| [MK6] Kontrolka akumulatora się świeci | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  17:46   [MK6] Kontrolka akumulatora się świeci | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam Zapaliła mi się kontrolka akumulatora podczas jazdy
 Odpaliłem auto i ruszyłem
 Zauważyłem że jak by troszkę zaczęło nic szarpać na niskich obrotach.
 Wyjechałam z osiedla i przyśpieszyłem
 Zapaliła mi się kontrolka akumulatora
 Wróciłem pod blok, następnie kontrolnie  dodałem gazu na około 4 tys obrotów i kontrolka nawet nie mrugnęła .
 I tu mam prośbę do was
 Oczywiście jutro rano wezmę miernik i sprawdzę czy mam  ładowanie .
 Ale,
 Jak sprawdzić regulator napięcia bez jego wyjmowania >
 Pasek nigdy mi nie piszczał i jest w stanie idealnym
 Coś jeszcze mogę sprawdzić?
 |  
				| _________________ 
  
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Paź 2012,  18:03, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szumi81   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Krzysiek
 Wiek: 33
 Dołączył: 14 Lut 2012
 Posty: 70
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  17:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | mogą być spalone diody, odłączyć się mógł przewód od alternatora, a regulator napięcia sprawdzisz mierząc ładowanie na klemach, jak będzie za niskie lub za wysokie to znaczy że padł regulator. Prawidłowe napięcie ładowania to ok. 14,4 V |  
				| _________________ 
   
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  18:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeśli pasek jest cały, a ładowania nie będzie to padł alternator. wyjąć i oddać do warsztatu naprawiającego alternatory. |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2012,  18:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | dziękuje panowie ? |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  16:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | temat się dziś wyjaśnił sam poruszałem kablami przy kostce oraz kablem od masy i kontrolka akumulatora znikła.
 Sprawdziłem na zapalonym silniku ładowanie i jest około 14,4 -14,6
 
 Lecz mam pytanie jeszcze jedno
 Dotknąłem miernikiem ustawionym na 20V do plusa i do śrubki masy alternatora i miernik nie wskazywał żadnego prądu.
 Domyślam się że to źle.
 Czy ktoś może to sprawdzić u siebie ?
 ta śruba która zaznaczona jest na zdjęciu
 Silnik nie mój tylko z allegro jakiś
 ale śrubka ta sama
 
  |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  18:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | ostatnio identyczny objaw w MK3 Krzycha spowodował uwalony regulator napięcia. 
 coś musiałeś źle mierzyć, jak akumulator żyje a napięcia nie pokazało.
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  18:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | jutro sprawdzę raz jeszcze. no dotykając aku + i śruby alternatora nie pokazywał prądu.
 dotykając innej śrubki prąd pokazywał.
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  18:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to pewnie dotykałeś nie tej śrubki od alternatora, bo skoro pokazało napięcie na innej śrubie, to aku żyje i ma się dobrze. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  18:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | bidżej,  zaznaczyłem na obrazku którego kabla dotykałem |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  18:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie znam MK6 aż tak, nie wiem co to za śrubka i średnio to mogę zobaczyć na tej fotce. skoro miernik pokazał 0.0V, to dotknąłeś punktów o identycznych potencjałach. Skoro na akumulatorze miałeś plusa, to i śrubka musiała być plusowa. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  18:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprawdź czy nie oberwało się koło pasowe na wale. To prawdziwa plaga w tych silnikach. W tym miesiącu ze dwa już trafiłem :( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  18:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | diodalodz, nie strasz nie mam teraz kasy na wydatki
   |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  20:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Prawie te same koszty co regulator. Bo regulator który wytrzyma ponad 3 miesiące kosztuje 250 zł bo twój alternator jest sterowany z komputera silnika. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2012,  21:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | na allegro sa regulatory po 99 pln ale pewnie wolał bym kupic alternator cały za 100 uzywany ale oryginalny.
   |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2012,  19:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | bidżej,  miałeś racje. 
 Zupełnie nie wiem co w takim razie mogło być powodem mojej awarii.
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2012,  20:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam Wznawiam problem bo dalej kontrolka sie zapala ale jak nie jezdze jakiś czas
 Już nawet wiem kiedy ma się mi zapalić .
 Mianowicie tak jak by samochodem zaczyna lekko szarpać potem sie zapala .
 dojeżdżam do pracy jakieś 3 km i następnie po pracy odpalając samochód kontrolka już się nie pali
 Miałem już takie 3 przypadki.
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lis 2012,  01:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | albo sprzęgło albo koło albo regulator. nic innego się nie sypie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mkapi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 15 Lis 2008
 Posty: 176
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lis 2012,  13:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | diodalodz, Jakie sprzegło ?
 jakie koło ?
 |  
				| _________________ 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lis 2012,  19:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | koło pasowe silnika, sprzęgło koła alternatora . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |