Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:49 |
[MK6] kontrolka oleju |
Autor |
Wiadomość |
bercik302
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 67 Skąd: www
|
Wysłany: 20 Paź 2012, 12:43 [MK6] kontrolka oleju
|
|
|
Witam
Panowie dziś zmieniałem olej i po wymianie pojawił się problem świeci mi kontrolka oleju jak auto chodzi na wolnych obrotach, jak dodam chociaz lekko gazu lampka gaśnie. Stan oleju ok nigdzie nie cieknie, macie jakiś pomysł ? przed wymianą było ok |
|
|
|
|
szumi81
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Paź 2012, 19:51
|
|
|
Możesz mieć zasyfiony lub zapchany kanalik olejowy lub kilka. Mogła również wysiąść pompa, która nie daje odpowiedniego ciśnienia na niskich obrotach i przy zwiększeniu obrotów dopiero daje. |
_________________
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 20 Paź 2012, 20:40
|
|
|
a jaki olej był a jaki wlałeś?
to nie wina zasyfionego kanału olejowego, od tego jest filtr oleju. chociaż jeśli się stosowałeś do zaleceń fabrycznych i zmieniałeś olej co np. 20 tyś km to sam zabiłeś sobie silnik |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
szumi81
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Paź 2012, 20:46
|
|
|
obstawiam pompe oleju |
_________________
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20 Paź 2012, 22:26
|
|
|
Ja bym spuścił olej najpierw, odkręcił misę i zobaczył czy czegoś przypadkiem nie ma na sitku. Filtr oleju zmienia się razem z olejem. Wedle wszechobecnym różnym teoriom, z różnych źródeł najsensowniejsza jest- wymiana oleju półsyntetycznego co 10tyś km. LUB 1 ROK, olej MINERALNY co 8tyś. km LUB 1 ROK, olej syntetyczny 12tyś km. LUB 1 ROK. Ja się do tego stosuje i nie ma problemów. I na litość nie lejcie jakiś najtańszych olejów a bo to wszystko to samo.... Jak ktoś mi powie że olej GM i TOTAL to jedno i to samo to po prostu niech się puknie w głowę.
Do 1.4 TDCi producent zaleca olej 5W30. Póki silnik go nie wypluwa spod uszczelek używamy oleju o zadanej lepkości kinematycznej (a nie gęstości jak to niektórzy określają- wlejcie olej do szklanki wody. I co pływa po wierzchu??) . Wbrew wszelkim plotkom- 5W oznacza lepkość kinematyczną oleju równą olejowi SAE 5W (W od Winter) i SAE 30. Więc olej np. 5W30 a 10W30 różnią się lepkością jedynie w temperaturach ujemnych (zainteresowanych odsyłam do literatury). Jeśli latem pluje spod uszczelek, to zimą po nagrzaniu oleju również będzie to samo.
Oleje silnikowe to dość dyskusyjna sprawa. Niektórzy leją jakieś komedie, niektórzy płacą za dobre oleje.... Może kwestia gustu. Ja osobiście przekonałem się do olejów Castrol Edge i Total Quartz Eneo. Nie robię tu żadnej reklamy wymienionym producentom oczywiście. Po prostu jest wielka przepaść pomiędzy tymi dwoma olejami a całą resztą. Lepkość jest taka sama, ale reszta parametrów jak pienienie, utlenianie i dodatki przeciwzatarciowe i przeciwzużyciowe to niebo i ziemia.
Jak nie wiadomo co było warto kupić płukankę do silnika i sobie trochę przepłukać. |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 20 Paź 2012, 22:53
|
|
|
Podstawa aby nie błądzić to zrób pomiar cisnienia oleju.Trzeba wykluczyc najbardziej prozaiczną rzecz-czujnik ciśnienia.
Pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
bercik302
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 67 Skąd: www
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 00:37
|
|
|
panowie wlałem 5w30 fordowski wymieniam co 10tyś lub rok. Problem rozwiązałem zlałem olej wyciągnąłem filtr i okazało się że urwała się ta końcówka w filtrze (taka co wystaje z oringiem) Na szczęście była w środku wyciągnąłem ją i założyłem nowy filtr. Widocznie ten oring miał wpływ na ciśnienie i po dodaniu gazu autko wchodziło na obroty i wtedy ciśnienie było ok i kontrolka gasła. |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 08:15
|
|
|
masz szczęście człowieku |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21 Paź 2012, 10:49
|
|
|
dobrze że to tylko taka mała rzecz |
|
|
|
|
CrazyBoy
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 13 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 24 Maj 2013, 19:12
|
|
|
Panowie podłącze się pod temat - wymieniłem dzisiaj olej i jak przekręce kluczyk to świeci mi się kontrolka oleju przed uruchomieniem zapłonu. PRzed wymianą tak nie miałem. Trochę mi wlali nad poziom max tego oleju i czy to może być przyczyną? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Maj 2013, 23:28
|
|
|
Kontrolka (za niskiego ciśnienia) oleju (w silniku) - a takie właśnie jest jak silnik nie pracuje dlatego świeci,,, druga sprawa kiedy maiła by świecić dla testu? W sumie to jedna z ważniejszych w aucie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|