| [MK3] Hamulce Escort RS TURBO | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Bongo   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/55KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 39
 Dołączył: 18 Maj 2005
 Posty: 467
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2012,  12:15   [MK3] Hamulce Escort RS TURBO |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam jedno małe pytanko...szukałem na forum i w sumie nic konkretnego nie znalazłem jakie tarcze do tych zacisków ?? Wiadome ze 260 mm ale jaka wysokość ?? Maja być takie jak do escorta mk4 rs turbo czy takie jak od mondeo czy takie jak od rs 2000 bo wszystkie te tarcze różnia sie wysokością .Dzieki za odp |  
				| _________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
 FULL CZESCI MK3
 Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
 Fiesta mk3 2.0 Zetec +
 C-Max mk1 2.0 TDCI +
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2012,  12:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | oprocz wysokosci jest odsadzeni od piasty |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bongo   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/55KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 39
 Dołączył: 18 Maj 2005
 Posty: 467
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2012,  17:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz racje wiec ktos kto zaadoptowal takie hamulce niech napisze jakie założył tarcze. |  
				| _________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
 FULL CZESCI MK3
 Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
 Fiesta mk3 2.0 Zetec +
 C-Max mk1 2.0 TDCI +
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2012,  18:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | zakładasz komplet hampli z mondeo, wtedy albo dystans pod tarcze albo zlizanie trochę jarzma |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2012,  19:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bongo, wiem że do zacisków od rs2000 pasują tez tarcze od niektorych wersji scorpio, sierry (chyba z abs). maja takie same numery katalogowe, i z tego co pamietam rst mają to samo. w mondeo jest inny zacisk, rozni sie troche umiejscowieniem otworow |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bongo   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/55KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 39
 Dołączył: 18 Maj 2005
 Posty: 467
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2012,  20:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Luk po co mam zakładac hample z mondeo skoro mam zaciski od rs turbo które zresztą wystepują także w starym scorpio. Hm musze zdjac mój zacisk i tarcze i zmierzyc co mi tam wejdzie   |  
				| _________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
 FULL CZESCI MK3
 Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
 Fiesta mk3 2.0 Zetec +
 C-Max mk1 2.0 TDCI +
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2012,  22:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bongo, a dla czego uparles sie na heble akurat z RST ??  bo nie rozumiem tego... majac na rynku tyle zaciskow po cenie zlomowej wrecz + nowa tarcz to jestes bogiem... Nie wiem pod jaka felge chcesz to osadzac...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | f1@hawaj.cba.pl   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: L
 Silnik: 1.4/73KM
 Dołączył: 03 Paź 2011
 Posty: 24
 Skąd: Ostrów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2012,  22:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zacisk z Escorta mk7 + tarcze wentylowane + dobre klocki i masz hamulec jak trzeba. Z kolegą mamy zaciski z mk7+ tarcze hart wentylowane, nacinane i wiercone + jakieś tam klocki do tego i nasza Mk3 na superoesach poznańskich zatrzymuje się bez najmniejszych problemów, dodam tylko że koła 195/45/15 a więc jest co hamować. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2012,  22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | f1@hawaj.cba.pl, panie dodaj jaki plyn masz, bo wiekszosc ludzi bagatelizuje to a za razem stan pompy hamulcowej ma tu naprawde duzo do gadania   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2012,  22:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem jakim cudem mozna twierdzic ze hamulec przod 240mm daje rade? Moze czas najwyzszy przejechac sie na dobrych hamulcach u kolegi czy cos? |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bongo   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/55KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 39
 Dołączył: 18 Maj 2005
 Posty: 467
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2012,  12:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fordon...w sumie sie nie uparłem tylko mam takie zaciski wiec chciałbym je zaaplikować do żelaza , a o ktore ci zaciski chodzi ze sa po cenie złomowej ? Panowie tarcza 240 wentylowana wystarcza do jakiegos czasu... i nie o tym jest ta dyskusja. Mam nowa pompe od xr2i mam zaciski od ERST po regeneracji wiec dlaczego mam nie skorzystac z tego zestawu |  
				| _________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
 FULL CZESCI MK3
 Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
 Fiesta mk3 2.0 Zetec +
 C-Max mk1 2.0 TDCI +
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2012,  13:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z mondeo mk1 mk2 mozna kupic zaciski juz po 10zl szt... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukas3482   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Łukasz
 Wiek: 33
 Dołączył: 20 Wrz 2010
 Posty: 63
 Skąd: Chełm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2012,  14:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Fordon napisał/a: |  	  | Z mondeo mk1 mk2 mozna kupic zaciski juz po 10zl szt... | 
 Za 50 zł kupiłem zaciski jarzma tarcze i nawet klocki stan bardzo dobry nie wymagało regeneracji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2012,  17:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | zadam głupie pytanie   
 W jaki sposób jeżeli chodzi o wydajność mają się zaciski od escorta RST różnić od zacisków od fiesty  RST(RS1800/XR2i itd)
 
 ps: Drugie pytanie tak poza konkursem - do czego używacie hebli , że 240 wentylowana z przodu poskładana na donrej tarczy, dobrym klocku, sprawnym zacisku, stalowych przewodach, dobrym płynie, dobrej pompie i ze sprawnym tyłem Wam nie wystarcza ?
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2012,  19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tym się różni, że jest pod tarcze 260 mm i ma większy tłoczek. 
 Hamulcow używam do hamowania jak sama nazwa wskazuje
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bongo   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/55KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 39
 Dołączył: 18 Maj 2005
 Posty: 467
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2012,  19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rożnica jest choćby ze względu na rozmiar tarczy lepsza na pewno wytrzymałość cieplna ze względu na większą powierzchnie chłodzenia tarczy.  Czyż nie tak zółwiu ? A ja nie twierdze ze tarcza 240 na dobrym zestawie nie wystarcza bo faktycznie takie hamulce w zupełności wytarczaja zwykłemu śmiertelnikowi.   |  
				| _________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
 FULL CZESCI MK3
 Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
 Fiesta mk3 2.0 Zetec +
 C-Max mk1 2.0 TDCI +
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2012,  19:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | No dobra - myślałem, że w essim RST był ten sam hebel z przodu co w FRST   
 Mój błąd, choć to nielogiczne chociażby ze względu na wielkość felg w ERST i w mocnych fiestach.
 
 Pozostaje zatem pytanie pozakonkursowe dla "niezwykłych nieśmiertelników"
   
 Jaki przedni set na tarczy 240 posiadacie i w jakim przypadku odmówił posłuszeństwa?
 |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2012,  21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żółwik Tuptuś, starczy seryjna XR2i i dwa dohamowania z 160 do 0 pod rzad, klocki ferrodo pala sie... Ja przy 1.8 16v z rally land spalilem 260 tarcz przy swoim stylu jazdy, a klocki sie pokruszyly po sciagnieciu...
 Teraz bede testowac 300mm ale to juz pod ST170.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Marek
 Dołączył: 15 Sie 2007
 Posty: 493
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2012,  21:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak Fordon pisze, 240 mm maja niską powtarzalność, szybko się wędzą  Teraz mam zestaw 260mm z RS2k i z tylu tarczobębny, o wiele przyjemniej się jeździ nawet na codzień, szczególnie na dobrej oponie. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | f1@hawaj.cba.pl   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: L
 Silnik: 1.4/73KM
 Dołączył: 03 Paź 2011
 Posty: 24
 Skąd: Ostrów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2012,  22:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dyskusja o hamulcach nie ma najmniejszego sensu, jest zbyt wiele zmiennych, najwięcej tak na prawdę zależy od techniki jazdy. Idealnie byłoby zamontować tarcze 450mm i używać ich równocześnie jako opon  nie tędy droga. Nawet największa tarcza, tłoczek, zacisk nie da nic jeżeli nie ma studzenia. Idealne połączenie to hokej pod zderzakiem do samej gleby, koła 18 cali, prześwit do podłogi 2cm, gleba -60 wtedy hamulce mają idealne warunki do smażenia  Zamiast myśleć o olbrzymich tarczach, potężnych zaciskach, 10 tłoczkach, warto zainwestować w chłodzenie. Rura spiro spod zderzaka za 10 zł da to samo co zestaw hamulców za 1000 zł. Kolejna rzecz to jakość płynu. Stary, przegrzany, zanieczyszczony płyn bardzo szybko wrze i pedał staje się miękki. Wystarczy wymienić płyn a nie tarcze  .   Jeżeli piszę że 260 wentylowane dają radę na superoesach to nie jest to wyssane z palca tylko potwierdzone wieloma startami. Nie mówię że to rozwiązanie z grupy pro, ale cena do jakości zupełnie wystarcza do eksploatacji w kjsach i superoesach. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |