| [MK3] Odcięcie zapłonu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Szkodnik   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 13 Sty 2012
 Posty: 5
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  15:11   [MK3] Odcięcie zapłonu | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam dość niecodzienne pytanie 
 przy ilu obr/min  fieścina 1.1i ma odcięcie zapłonu ? bo wkręci się na 7000 i nie mam tego charakterystycznego dźwięku
   
 Przepraszam jak nie ten dział
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  15:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | nie pamiętam przy ilu ale gdzieś około 6,5-7tys chyba |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szkodnik   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 13 Sty 2012
 Posty: 5
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  15:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | możliwe że odcięcie jest nieodczuwalne ? czy jednak powinienem usłyszeć ten dźwięk ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  15:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | liczysz na wykład z algebry? nic nie słychać
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  16:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | odglos klawiatury szykującej się do ucieczki skutecznie zagłusza jakiekolwiek inne dzwieki   zastanawiam sie jaki sens ma krecenie tego silnika az tak wysoko
   |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szkodnik   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 13 Sty 2012
 Posty: 5
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  16:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeszcze jedna sprawa 
 gdy wcisnę już gaz to od 4000 obr  strasznie kopci na biało jak depnę mocniej to dosłownie nic nie widać , a płyny nie ubywają .Sprawdziłem świece to są pokryte czarną sadzą. Dodam że głowica jest po kompletnej regeneracji u specjalistów.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  16:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | kopci bo jest zimno? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szkodnik   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 13 Sty 2012
 Posty: 5
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  17:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | 
 Mam dokładnie tak jak z 1 linku ale oczekiwałem tego z 2 linka
   
 
 Stunt też rozważałem tę opcję
   
 
 Jak tak pomagacie za co wam dziękuje to może powiecie czemu na 3 biegu trzymam gaz to w pewnym momencie szarpie autem tak jak bym pulsacyjnie wciskał gaz. ( jak by paliwa nie dostawał)  obstawiam filtr paliwa ale nie wiem dokładnie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doniu   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Dominik
 Wiek: 32
 Dołączył: 02 Lis 2011
 Posty: 80
 Skąd: Dębica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  17:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | http://www.youtube.com/watch?v=DUlcxbwLYk8   O jak fajnie by było jakby 1.1i wchodziło na takie obroty i miało takie fajnie slyszalne odcięcie  A co do piłowania , to nie radze , szkoda silnika, ten silnik kompletnie sie nie nadaje to przekraczania 6 czy nawet 5 tys obrotów. Jak wyprzedzam i dochodze do 4,5 do już mi sie żal robi i zmieniam bieg na wyżsszy. 
 Z tym 3cim biegiem mi się dzieje tak jak wyjade całkiem zimnym z garażu i go nie cisne tylko jade na bardzo niskich obortach, przykładowo na 1 tylko sie rusze, a trójke wbijam juz od 40 np. chociaż nie pamietam ale poprostu na bardzo niskich obrotach go trzymam to wtenczas potrafi tak zaszarpać. Myśle że to jest normalne w tym silniku.I to nie jest powód jak w każdym aucie że za wyski bieg, on ogólnie ładnie idzie na tym biegu przy tej prędkości ale jak dogrzany jest.
 |  
				| _________________ 
   [MK3] 1.1i GHIA by doniu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  17:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | HCSy mają odcięcie przy 5250, chwilowo powinny się zakręcić max do 5750 - to na benzynie. na gazie widziałem zamykanie obrotka   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szkodnik   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 13 Sty 2012
 Posty: 5
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  17:56 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | doniu napisał/a: |  	  | Jak wyprzedzam i dochodze do 4,5 do już mi sie żal robi i zmieniam | 
 
 To nim da się wyprzedzać
         ale pewnie zależy co
   Na światłach stałem obok audi TT Start wygrałem ale 4 sekundy później  miną mnie jak rakieta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doniu   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Dominik
 Wiek: 32
 Dołączył: 02 Lis 2011
 Posty: 80
 Skąd: Dębica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  17:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | na gazie to nie jest tak że nie ma odcięcia, tak jak np na tym filmiku co dałem?? 
 Haha dzisiaj z tiguanem sie wyrównałem na światłech ale gościu mnie olał i dał sie wyprzedzić. No da sie wyprzedać, tylko nie wiem jakim cudem ale miałem dzisiaj problem wyprzedzić cienkusa który jechał na dodatek w 2 albo 3 osoby a ja sam. Jechaliśmy na dwupasmówce więc wyciągaliśmy obydwoje wszystko z auta. A silnik mam nie zajejchany... chyba hcs miał gorszy dzień poprostu...
 |  
				| _________________ 
   [MK3] 1.1i GHIA by doniu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  18:02 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | doniu napisał/a: |  	  | na gazie to nie jest tak że nie ma odcięcia, tak jak np na tym filmiku co dałem?? | 
 
 na tym filmiku to wygląda, jakby odcięcie na lpg było poprostu przesunięte. Chyba, ze facet nie wciska gazu do końca.
 przy 1 gen lpg bez problemu poza skale obrotka zdarzalo się wyjść bez odcinki
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  18:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | dziwne... mój szedł wyżej 	  | bidżej napisał/a: |  	  | HCSy mają odcięcie przy 5250, chwilowo powinny się zakręcić max do 5750 - to na benzynie. na gazie widziałem zamykanie obrotka   | 
 pewnie zepsuty. dobrze że wymieniłem na zeteca
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Sty 2012,  23:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1,1 na gaźniku z mechanicznym aparatem zapłonowym odcięcie miały takie że po prostu silnik się równo kręcił na max obrotach i tyle,,, myślę że 1,1i będzie mieć podobnie,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | doniu   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Dominik
 Wiek: 32
 Dołączył: 02 Lis 2011
 Posty: 80
 Skąd: Dębica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2012,  01:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Według mnie przy tym HCSie to powinni odcięcie już przy np. palne z głupia 6 tys obrotów albo ciut mniej, bo dochodzenie do takich a co gorzej przekraczanie jest dążeniem do szybciutkiej śmierci silnika. |  
				| _________________ 
   [MK3] 1.1i GHIA by doniu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2012,  10:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | to przecież piszę, że fabrycznie masz przy 5250 - to są dane z instrukcji. i tak btw, z tego co wiem, komp nie odcina zapłonu, tylko paliwo - dlatego nie ma charakterystycznego "tytytytytyty", tylko"buuuuu"
   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stunt_Man   Niereformowalny
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Domi
 Dołączył: 13 Sie 2010
 Posty: 1933
 Skąd: \,,/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2012,  11:07 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bidżej napisał/a: |  	  | to przecież piszę, że fabrycznie masz przy 5250 - to są dane z instrukcji. i tak btw, z tego co wiem, komp nie odcina zapłonu, tylko paliwo - dlatego nie ma charakterystycznego "tytytytytyty", tylko"buuuuu"
   | 
 tak
 temu na gazie można kręcić więcej
 a w 1.1 na kopułce odcina palec z ogranicznikiem z tego co pamiętam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Sty 2012,  11:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Po prostu moment zapłonu jest już tak mocno przesunięty przez przyspieszacz i podciśnieniowy i odśrodkowy że silnik nie chce się wyżej kręcić,,, 	  | Stunt_Man napisał/a: |  	  | a w 1.1 na kopułce odcina palec z ogranicznikiem | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |