie jest.
Silnik 1.1 gaźnikowy.
Sobota, godzina 11 tankuję samochód za 100 zł, po drodze do stacji paliw mając przygodę z całkowitym zgaśnięciem silnika, auto już nie odpaliło ( wiedziałem ze jest mało paliwa, więc przed wyjazdem z domu dolałem około 3,5 litra i miałem przejechać trasę o długości 12 kilometrów, Fiesta zdechła w połowie). Do tej pory przejechane na tych 100 zł czyli 17,5 litra 30 km +-5. Wskazówka od wskaźnika spadała nie miłosiernie. Dziś rano odpalam samochód chcąc odwieźć siostrę na stacje, auto odpala po dość długim kręceniu i przejeżdżam jakieś 1000 metrów, przy strasznym szarpaniu powyżej 40 km/h aż w końcu auto gaśnie i nie można go odpalić (tak się zdenerwowałem ze przepchałem auto do domu, dobrze z z górki było :P )

Dodam jeszcze że problem z dużym spalaniem i problemem z wolnymi obrotami ma od jakiś 2 tygodniu, jednak te spalanie nie było aż tak wielkie jak teraz 17 LITRÓW NA 30 km ( chyba bardziej ekonomiczny jest Veyron). Fiesta nie ma także wolnych obrotów, znaczy nie miała, bo w sobotę wymieniłem uszczelkę pod gaźnikiem ( miałem nadzieje ze to jest wina wielkiego spalania) i auto ustabilizowało obroty lecz nie do końca. Kiedy tylko odpalam auto i świeci się kontrolka od aku, auto chodzi ładnie, mogę zapalać światłą, ogrzewanie i nie czuć spadku obrotów, jednak gdy tylko dodam gazu, aby pozbyć sie palącej kontrolki, bez świateł, samochód chodzi dobrze a jak tylko włączę światłą obroty zaczynają falować i są dość niskie. Dodam jeszcze ze samochód ma mało mocy, jednak po wymianie tej uszczelki jakby jej zyskało. Wykręciłem w sobotę także świece, które były dość mocno czarne.

Po wymianie uszczelki, i czyszczeniu świec Fiesta chodziła już znośnie aż do dziś rano.

Forumowicze, co jej może dolegać? Ja już nie mam pomysłów. Zamarzła benzyna w boku? W garażu?
:9:

Zapomniałem dopisać, wiem ze może gdzieś wyciekać, dziura w baku albo coś takiego, ale jakby 17 litrów paliwa wyciekło na podłogę garażu bym tego nie wiedział?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Lut 2013, 21:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Gru 2012, 08:20   

Zalej pół baku paliwa wtedy będziemy gadać dalej,,, na powietrzu auto chodzić nie będzie,,, na pewno gaźnik? Jakie ssanie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 10 Gru 2012, 08:53   

no Joe zalazłem za 100 zł na którym zrobiłem 30 km i auto zgasło, chyba źle to ująłem. Przed wyjazdem do stacji paliwa wlałem 3,5 litra paliwa, do stacji paliw mam 12 km, na tych 3,5 litra samochód przejechał 6 kilometrów. Na holu dojechałem do stacji benzynowej na której zalałem samochód za 100 zł czyli 17,5 litra. Od tego momentu przejechałem 30 kilometrów licząc powrót ze stacji do domu

Tak jest to na pewno wersja z gaźnikiem
Ostatnio zmieniony przez berek 10 Gru 2012, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 10 Gru 2012, 13:30   

Post pod postem ale mam nowe wiadomości

Obejrzałem cały spód samochodu, bak, przewody nie widać przecieku. Wymontowałem pompę paliwa, i za pomocą denaturatu kilka razy nią po pompowałem. Z pompki zaczął wylatywać biała może szara maź, wylatywała dokładnie z takiego małego otworka który znajduję się po tym grzybkiem pompki. Zamontowałem ją na swoje miejsce, odpalam fieste a ta chodzi pięknie, równiutko, ma moc. Tylko na początku było tak ze chodziła ładnie aż nagle buch i gasła, z odpaleniem problemu nie było. Jak wszedłem pod samochód to dalej widać ze ta maź wylatuję z tego otworka a do tego sporo chyba pary.

Czym może być ta maź? Paliwo do dupy?
i co stało się z resztą paliwa? uciekło przez wężyki jak pompka była zatkana?
 
 
sebek0329 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 25
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 1
Skąd: wołuszewo
Wysłany: 10 Gru 2012, 20:31   

Witam ,
mam problem z felom wyciołem katalizator i zaczoł sie problem , wogule niema mocy a z tego co wiem że po wycieciu kata to powino byc odwrotnie ???
dzisjaj rano prubowałem ja zapalić i zapa;iła ale po chwili jak sie rozgrzała i wsiadłem dołorzyłem gazu to zgasła i od tej pory niema szas na jej uruchomienie prosze o jakies wskazówki zwiasku z ta awarją??????????
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1448
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Gru 2012, 20:48   

A sondy lambda nie uszkodziłeś? Ale wsadziłeś w to miejsce po katalizatorze coś? :devil:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Gru 2012, 21:13   

berek, oleju Ci nie przybyło? Z jakiego otworka (jakieś foto moze)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 10 Gru 2012, 22:26   

Joe olej się zgadza. Samochód obejrzany z każdej strony zero wycieków ale inna usterka zauważona. Mianowicie podczas poruszania kablami od cewki od modułu ESC, czujnika położenia wału korbowego auto gasło i nie dało się go zapalić. Wsadziłem świece w kable i na dwóch cylindrach iskra byłą, na dwóch nie co jest logiczne bo cewka parami dostarcza prad do kabli WM. Zarobiłem odnowa tą wtyczkę od cewki i przy poruszaniu kablami nie ma już tego objawu

Może w czasie jazdy ten kabel jak się ruszał to na dwóch cylindrach nie było iskry? Chyba mogło być to przyczyną dużego spalania i bardzo małej mocy, samochód ledwo co do 70 ciągnął? Bo paliwo w baku jeszcze było, bez dolewania samochód praktycznie cały dzień przechodził na wolnych obrotach a do tego wykonał kilka 200 metrowych jazd próbnych.

Teraz auto chodzi równo, ładnie reaguje na gaz, nie wiem dokładnie jak z jego prędkością bo nie wypuszczałem się w długie trasy.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Gru 2012, 22:35   

berek napisał/a:
Może w czasie jazdy ten kabel jak się ruszał to na dwóch cylindrach nie było iskry? Chyba mogło być to przyczyną dużego spalania i bardzo małej mocy, samochód ledwo co do 70 ciągnął?
Jak najbardziej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 10 Gru 2012, 22:39   

to mam nadzieję ze taka była tego przyczyna, jak przetestuję dokładnie to dam znać.
Joe dziękuję bardzo za chęć pomocy, wiszę Ci coca cole :) lub jak wolisz coś mocniejszego.

Jeszcze z jednym pytaniem. Zawsze można było jeździć samochodem gdy wskazówka opadłą już pod obszar rezerwy, wiadomo było ze na tym przejedzie jeszcze około 50 km, jednak ostatnio ( w czasie gdy samochód zaczął gubić obroty, brakowało mu mocy). Wskazówka na rezerwie, czyli pewny byłem ze przejadę jeszcze przynajmniej te 50-70 km, a samochód stanął, dolałem paliwa i było wszystko ok. Padł wskaźnik? Czy może mogło być tak ,że pompa paliwa była zasyfiona ( biała maź która dziś wyleciała) i gdy w samochodzie było jeszcze sporo paliwa to bez problemu te paliwo dostarczała, a gdy w baku było mało to miała problem z zaciągnie benzyny?
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 11 Gru 2012, 16:29   

ok, jestem po jeździe próbnej, za mną trasa 50 km. Zatankowałem tylko za 20 zł :D ( bałem się ze spali więcej niż powinna) i przejechałem te 50 km bez problemu (pewnie w baku jeszcze trochę zostało). Co do samego działania auta. Cóż tak fajnie mi się nią nie jechało od dawna, samochód przyspieszał, zero problemów z odpalaniem, obroty nie spadały, fajnie było aż do momentu włączenia biegu numer 5. Nie przyśpiesza praktycznie na nim w ogóle, jedynie jestem w stanie utrzymać prędkość. Dziwne według mnie jak na biegach 1,2,3,4 auto jest naprawdę super. Jakieś sugestie? bo sam nie wiem dlaczego tak się dzieję
 
 
Nygers 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Kamil
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Gru 2012, 22:39   

Ciesz się, że Ci przynajmniej na tych czterech biegach przyspiesza, bo te silniki 1.1 to dynamike chyba tylko z opowieści znają :sad:
_________________
Ford Fiesta Mk3 96' 1.1 50 KM Radiant Red
Honda Accord VII 2.0 155 KM DOHC i-VTEC
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 26 Gru 2012, 17:06   

no niestety, wiem ze kiedyś było lepiej. Moje problemy na chwile się rozwiązały znów jest to samo, może nie pali tyle, ale jednak dość dużo pali a dynamiki jak nie miał tak nie ma. Odkręcając świece każda jest czarna, w takim suchym pyle? Pewnie problemy z regulacją gaźnika, zakupiłem nawet komplet naprawczy do gaźnika ale na niewiele to się zdało.
 
 
karino 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 24
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 27 Gru 2012, 23:04   

nie znam dokladnej budowy tego gaznika ale
1, jesli jest cos nie tak z przewodami WN to na wolnych bedzie kulawo chodzil
2,kazdy gaznik posiada plywak a ten z kolei lubi sie przecierac.Robi sie w nim otwor i plywak przepuszcza wiecej paliwa niz powinien,co dalej powoduje to zla mieszanke paliwa z powietrzem
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 27 Gru 2012, 23:16   

1. Na wolnych obrotach teraz chodzi bardzo ładnie
2. Pływak sprawdzany, nie widać aby był przetarty albo coś w tym stylu

Co jeśli w samochodzie niesprawny byłby termostat? Bo strasznie ciężko doprowadzić wskaźnik temperatury do polowy, czujnik mam nowy.
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 7 Lut 2013, 16:13   

nie chcę zakładać nowego tematu, a mam pytanie


Uploaded with ImageShack.us
to czy wypalony taki zawór może powodować problemy z tego tematu?

ok już wszystko wiem, zawór właśnie został wymieniony, także pozostaje jedno pytanie

czy wypalony zawór może powodować problemy z tego tematu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.