| [MK3] Cieknie przekładnia kierownicza ze wspomaganiem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Maj 2012,  20:45   [MK3] Cieknie przekładnia kierownicza ze wspomaganiem | 
 |  
               | 
 |  
               | Słuchajcie mam problem z przekładnią kierowniczą. Wyciek z pompy ogarnełem, co przedstawiłem na forum jakiś czas temu. Pozostała przekładnia. Cieknie z góry przy mocowaniu krzyżaka. Znalazłem link do manualu, ale on dotyczy escorta. Nie wiem czy się nada.
 http://www.fordescort.org/content/view/308/45/
 
 
 Jak ktoś to robił  we fieście 1,3 mk3 to prosze o instrukcje.
 |  
				| _________________ Był:
 Fiat 126p Elegant 1998 r.
 Była:
 Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Maj 2012,  12:21, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gacznik   Klubowicz
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 164
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2012,  19:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Można, ale wygodniej jest ją wyjąć, dobrze oczyścić i poskładać. |  
				| _________________ MK3 1,4i '94 3D
 MK4 1,25i Ghia '98 5D
 MK1 XR2 '83
 Mondeo kombi Ghia MK2 2,0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gacznik   Klubowicz
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 164
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Maj 2012,  19:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie, to uszczelnienie wałka do którego przykręcamy krzyżak wyjmowane jest od góry. Najpierw jest taka osłona żeby większy syf nie leciał (nie ma jej w zestawie uszczelnień więc wyjmujemy ostrożnie) a pod nią jest simmering uszczelniający. |  
				| _________________ MK3 1,4i '94 3D
 MK4 1,25i Ghia '98 5D
 MK1 XR2 '83
 Mondeo kombi Ghia MK2 2,0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gacznik   Klubowicz
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 42
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 164
 Skąd: Szczecin
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Maj 2012,  22:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja wymienialem bez demontazu przekladni, troche slaby dostep ale 40min i zrobione z Zeteciem pod maska  . Demontujesz krzyzak, sciagasz delikatnie z walka uszczelniacz ochronny(ja mam do tego taki srubokret z haczykiem na koncu), w srodku zobaczysz pierscien segera i pod nim uszczelniacz. Wyciagasz segera, wyszarpujesz delikatnie uszczelniacz zeby nie porysowac walka (ciasno siedzial skurczybyk) i w odwrotnej kolejnosci skladasz. Ja robilem bez spuszczania plynu bo mi sie nie chcialo
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Maj 2012,  22:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | NIe, kupiłem sam uszczelniacz wałka, oryginal Ford za 25 zł |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2012,  22:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | W sklepie specjalizujacym sie w Fordzie. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szef_ff   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CL
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Sie 2012
 Posty: 13
 Skąd: TM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Sie 2012,  13:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Postanowiłem przypiąć co nieco na temat magla ze wspomaganiem. 
 Jak już komuś niemiłosiernie cieknie z tego wałka to trzeba zmienić simering.
 UWAGA!!! Wymiana samego uszczelniacza w wyjątkowo zdewastowanym maglu może nie pomóc gdy łożysko w którym kręci się wałek ma duży luz!!!
 
 Można kupić w sklepie specjalizującym się w fordach albo na wymiar. Z uwagi ze ford zrobił niewymiarowy simering jest on trudny w zakupie. U siebie założyłem 42x19x7 (kupiłem 2 za 14 zł oba aby jeden posłużył do eksperymentów z wymiarami) i nie cieknie- musiałem odrobinę przeszlifować go po obwodzie żeby się wcisnął w magiel. Oryginalnie jest coś około 41,5x??x7. Nie znam wewnętrznego wymiaru ponieważ mój uszczelniacz był sfatygowany a nie mogłem znaleźć suwmiarki jak wyjąłem stary simering.
 Kolejny problem to wyjście samego uszczelniacza po wyciągnięciu zabezpieczenia. Lepiej nie skrobać go i nie wydłubywać niczym ostrym bo można porysować wałek i będzie ciekło. Ja poradziłem sobie w nietypowy sposób- wyciągnąłem zabezpieczenie, napchałem szmat pod auto na wysokości magala, odpaliłem silnik i skręciłem kierownicą na maxa- ciśnienie zrobiło swoje i wypchnęło simering do góry uwalniając cały płyn pod samochód (proponuje zlać wcześniej prawie cały płyn ze zbiorniczka żeby jak najmniej zapaskudzić podłogę.
 
 Wszystkie te czynności wykonywałem bez odkręcania maglownicy z auta.
 
 Jeszcze taka mała pomoc dla tych co maja luz na krzyżaku że wspomaganiem.
   Krzyżak montujemy w imadle w taki sposób aby przeciwległe "kapselki" od łożysk można było ścisnąć. W miejsca tych kapselków przykładamy po obu stronach nakrętki 8 (na klucz 13) z "hamulcem" ( taka plastikowa wkładka zabezpieczające przed odkręcaniem) w taki sposób aby tym hamulcem skierować w stronę tych kapselków. Następnie skręcamy mocno w imadle i obserwujemy czy kapselek delikatnie się wsunął po zewnętrznej krawędzi. Co chwilę odkręcamy i kontrolujemy działanie krzyżaka- jeżeli luz jest z jednej strony łożyska to tylko z tej strony przykładamy w imadle nakrętkę.
 Sposób ten nie regeneruje naszego krzyżaka ale zdecydowanie zmniejsza lub likwiduje luz na nim. Pamiętaj aby dokładnie oczyścić z rdzy i ogólnego brudu a następnie wcisnąć w luźne łożyska trochę oleju lub smaru z olejem a dopiero po tym zaciskać w imadle.
 Sposób ten zrobiłem we własnej fieścinie i od kilkuset kilometrów sprawuje się idealnie. Oczywiście warto unikać kręcenia kierownica na zgaszonym aucie aby nie rozpychać ściśniętych łożysk. Zabieg ten jest prawdopodobnie tymczasowy ale przegląd techniczny bez problemu przejdzie.
 
 Bo fiesta jest po to by nią jeździć a nie inwestować
   
 Do wyszukiwarki: uszczelniacz zimering simering zamiennik wymiary wspomaganiem wspomaganie krzyżak mk3 mk3,5 cieknie wyciek luz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skibeks   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 09 Lis 2010
 Posty: 24
 Skąd: Chełm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Sie 2012,  00:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam ten sam problem przynajmiej tak mi sie wydaje. Wymienilem ostatnio pompe ale dzisiaj zobaczylem na parkingu mala plame pod autem. To plyn wspomagania ale nie z pompy tylko wlasnie z magla. Jutro dokladniej zobacze czy w miejscu o ktorym piszecie. Marcinowaty zrob jakies zdjecia podczas wymiany bedzie mi latwiej jak cos wymienic i innym przy okazji   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m4gz   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.3/58KM
 Imię: Magus
 Dołączył: 10 Lis 2012
 Posty: 6
 Skąd: Sopot
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szef_ff   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CL
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 15 Sie 2012
 Posty: 13
 Skąd: TM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Gru 2012,  14:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co zauważyłem to pasuje jeszcze od Forda KA. Wspomaganie było w fieście MK3.5 i Fordzie KA takie samo. Nie kojarzę żeby w starszych MK3 wychodziło wspomaganie a tym bardziej jakieś inne. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |