| 
		[MK3] Nie pali na trzecim cylindrze | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 BALIAN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2012,  20:46   [MK3] Nie pali na trzecim cylindrze
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                   Poproszę o pomoc kogoś kto miał problem z 3 garem we fiestce 1.1 na gażniku a mianowicie nie pali na 3 tłok , zalewa świece pomimo jej wymiany jak i kabli , podpieta cewka do sprawdzenia starej i nic . Na pozostałych garkach świece piekne popielate . Czy ktoś miał taki problem ? co z tego wynikło jaka była przyczyna ?     pozdrawiam i dziękuję | 
             
						
				_________________ BALIAN Z IBELINU | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Mar 2012,  19:04, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2012,  20:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zmierz kompresję to się dowiesz. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BALIAN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2012,  21:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No dzięki za cynk ale ciśnienie mogę zmierzyć dopiero za parę dni jak nabede zegar , i myslę sobie że ktoś miał ten sam problem i dowiem się czegoś predzej . Jak podjechałem pod mechaniora to frajer chciał przed pomiarem myć motor za 150 zł bo ponoć on to tylko na czyściutkich silnikach pracuje i zawsze przed robotą myje , dobry temat zrobi niezrobi zawsze 150 jest     | 
             
						
				_________________ BALIAN Z IBELINU | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BALIAN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2012,  21:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dodam że motor nie jest super no i oliwke lubi bardzo przy czym dymek jest dość błękitny w umiarkowanym jego wydobyciu z wydechu więc myślę że motorek trochę jeszcze może popracować . | 
             
						
				_________________ BALIAN Z IBELINU | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BALIAN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2012,  21:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dodam że motor nie jest super no i oliwke lubi bardzo przy czym dymek jest dość błękitny w umiarkowanym jego wydobyciu z wydechu więc myślę że motorek trochę jeszcze może popracować . | 
             
						
				_________________ BALIAN Z IBELINU | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2012,  22:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | BALIAN napisał/a: | 	 		  | i myslę sobie że ktoś miał ten sam problem i dowiem się czegoś predzej | 	  Ale na jeden problem jest kilkanaście przyczyn, zamień świece w parze (na forum jest opis) to ci na 100% odpadnie cewka, przewód, świeca - chyba że problem się przeniesie na inny cylinder... | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BALIAN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2012,  23:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rozumiem że na to może składac się kilka przyczyn jak uszczelka , zawory ,pierścienie czy może nawet tłok choć na to ostatnie stawiam najmniej , myslę też że pomiar ciśnienia tak naprawdę to tylko kolejny krok przed zwaleniem głowicy po czym tak naprawde wyjdzie szydło z worka . Chyba liczyłem że ktoś napisze że nie jest zle     . Nie bardzo rozumiem na czym polega zamiana świec w parze     po którym problem może wystąpić na inny cylinder ? | 
             
						
				_________________ BALIAN Z IBELINU | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BALIAN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Mar 2012,  23:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolega DIODALODZ ma rację , do pomiaru ciśnienia STOP z doświadczeniami i podmiankami pierdoł     | 
             
						
				_________________ BALIAN Z IBELINU | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2012,  02:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Świece możesz zmienić 2 i 3 wkręcić na 1 i 4. Fiesta ma system zapłonowy z tzw iskrą traconą. czyli iskra pojawia się na 2 cylindrach jednocześnie ale "niepotrzebna" nic nie robi bo jest koniec suwu wydechu.
 
 
Z tanich prac to możesz zobaczyć czy nie są podparte zawory na tym cylindrze. Trzeba zdjąć dekiel zaworów i mieć szczelinomierz. 
 
 
Reszta to pomiar ciśnienia, w innym wypadku tylko się narobisz niepotrzebnie.
 
 
Miałem jeszcze kiedyś inny przypadek z takim silnikiem i też padł 3 cylinder. na wałku rozrządu wytarły się krzywki 3 cylindra. To też możesz sprawdzić jak bedzie zdjęty dekiel. Ugięcie zaworu w maximum mierzysz linijką względem głowicy (np płaszczyzny uszczelki. Porównujesz z innymi cylindrami. Musisz tylko znać kolejność ułożenia zaworów ale to widać po kształcie głowicy w mk3 zdaje się jest wswsswsw s- ssący w- wydechowy. Na forum znajdziesz instrukcję w FAQ jak dokonać regulacji. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BALIAN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2012,  04:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzięki za kolejne podpowiedzi , zawory były też przeze mnie ustawiane , bardzo klepały i to było moje pierwsze ale co do tego cylindra , po ustawieniu chodziło wszystko zaraz ciszej i równiej ale cylinder i swieca nadal zalane     | 
             
						
				_________________ BALIAN Z IBELINU | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marek_zegarek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Patryk 
                  Wiek: 33  Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2012,  18:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdz czy uszczelka na kolektorze dolotowym jest cała. Moja fiesta w lato tez nie paliła na 4 cylinder.zmieniałem cewki,swiece,kable i nic z tego. daalej kulała. az pewnego dnia obczaiłem ze z kolektora pomiedzy glowica a kolektorem leci dymek. odkrecilem go i  zauwazylem ze nie było kawałka uszczelki, brał lewe powietrze.kupilem nowa i  zaczal palic na wszystkie gary. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BALIAN  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Wiek: 49  Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: konin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2012,  20:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki marek ! kto by pomyslał ? że uszczelka kolektora  narobi klopotu z paleniem na gar . Dziś namierzyłem motor z niemca za 250 zł jest O.K. i tera nie wiem czy robić swój czy może przekładka ?      Jestem nowy ale to forum jest super      | 
             
						
				_________________ BALIAN Z IBELINU | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |