| [MK3] uklad hamulcowy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Maciem   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Maciej
 Wiek: 35
 Dołączył: 27 Paź 2010
 Posty: 33
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Maj 2012,  20:28   [MK3] uklad hamulcowy | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam , mam pewną zagwozdke . Otóż wężyk który biegnie z kolektora do wspomagania hamulców , podczas zmiany silnika został uszkodzony , a mianowicie ten "filterek" bądz co to tam jest(pokazane na zdieciu). I się zastanawiam czy jest on potrzebny ? bo gdy go odetne bez problemu moge nalozyc wiekszy wężyk i to zrobić. Za wszelką pomoc dziekuje.
 
   
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Maj 2012,  13:57, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  06:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Maciem, może go nie być ale silnik może być niespokojny przy hamowaniu,,, bo to nie filterek tylko zawór jednokierunkowy który przepuszcza powietrze tylko zgodnie ze strzałką na obudowie (na każdym szrocie taki dostaniesz bo na każdym szrocie teraz mk3 stoi jakaś) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maciem   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Maciej
 Wiek: 35
 Dołączył: 27 Paź 2010
 Posty: 33
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  08:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za odpowiedz , czyli narazie go usune bo auto potrzebne a potem to jakos sie zrobi. Jeszcze jedno pytanie , jest jakis sposob aby ten przewod dosc latwo wyciagnac ? bo siedzi cholernie mocno.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  08:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | Podgrzać go troszkę, a najlepiej wywalić ta sztywną rurkę, i pociągnąć elastycznym przewodem który się da jakoś prowadzić - jedną stronę podłączyć pod kolektor a drugą zatkać palcem i na chwile wprowadzić silnik na wysokie obroty - jak się ścinki nie zapadną to będzie dobry, ja mam gruby podwójny w takim oplocie, oryginalnie dedykowany na paliwowy chyba,,, ale były czasy ze na zielonym ogrodowym jeździłem,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  14:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | We Fiestach jest jaki system hamulcowy?? ATE, czy TEVES?? Bo zastanawiam się nad kupnem klocków i tak nie bardzo wiem jakie wziąć. Bo na jednych  jest napisane ATE, a na innych TEVES. Czy to jeden pieron?? |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  16:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | wg katalogów online sobie zobacz. ATE szerokośc 151 mm - wentylowane tercze
 ATE/Teves szerokośc 141 mm - tarcze pełne
 
 p.s. w mieście Łodzi jest super mechanik ma ksywe diodalodz, gg, sklep po małe co nieco i do niego
   |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  17:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Marcinowaty, czemu fanzolisz? |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  17:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki szynszyl, za tłumaczenie. A jeśli chodzi o szczęki? to czy od 1.3 będą pasowały do 1.1? Bo widziałem za 70 zł brembo u mnie nie daleko. 
 Marcinowaty, mnie chodziła o system hamulcowy, a nie o wytwórcę klocków, bo jeśli chodzi o firmę jakiej bym kupił to niedrogo widziałem klocki: Bosch, Delphi, FebiBilstein, Ferodo, ATE, Brembo i Valeo. I myślę, że to nie takie szajsfirmy.
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  18:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | szczęki jeden pieron. warto jednak popatrzeć na bębny i ocenić, czy nie warto poszukać takich do podtoczonych/wytartych bębnów. nie umiem powiedzieć jaka ro firma robi. mają troszke inny/wiekszy  wymiar. ale! jak beben ma rant, to kupa... |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  18:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zawsze jak bęben ma rant to go się zdejmuje przed montażem u ślusarza, przy okazji fachowym okiem Ci powie czy to bęben czy szrot,,, jak bęben ma rant to i często ma rowkowanie w środku - też je się usuwa, jedna robota,,, 	  | szynszyl napisał/a: |  	  | ale! jak beben ma rant, to kupa | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  19:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | a czy ja pisałem ze z rantem jest boski?! 	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Zawsze jak bęben ma rant to go się zdejmuje przed montażem u ślusarza | 
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Maj 2012,  20:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | szynszyl, nie, napisałeś że kupa,,, a ja napisałem co się z rantem robi (jak by ktoś się nie orientował)   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Maj 2012,  12:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | znaczy jak ostatnio byłem u mechanika na wymianie łożysk tylnych to widziałem ze coś mi tam progi likwidował na bębnach. a szczęki widziałem raczej to są chyba standardowe do tych bez SCS, bo 180mmx32mm. tylko się zastanawiam czy to jest komplet na oba koła czy na jedno koło bo kosztują ino 72zł |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |