
|
[Inny] VARIO(T) w TDI :O |
Autor |
Wiadomość |
Sztandi

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22 Sie 2012, 12:32 [Inny] VARIO(T) w TDI :O
|
|
|
1. NICK: Sztandi
2. IMIĘ: Grzesiek
3. MODEL: SEAT Cordoba Vario
4. WERSJA: Stella
5. ROCZNIK: 2001
6. SILNIK: 1.9 TDI ALH (90KM)
7. OPIS AUTA:
Autko od Sierpnia 2010 roku w rodzinie, użytkowane wcześniej przez moją mamę, jako następca nieszczęsnego Peugeota 306 HDI Seacik kupiony z pierwszej ręki za pół ceny jako "Auto po gradobiciu", nie była to żadna super okazja, bo wymagał kapitału, żeby zacząć nim po ludzku jeździć, ale w tej kasie ciężko wtedy było kupić przedliftową Cordobę...
Ledwo po zakupie (171 tyś. km.) otrzymało nowy rozrząd, nowe tłumiki, amortyzatory tył. Niewiele po tym o wymianę poprosił przepływomierz - efekty tego, że poprzednia właścicielka średnio pilnowała przez ostatni czas wymian eksploatacyjnych... Potem trzeba było wymienić tarcze przód + klocki i autko hulało bez większych problemów aż do 200 tyś. km... Gdy to zaczęły zapiekać się kierowniczki łopatek w turbinie - tak 1.9 TDI ALH posiada turbo ze zmienną geometrią i jakże "niedoceniany" dwumas... Turbawka została "zregenerowana", po czym samochodzik niewiele pojeździł ponieważ okazało się, że jeden uszczelniacz pluł olejem w wydech i pękła ośka w tejże turbinie... Samochód robił serwis, bo po doświadczeniach z peugeotem woleliśmy uniknąć napraw we własnym zakresie, a jednak...
Z warsztatu odholowaliśmy do nas na garaż, gdzie zawsze serwisowana była moja fiesta. Głowica została zdjęta do szlifu, założyliśmy nowe pierścienie i uszczelniacze oraz dmuchawkę po regenerce... od pierwszego odpalenia (przebieg: 208 555) zrobiłem już ponad 2 tyś. km i jak narazie jestem pozytywnie zaskoczony, choć dalej niesamowicie wku... mnie terkot TDI-ków... ale co tu poradzić, grunt, że się kula i byle jak najdłużej
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: Wymienione tylko to co prosiło się o wymianę - a było tego trochę
c. audio: Seryjne radio MID zastąpione lepszym modelem HIGH BC, z tyłu głośniki MAC Audio MAC Mobil 915, montaż Adaptera USB/SD/AUX (XCARLINK) w interfejs zmieniarki, wymiana popalonych oryginalnych tweeterów na takie same, ale grające
d. inne: standardowo czarna choinka zapachowa na lusterku a tak poza tym to nic
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Może kiedyś inne felgi, ale nie prędko
b. mechaniczne: Kusi lekkie wzmocnienie tego silniczka, ale to też raczej nie prędko
c. audio: odseparowany zestaw DIORA GDS 1603, wygłuszenie drzwi przednich.
d. inne Halogeny, ogarnięcie popękanych i zdartych rączek do zamykania drzwi, montaż MFA, wymiana popękanej blendy na tylnej klapie i coś by się jeszcze znalazło...
10. FOTKI AUTA
Po Zakupie - 2010 rok
  
  
Przymiarka ATS-ów od kumpla...
  
Każdy kiedyś musi wylądować z kombi w dieslu, żeby potem znowu kupić sobie fieste... |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
Ostatnio zmieniony przez Sztandi 28 Wrz 2012, 22:27, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 36 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 22 Sie 2012, 13:28
|
|
|
DIIIZEL :D:D lubisz to suuuko ;d |
_________________ cyyyklon
 |
|
|
|
 |
tadzias

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 22 Sie 2012, 18:38
|
|
|
Autko fajne, ATS-y mniut |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 22 Sie 2012, 18:43
|
|
|
paskudne. na prawde paskudne auto |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 22 Sie 2012, 20:58
|
|
|
Golf w przebraniu i tyle Chociaż przyznać trzeba że dobry TeDeIk nie jest zły |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
tadzias

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 23 Sie 2012, 11:16
|
|
|
Gadaj zdrów! Najładniejsza buda polo jaka wyszła |
Ostatnio zmieniony przez tadzias 24 Sie 2012, 09:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 23 Sie 2012, 11:44
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | paskudne. na prawde paskudne auto |
ochydne |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Sie 2012, 21:10
|
|
|
Kupa, ale pewnie nie gnije tak bardzo i jeździ niebo lepiej... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Sztandi

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24 Sie 2012, 01:08
|
|
|
Cytat: | Gadaj zdrów! Najładniejsza buda golfa jaka wyszła |
Toż to nie golf tylko polo
Nie jest to może coś nadzwyczajnie pięknego, ale z założenia ma się nim wygodnie jeździć i w tym sprawdza się doskonale Na zakrętach prowadzi się gorzej od mojej fiesty - teraz przynajmniej wiem, że dało się jeszcze gorzej Ale silniczek przynajmniej ma jakąś tam skromną moc, może i nie do końca wystarczającą, ale wkońcu idzie wyprzedzać w trasie bez stresu, że zaraz będę musiał uciekać w stronę drzewa bo coś nadjeżdża z przeciwka
A z tym nie gniciem to czy ja wiem... też troche rudej było, co prawda nie tyle co w fifie, ale przecież rocznik '94 a '01 to jest trochę różnicy |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
 |
tadzias

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 24 Sie 2012, 09:19
|
|
|
Sztandi napisał/a: | Toż to nie golf tylko polo |
już poprawione |
|
|
|
 |
Sztandi

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Wrz 2012, 23:00
|
|
|
Tweetery wymienione, oryginalne do VAGów, ale nieco się różnią wyglądem... w brzmieniu większych różnic nie zauważyłem
Zamontowałem wkońcu zmieniarkę z XCARLINKA, działa to całkiem sprawnie, choć na dzieńdobry nieco wariuje przez przepełnionego pendrive... Dla ciekawskich filmik
Z rzeczy eksploatacyjnych... od odpalenia po małym "remoncie" nastukane już 4600km i wszystko hula... tylko jedna poduszka pod silnikiem padła... Ale to się zrobi
Spalanie nie przekracza 6 litrów/100km w mieście, więc nie ma najgorzej... Szkoda tylko, że silnik opada z sił powyżej 3500rpm... Przydałaby się zmiana programu No i ten świst turbo denerwuje... to nie to co ten fordowski 1.8D... który wkręcony na 4000rpm trząsł całą budą
Podsumowując... nie jest to najgorsze auto, jeździ oszczędnie, jak na klekota jest w miarę cicho i ogólnie to ten... tęsknię za moją fiestą
Na koniec kilka aktualnych fotek zrobionych słoikiem po ogórkach kiszonych...
   |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
Ostatnio zmieniony przez Sztandi 28 Wrz 2012, 23:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Wrz 2012, 23:10
|
|
|
to jest seat ? ................straszne |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Wrz 2012, 23:19
|
|
|
van, seat seat. zwykły vw. to jest dopiero straszne |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Sztandi

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 16 Paź 2012, 12:16
|
|
|
Sztandi napisał/a: | Lepszy SEAT od Skody |
A jakbyś miał skodę to byś napisał odwrotnie |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
Sztandi

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16 Paź 2012, 22:51
|
|
|
Cytat: | A jakbyś miał skodę to byś napisał odwrotnie |
Nie, wtedy udawałbym, że taka marka jak SEAT nie istnieje
Od remontu już 6 tyś km. Jak narazie wszystko działa tak jak działało w momencie zakupu, ciężko się do tego przyzwyczaić gdy w przypadku mojej kochanej fiesty po 2 tyś. km musiałem patrzeć co tym razem padło w alternatorze Nie narzekam - miało to swój urok
Do zrobienia w najbliższym czasie:
- wymiana filtra kabinowego - ostatnio zmieniany był ok 40 tyś. km temu... "trochę" szyby parują w deszczu
- ręczny - od kiedy mamy te auto jest masakrycznie słaby
- bliższe spotkanie z łożyskami z tyłu - podczas jazdy z przyczepką "coś" huczy
- ogarnięcie niedziałającego ABSu - któryś czujnik postanowił strzelić fochem
- przerywacz znowu zaczyna wariować - problem ze stykiem - a był spokój na 5 tyś. km... - wtedy po prostu sam sie naprawił
- przegląd stanu przedniego zawieszenia na "trzepakach" - coś sobie stuka, choć auto jedzie prosto
Podsumowując: Czy to Fiat, FORD, Francuskie czy Folcwagen w owczej skórze... eeem.... znaczy się ze znaczkiem Seata to robota i tak zawsze się znajdzie |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 18 Paź 2012, 22:08
|
|
|
tak szczerze to dobrze ze się psuje bo tak byś mówił, jakie to seatwaginy dobre a tak masz za swoje |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
Sztandi

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12 Sty 2013, 14:08
|
|
|
Trochę czasu minęło więc czas opisać doświadczenia z "Seatowaginą"
Od remontu naklepane ponad 11 tyś, kabinowy zmieniony 6 tyś km temu, niedawno wymieniony olej i filtry, przy następnej wymianie oleum znów pora na wymianę filtru kabinowego.
Kilka spraw eksploatacyjnych:
- Przerywacz dalej cyka mimo tego, że zdjąłem kierownicę i wyczyściłem styki w pałąku, teraz pora na zmianę przerywacza (na forum Seata częstszą przyczyną są styki na pałąku, dlatego zacząłem od tego), cykanie to raz jest, potem zdarza się miesiąc przerwy, dlatego tak opornie mi idzie ta wymiana...
- Ręczny już jest ok
- Łożyska z tyłu jednak były spoko
- ABS już działa, okazało się, że panowie w diesel serwis odj***li manianę i zostawili luźne kable, jeden się przypalił i ogólnie brak ABS to nie była wina któregokolwiek z czujników
- Po przeglądzie zawieszenia konieczne do wymiany były drążki kier, końcówki drążków i sworzeń wachacza z prawej str. Znalezienie drążków do tego samochodu to była istna tragedia, sprawdzałem w IC z 8 typów, 3 typy w FOTA i żaden nie pasował, dopiero krótka konsultacja z ASO VW i podanie nr VIN naprowadziło na odpowiednie drążki... (dla Polo do 99 roku - WTF?), na koniec ustawienie geometrii i jeździ się przyjemnie
- radio HIGH/BC musiałem zdemontować i wyczyścić płytkę drukowaną - typowy problem z tym radiem - wilgoć, która doprowadzała do tego, żę samo się załączało co chwila...
- Antena odpadła bo gwint się "rozpadł", ale szykuje się inna antena więc tragedii nie ma
Przydałaby się chyba drobna korekta kątu wtrysku, na zimnym trochę za głośno poklepuje, nawet jak na TDI
Generalnie masa pierdółek, jest to może i dobre auto do jazdy, ale potwierdziło moje przekonanie, że VAGiny wcale takie bezawaryjne i doskonałe nie są
Teraz tylko jeździć i czekać do wiosny na ogarnianie audio w przednich drzwiach W planach mam montaż głośników Diora GDS1607 i wytłumienie drzwi, ewentualnie zasilenie tych głośników wzmacniaczem który robił DUP DUP DUP w fieście, będzie miał teraz nieco bardziej ludzkie zastosowanie... |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 12 Sty 2013, 21:25
|
|
|
Sztandi napisał/a: | VAGiny wcale takie bezawaryjne i doskonałe nie są |
i tym pozytywnym akcentem należało zakończyć |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 12 Sty 2013, 22:17
|
|
|
DemptD napisał/a: | Sztandi napisał/a: | VAGiny wcale takie bezawaryjne i doskonałe nie są |
i tym pozytywnym akcentem należało zakończyć |
temat |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|