Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, obroty, odpalanie, swiece zaplonowe, zaplon

[MK3] Nie pali na trzecim cylindrze
Autor Wiadomość
BALIAN 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: konin
Wysłany: 5 Mar 2012, 20:46   [MK3] Nie pali na trzecim cylindrze

:pop: Poproszę o pomoc kogoś kto miał problem z 3 garem we fiestce 1.1 na gażniku a mianowicie nie pali na 3 tłok , zalewa świece pomimo jej wymiany jak i kabli , podpieta cewka do sprawdzenia starej i nic . Na pozostałych garkach świece piekne popielate . Czy ktoś miał taki problem ? co z tego wynikło jaka była przyczyna ? :głowąwmur: pozdrawiam i dziękuję
_________________
BALIAN Z IBELINU
Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Mar 2012, 19:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Mar 2012, 20:55   

zmierz kompresję to się dowiesz.
 
 
 
BALIAN 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: konin
Wysłany: 5 Mar 2012, 21:04   

No dzięki za cynk ale ciśnienie mogę zmierzyć dopiero za parę dni jak nabede zegar , i myslę sobie że ktoś miał ten sam problem i dowiem się czegoś predzej . Jak podjechałem pod mechaniora to frajer chciał przed pomiarem myć motor za 150 zł bo ponoć on to tylko na czyściutkich silnikach pracuje i zawsze przed robotą myje , dobry temat zrobi niezrobi zawsze 150 jest :2xf:
_________________
BALIAN Z IBELINU
 
 
BALIAN 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: konin
Wysłany: 5 Mar 2012, 21:21   

Dodam że motor nie jest super no i oliwke lubi bardzo przy czym dymek jest dość błękitny w umiarkowanym jego wydobyciu z wydechu więc myślę że motorek trochę jeszcze może popracować .
_________________
BALIAN Z IBELINU
 
 
BALIAN 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: konin
Wysłany: 5 Mar 2012, 21:22   

Dodam że motor nie jest super no i oliwke lubi bardzo przy czym dymek jest dość błękitny w umiarkowanym jego wydobyciu z wydechu więc myślę że motorek trochę jeszcze może popracować .
_________________
BALIAN Z IBELINU
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Mar 2012, 22:00   

BALIAN napisał/a:
i myslę sobie że ktoś miał ten sam problem i dowiem się czegoś predzej
Ale na jeden problem jest kilkanaście przyczyn, zamień świece w parze (na forum jest opis) to ci na 100% odpadnie cewka, przewód, świeca - chyba że problem się przeniesie na inny cylinder...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
BALIAN 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: konin
Wysłany: 5 Mar 2012, 23:29   

Rozumiem że na to może składac się kilka przyczyn jak uszczelka , zawory ,pierścienie czy może nawet tłok choć na to ostatnie stawiam najmniej , myslę też że pomiar ciśnienia tak naprawdę to tylko kolejny krok przed zwaleniem głowicy po czym tak naprawde wyjdzie szydło z worka . Chyba liczyłem że ktoś napisze że nie jest zle ;-( . Nie bardzo rozumiem na czym polega zamiana świec w parze :ups: po którym problem może wystąpić na inny cylinder ?
_________________
BALIAN Z IBELINU
 
 
BALIAN 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: konin
Wysłany: 5 Mar 2012, 23:46   

Kolega DIODALODZ ma rację , do pomiaru ciśnienia STOP z doświadczeniami i podmiankami pierdoł :yes:
_________________
BALIAN Z IBELINU
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Mar 2012, 02:59   

Świece możesz zmienić 2 i 3 wkręcić na 1 i 4. Fiesta ma system zapłonowy z tzw iskrą traconą. czyli iskra pojawia się na 2 cylindrach jednocześnie ale "niepotrzebna" nic nie robi bo jest koniec suwu wydechu.

Z tanich prac to możesz zobaczyć czy nie są podparte zawory na tym cylindrze. Trzeba zdjąć dekiel zaworów i mieć szczelinomierz.

Reszta to pomiar ciśnienia, w innym wypadku tylko się narobisz niepotrzebnie.

Miałem jeszcze kiedyś inny przypadek z takim silnikiem i też padł 3 cylinder. na wałku rozrządu wytarły się krzywki 3 cylindra. To też możesz sprawdzić jak bedzie zdjęty dekiel. Ugięcie zaworu w maximum mierzysz linijką względem głowicy (np płaszczyzny uszczelki. Porównujesz z innymi cylindrami. Musisz tylko znać kolejność ułożenia zaworów ale to widać po kształcie głowicy w mk3 zdaje się jest wswsswsw s- ssący w- wydechowy. Na forum znajdziesz instrukcję w FAQ jak dokonać regulacji.
 
 
 
BALIAN 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: konin
Wysłany: 6 Mar 2012, 04:15   

dzięki za kolejne podpowiedzi , zawory były też przeze mnie ustawiane , bardzo klepały i to było moje pierwsze ale co do tego cylindra , po ustawieniu chodziło wszystko zaraz ciszej i równiej ale cylinder i swieca nadal zalane pub2
_________________
BALIAN Z IBELINU
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 6 Mar 2012, 18:21   

Sprawdz czy uszczelka na kolektorze dolotowym jest cała. Moja fiesta w lato tez nie paliła na 4 cylinder.zmieniałem cewki,swiece,kable i nic z tego. daalej kulała. az pewnego dnia obczaiłem ze z kolektora pomiedzy glowica a kolektorem leci dymek. odkrecilem go i zauwazylem ze nie było kawałka uszczelki, brał lewe powietrze.kupilem nowa i zaczal palic na wszystkie gary.
 
 
BALIAN 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: konin
Wysłany: 6 Mar 2012, 20:12   

Dzięki marek ! kto by pomyslał ? że uszczelka kolektora narobi klopotu z paleniem na gar . Dziś namierzyłem motor z niemca za 250 zł jest O.K. i tera nie wiem czy robić swój czy może przekładka ? :hammer: Jestem nowy ale to forum jest super :greenpeace:
_________________
BALIAN Z IBELINU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.