| [MK7] 1.4 TDCi - chip tuning | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Blazi   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 32
 Dołączył: 25 Mar 2012
 Posty: 45
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Mar 2012,  18:18   [MK7] 1.4 TDCi - chip tuning |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam jak w temacie co myślicie o chipowaniu czy może macie jakiś inny pomysł, sposób na podniesienie osiągów...   |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Mar 2012,  07:33, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Mar 2012,  20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Blazi napisał/a: |  	  | inny pomysł | 
 kupic mocniejsze auto
 na wirusa go i sie nie zastanawiaj, 800zl i od razu inna fura
 |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Mar 2012,  20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podobno w 1,4TDCI można mieć po chipie jakieś 90KM z kawałkiem... Gdzieś chyba już było o tym... |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Mar 2012,  21:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bez zmniejszania żywotności elementow auta przyjmuje sie do 30% mocy fabrycznej.Info od magika ,ktory hamował mi auto.Wzrost do 90 KM będzie odczuwalny.Nie zdziw się jak auto będzie palić około 0,5 l mniej przy bardziej elastycznym silniku.   pzdr
 p.s.W Poznaniu masz tunera(TUNE FORCE)czy jakoś tak.
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Mar 2012,  21:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | taaaaa, tyle ze wszystko zalezy od stylu jazdy: - mniejsze spalanie? owszem, jezeli nic bys nie zmienil w stylu jazdy... a majac wiecej pod noga kreci sie mocniej i wychodzi podobnie albo minimalnie wiecej... chyba ze ktos zrobi program konkretnie pod katem ekonomii
 - bezpieczne 30%? bzdura, wszystko zalezy od stylu jazdy, konkretnego silnika, osprzetu i rezerwy zostawionej przez producenta... akurat 30 to tylko marketingowe gadanie - jak ktos dba o eksploatacja i umie jezdzic to nie bedzie problemu - ale jak ktos mysli ze zrobi sie F1, to zajedzie podkrecone auto znacznie szybciej
 
 ale ogolnie same plusy - byle bez cisniecia na sile na duze liczby
 |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Mar 2012,  09:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stylu nie zmienilem ,  nie butuje bez sensu i nie jadę jak emeryt.Mam to we krwi  Juz to gdzies pisalem ;Ty patrzysz z perspektywy 1.6 Pb .Mi auto ciagnie juz ponizej 2 tys i moment mam odczuwalnie nizej co za tym idzie ,nie muszę kręcić wyżej bo juz to mam.Co do tych 30 % to nie jest moja opinia ani bełkot marketingowy.Opieram sie na doswiadczeniu mojego kumpla grzebiącego w rajdówkach,chipach itp od ponad 20 lat.Ty skąd czerpiesz praktyczną wiedzę?Co do tej kwestii moga się wypowiedzieć HEKO,FORDON,osoby grzebiące w temacie(praktycy)Te 30 % jak zauwazyłeś to jest ta bezpieczna tolerancja na standardowe części .Chyba nie powiesz ,ze podciągnę swojego do 150 i szlag nie trafi pewnych elementow  (sprzegło itp)Zwroć uwagę na moment obrotowy w kopciuchach i dlaczego nawet w standardzie siadają przeguby wewnetrzne(np Mondeo)? Pozdrawiam Darek
 P.S.Nie zrozum tekstu żle bo uwazam ,ze jesteś pozytywnie zakręcony na auta i to szanuję
   |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Mar 2012,  10:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | artax, zrozumiales mnie wrecz odwrotnie 
 artax - bełkot marketingowy dlatego, ze sa auta ktore mozna podnies minimalnie, typu 10%... to nie jest tak ze mowisz klientowy +30% i zmieniasz cyferki - kazde auto inaczej wychodzi i nie kazde w ogole trzyma serie albo jest sprawne...
 
 co do chipowania nie musisz mnie przekonywac w ogole - kazde auto musowo i to zaraz po nabyciu
  ale z pelna swiadomoscia, ze skroce jest zycie - a jak znaczaco to juz kwestia pozniejszej eksploatacji 
 
  	  | artax napisał/a: |  	  | 30 % jak zauwazyłeś to jest ta bezpieczna tolerancja na standardowe części | 
 wlasnie nie jest, bo jak sam zauwazyles, sa auta ktore i przy seryjnych parametrach maja problemy z trwaloscia
 |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Mar 2012,  10:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Te 30 % bardziej tyczyło sie silnika.Reszta to i przy standardzie + złe traktowanie może paść.Motoryzacja idzie w dziwnym kierunku...tak jak pralki 5 lat i na wystawkę   pzdr
 p.s.Podsumowując to najpierw hamownia -ocena parametrow i potem decyzja o chipowaniu.Dla kolegi ,ktory założyl posta.
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Blazi   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 32
 Dołączył: 25 Mar 2012
 Posty: 45
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Mar 2012,  18:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | wielkie dzięki panowie za informacje co do hamowni wątpię żebym tam zawitał bo i tak pare koni mi ze stajni uciekło ale pewien warsztat oferuje mi chip za 1200zł i gwarantuje 90km z 1.4 bo zależy to od stanu części i przebiegu a mój akurat sięga 35tys. km plus hamownia przed chipem i po co o tym myślicie?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Blazi   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 32
 Dołączył: 25 Mar 2012
 Posty: 45
 Skąd: Poznań
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Mar 2012,  19:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chipowanie musi byc poprzedzone hamownią przed i po.Inaczej to pic na wodę.Zapytaj czy za 1000 zrobią bo 1200 trochę duzo.No ale masz na miejscu takze odpada dojazd. pzdr
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Mar 2012,  20:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Że niby jak przy przebiegu 35kkm mogły Ci konie się zgubić 	  | Blazi napisał/a: |  	  | bo i tak pare koni mi ze stajni uciekło ale pewien warsztat oferuje mi chip za 1200zł i gwarantuje 90km z 1.4 bo zależy to od stanu części i przebiegu a mój akurat sięga 35tys. | 
  Rozumiałbym przy 135-235kkm ale nie przy 35... Coś Ty tej Fieście robił     |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Mar 2012,  00:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59679 Tu masz rzetelna firme, chlopaki nie obiecuja cudow z nieba lecz daja realne przyrosty, a co na + od wyniku zapowiadanego to juz twoje...
 MisiekT tam byl i z tego co wiem jest zadowolony z pomiaru.
 Ogolnie mozna obiecywac gory i cuda, lecz prawde zawsze weryfikuje dobra hamownia z odpowiednimy osobami ktore obslubuja sprzet.
 Nie ma sie co spinac na 90KM bo diesel nie jedzie moca lecz Nm... Moc czyli KM wykorzystuje glownie bezyniak w turbo i wolnossaku.
 Zabieg wirusowania jest ok, o ile osoba robiaca to ma pewne doswiadczenia jak i zauwaza na co napala sie wlasciciel...
 Nikt nie zrobi ci mocnego programu bo Ty chcesz miec z tego malego przecinaka ktorym latasz na 99% mozliwosci... kazdy tuner obetnie ci wartosc Nm tylko po to a zebys nie zabil np 2 masu lub przegubow.
 Z punktu osoby ktora miala by cos takiego wykonac Twojej osobie, od razu dam byl ci zapowiadana moc i moment obrotowy i nic wiecej. Bo masz zapedy... koniec kropka...
 W bmw E46 zostal zrobiony program dla mojego kolegi (gdzie goscia znam) w 2.0D taki a ze jedzie rowno z E46 3.0D... bo wiem ze chlopak nie zabije tego auta a dwa ze nie katuje tego na co dzien tak od zeby pokazac bo mam program i w ogole tuning.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Nikuś   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Family
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 10 Lis 2009
 Posty: 672
 Skąd: Rz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Mar 2012,  11:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fordon, mordko, rację gadasz ale w jednej kwestii trochę przeinaczasz prawdę: 
 
  	  | Fordon napisał/a: |  	  | Moc czyli KM wykorzystuje glownie bezyniak w turbo i wolnossaku. 
 | 
 
 Zależność mocy od momentu i odwrotnie:
 
 
   
 Odwracając:
 
 Moc = Moment x Prędkość obrotowa
 
 Technicznie rzecz mówiąc:
 
 
   
 Zakładając że mowa o tej samej masie pojazdu: Moment jest zawsze ważny, czy to benzin czy klekot. Z powyższego wzoru wyraźnie widać że moment mówi jak szybko samochód się rozpędzi, a moc określa prędkość do jakiej się rozpędzimy. Oczywiście jest to spore uproszczenie.
 
 Duża moc w benzynie bierze się z tego że kręci się 2 razy wyżej, moment przebiega inaczej, więc jesteśmy w stanie dać radę wyciągnąć większe prędkości. Dochodzi też kwestia skrzyni biegów, o czym też kiedyś prywatnie gadaliśmy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Mar 2012,  16:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Fordon napisał/a: |  	  | Moc czyli KM wykorzystuje glownie bezyniak w turbo i wolnossaku. | 
 skoro już przesiadujesz na forum nocami to sie przynajmniej kawy napij co by trzeźwo myśleć
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2012,  00:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stunt_Man, Prosty przyklad postawmy glupia Honde D15B2 1.5 16V SOHC ma 119Nm i 90KM przy 6000 rpm.
 Postaw obok Mondeo MK3 2.0TDCI 6 gang- ktory generuje, 330Nm i 130KM przy 3800rpm.
 Odczucia z obu aut jezdzac, mondeo wydaje sie szybkie i w ogole madafaka jestem predki bo Nm bija w plecy i nagle Nm sie koncza wchodzi obiecane 130KM i im dalej bym wiesze rozczarowanie...
 Odczucia z Hondy, no ok jedzie ale nie ma wielkiego wow bo trzeba to krecic wysoko ale co z tego skoro w komfrontacji na ulicy i zakretach taka honda z manym Nm i mniejsza iloscia koni bedzie dawala ci wpierdziel co rusz...
 Albo jeszcze lepiej VTI ma mniej Nm niz KM... i dla czego te silniki sa tak doceniane oraz dla czego tak ciezko jest dojechac takiego civica...
 OK ktos powie ale co ma honda do forda... OK
 TDCI w mondku 130KM 6 biegow vs 145KM w Duratec w Mondku 5 biegow... to samo auto w dieslu ciagnie Nm a nie KM, w bezynie wykorzystujesz moc a nie nadmuchane Nm ktore trwaja chwile...
 Przy jezdzie codziennej w obu przypadkach jezdzimy na zakresie momentu obrotowego ale nikt mi nie powie ze diesel jezdzi moca a nie Nm.
 Stad tez w/w stwierdzenie ktore napisalem w duzym skrocie.
 Wiem Stunt_Man ze Ty patrzysz na to z podobnego lub identycznego punktu widzenia ale nie chce ludziom czesto fundowac wywodow co jak i po co...
 Tak samo Nikus wie ze na te obliczenie na zlapie silnika Hond.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2012,  10:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak dla ciekawych; to Fiesta mk7 120 KM (Pb)w zakresie prędkości 50-100 km/h przyspiesza w 10,8 s.Fiesta kopciuch 90 KM przyspiesza w tym samym zakresie w 9,9s.Dla mnie ten zakres jest wazniejszy niz od 0-100km/h.Szczegolnie ,ze po zmianie programu jest odczuwalnie mniej niz 9,9   pzdr Darek
 p.s. Max V na autostradzie po drugiej stronie Odry to 200.Bez jakiś szczegolnych problemow dla przedmuchania sadzy:)
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Blazi   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 32
 Dołączył: 25 Mar 2012
 Posty: 45
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Kwi 2012,  10:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak ją kupiłem do do 160 szła równo a do 175 tak wiesz na autostradzie z wiatrem kumpel coś tam regulował przy turbinie jakąś śrubę od czegoś  i stracił jakby moc i gwizdał jak i lubię chleb ze smalcem i ja to potem jakoś skręciłem tak jak było dotychczasowo i skonczyło się na tym że 140 max 150 i wiecej nie pojedzie.... :C i mam wrażenie że za małe ciśnienie turbo podaje co o tym myslicie???? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |