Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce

[MK3] Hamulce Escort RS TURBO
Autor Wiadomość
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 11 Kwi 2012, 13:15   [MK3] Hamulce Escort RS TURBO

Witam. Mam jedno małe pytanko...szukałem na forum i w sumie nic konkretnego nie znalazłem jakie tarcze do tych zacisków ?? Wiadome ze 260 mm ale jaka wysokość ?? Maja być takie jak do escorta mk4 rs turbo czy takie jak od mondeo czy takie jak od rs 2000 bo wszystkie te tarcze różnia sie wysokością .Dzieki za odp
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Kwi 2012, 13:33   

oprocz wysokosci jest odsadzeni od piasty
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 11 Kwi 2012, 18:42   

Masz racje wiec ktos kto zaadoptowal takie hamulce niech napisze jakie założył tarcze.
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Kwi 2012, 19:08   

zakładasz komplet hampli z mondeo, wtedy albo dystans pod tarcze albo zlizanie trochę jarzma
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 11 Kwi 2012, 20:27   

Bongo, wiem że do zacisków od rs2000 pasują tez tarcze od niektorych wersji scorpio, sierry (chyba z abs). maja takie same numery katalogowe, i z tego co pamietam rst mają to samo. w mondeo jest inny zacisk, rozni sie troche umiejscowieniem otworow
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 11 Kwi 2012, 21:00   

Luk po co mam zakładac hample z mondeo skoro mam zaciski od rs turbo które zresztą wystepują także w starym scorpio. Hm musze zdjac mój zacisk i tarcze i zmierzyc co mi tam wejdzie ;)
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Kwi 2012, 23:22   

Bongo, a dla czego uparles sie na heble akurat z RST ?? bo nie rozumiem tego... majac na rynku tyle zaciskow po cenie zlomowej wrecz + nowa tarcz to jestes bogiem...
Nie wiem pod jaka felge chcesz to osadzac...
_________________

 
 
 
f1@hawaj.cba.pl 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Ostrów
Wysłany: 11 Kwi 2012, 23:33   

Zacisk z Escorta mk7 + tarcze wentylowane + dobre klocki i masz hamulec jak trzeba. Z kolegą mamy zaciski z mk7+ tarcze hart wentylowane, nacinane i wiercone + jakieś tam klocki do tego i nasza Mk3 na superoesach poznańskich zatrzymuje się bez najmniejszych problemów, dodam tylko że koła 195/45/15 a więc jest co hamować.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Kwi 2012, 23:36   

f1@hawaj.cba.pl, panie dodaj jaki plyn masz, bo wiekszosc ludzi bagatelizuje to a za razem stan pompy hamulcowej ma tu naprawde duzo do gadania :ok:
_________________

 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11 Kwi 2012, 23:40   

Nie wiem jakim cudem mozna twierdzic ze hamulec przod 240mm daje rade? Moze czas najwyzszy przejechac sie na dobrych hamulcach u kolegi czy cos?
_________________
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 12 Kwi 2012, 13:46   

Fordon...w sumie sie nie uparłem tylko mam takie zaciski wiec chciałbym je zaaplikować do żelaza , a o ktore ci zaciski chodzi ze sa po cenie złomowej ? Panowie tarcza 240 wentylowana wystarcza do jakiegos czasu... i nie o tym jest ta dyskusja. Mam nowa pompe od xr2i mam zaciski od ERST po regeneracji wiec dlaczego mam nie skorzystac z tego zestawu
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Kwi 2012, 14:09   

Z mondeo mk1 mk2 mozna kupic zaciski juz po 10zl szt...
_________________

 
 
 
lukas3482 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 63
Skąd: Chełm
Wysłany: 12 Kwi 2012, 15:55   

Fordon napisał/a:
Z mondeo mk1 mk2 mozna kupic zaciski juz po 10zl szt...

Za 50 zł kupiłem zaciski jarzma tarcze i nawet klocki stan bardzo dobry nie wymagało regeneracji
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 12 Kwi 2012, 18:18   

zadam głupie pytanie :)

W jaki sposób jeżeli chodzi o wydajność mają się zaciski od escorta RST różnić od zacisków od fiesty RST(RS1800/XR2i itd)

ps: Drugie pytanie tak poza konkursem - do czego używacie hebli , że 240 wentylowana z przodu poskładana na donrej tarczy, dobrym klocku, sprawnym zacisku, stalowych przewodach, dobrym płynie, dobrej pompie i ze sprawnym tyłem Wam nie wystarcza ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12 Kwi 2012, 20:24   

Tym się różni, że jest pod tarcze 260 mm i ma większy tłoczek.

Hamulcow używam do hamowania jak sama nazwa wskazuje :)
_________________
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 12 Kwi 2012, 20:25   

Rożnica jest choćby ze względu na rozmiar tarczy lepsza na pewno wytrzymałość cieplna ze względu na większą powierzchnie chłodzenia tarczy. Czyż nie tak zółwiu ? A ja nie twierdze ze tarcza 240 na dobrym zestawie nie wystarcza bo faktycznie takie hamulce w zupełności wytarczaja zwykłemu śmiertelnikowi. ;)
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 12 Kwi 2012, 20:55   

No dobra - myślałem, że w essim RST był ten sam hebel z przodu co w FRST :)

Mój błąd, choć to nielogiczne chociażby ze względu na wielkość felg w ERST i w mocnych fiestach.

Pozostaje zatem pytanie pozakonkursowe dla "niezwykłych nieśmiertelników" :rotfl:

Jaki przedni set na tarczy 240 posiadacie i w jakim przypadku odmówił posłuszeństwa?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Kwi 2012, 22:08   

Żółwik Tuptuś, starczy seryjna XR2i i dwa dohamowania z 160 do 0 pod rzad, klocki ferrodo pala sie...
Ja przy 1.8 16v z rally land spalilem 260 tarcz przy swoim stylu jazdy, a klocki sie pokruszyly po sciagnieciu...
Teraz bede testowac 300mm ale to juz pod ST170.
_________________

 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12 Kwi 2012, 22:50   

Tak jak Fordon pisze, 240 mm maja niską powtarzalność, szybko się wędzą :) Teraz mam zestaw 260mm z RS2k i z tylu tarczobębny, o wiele przyjemniej się jeździ nawet na codzień, szczególnie na dobrej oponie.
_________________
 
 
 
f1@hawaj.cba.pl 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Ostrów
Wysłany: 12 Kwi 2012, 23:41   

Dyskusja o hamulcach nie ma najmniejszego sensu, jest zbyt wiele zmiennych, najwięcej tak na prawdę zależy od techniki jazdy. Idealnie byłoby zamontować tarcze 450mm i używać ich równocześnie jako opon :) nie tędy droga. Nawet największa tarcza, tłoczek, zacisk nie da nic jeżeli nie ma studzenia. Idealne połączenie to hokej pod zderzakiem do samej gleby, koła 18 cali, prześwit do podłogi 2cm, gleba -60 wtedy hamulce mają idealne warunki do smażenia :) Zamiast myśleć o olbrzymich tarczach, potężnych zaciskach, 10 tłoczkach, warto zainwestować w chłodzenie. Rura spiro spod zderzaka za 10 zł da to samo co zestaw hamulców za 1000 zł. Kolejna rzecz to jakość płynu. Stary, przegrzany, zanieczyszczony płyn bardzo szybko wrze i pedał staje się miękki. Wystarczy wymienić płyn a nie tarcze :) . Jeżeli piszę że 260 wentylowane dają radę na superoesach to nie jest to wyssane z palca tylko potwierdzone wieloma startami. Nie mówię że to rozwiązanie z grupy pro, ale cena do jakości zupełnie wystarcza do eksploatacji w kjsach i superoesach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.