Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Piszczenie przy przyśpieszaniu
Autor Wiadomość
Oktawian127
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lut 2009, 00:37   [MK3] Piszczenie przy przyśpieszaniu

Witam. Jestem nowy i jeśli w złym dziale zamieszam wątek to z góry przepraszam. Szukam najpierw pomocy u użytkowników, ponieważ wizyta u mechanika będzie pewnie kosztowała a ja wolę tego uniknąć skoro problemowi można zaradzić samemu. A mianowicie problem polega na tym, gdy przyspieszam w silniku strasznie coś piszczy, taki dzwięk jak by pasek piszczał ale fiesta ta nie ma paska tylko łańcuszek, czy to może być ten sam dzwiek, czy to piszczy ten łańcuszek?? Jeżeli wrzucę na luz i samochód się toczy to piszczenie ustaje, a gdy znowu dodaje gazu strasznie piszczy, staje się to irytujące i uciążliwe. Proszę was o mądre opinie. Pozdrawiam wszystkich :) / Oktawian
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Paź 2011, 15:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Lut 2009, 00:54   

najprawdopodobniej piszczy pasek - nie rozrządu tylko napędu osprzętu, w tym alternatora. jeśli jest w miarę nowy (tzn. wiesz że był zmieniany niedawno) i nie jest zarzygany olejem z uszczelniacza na kole pasowym, to prawdopodobnie wystarczy go podciągnąć. robi się to za pomocą alternatora - luzujesz 2 śruby na dole, jedną z góry, naciągasz alternatorem (jak dobrze pokombinujesz to naciągniesz ręką, bez żadnych łomów czy podobnych rzeczy), dokręcasz górną, a potem dolne śruby. pasek ma się uginać ok. 8mm na środku pomiędzy pompą wody i alternatorem (czyli na górnym boku "trójkąta") pod naciskiem kciuka. nie naciągaj za mocno bo po dupie dostaną łożyska pompy wody i się posypie.
jeśli natomiast pasek jest stary (lub podciągnięcie nic nie daje) to czeka cię wymiana. pasek oryginalny motorcrafta kosztuje ok 20pln. robi się to właściwie identycznie jak podciąganie, ale najpierw musisz poluzować alternator na tyle, żeby zszedł stary, a wszedł nowy pasek.

aha, olewając sprawę możesz spowodować że pewnego dnia nie odpalisz autka - akumulator będzie padnięty z braku odpowiedniego ładowania z alternatora. sam się tak raz załatwiłem :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Oktawian127
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lut 2009, 21:58   

Dzięki wielkie, sprawa nie wygląda tak źle po tym jak piszesz :) Pozdrawiam.
 
 
Alley 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Żuromin
Wysłany: 12 Lut 2009, 00:10   

Korzystajac z tematu jakie powinno być ladowanie ? Sprawdzalem u elektryka to mam 13,5x. Mowił, ze jak na forda to nawet nawet nie jest zle. Kilka razy mialem uderzony juz altenator w kraweznik bo nie ma na nim zadnej osłony :( Miałem te piszczenie co u kolegi, ale wziałem łoma, naciagnałem noga w doł i skrecilem srube porzadnie i nie ma piszczenia.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Lut 2009, 01:07   

zdrowy akumulator ma 12.8V - żeby było cokolwiek ładowania, to napięcie z alternatora musi być wyższe.

a z tym uderzaniem alternatorem o krawężnik to coś bajki chyba... u mnie w HCSie (i w każdym innym aucie które widziałem do tej pory) altek jest dość wysoko, nie podejrzewam żeby w CVH był tak nisko żeby pukać o krawężniki :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Alley 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Żuromin
Wysłany: 12 Lut 2009, 01:56   

Dziś zrobie Ci foto i zobaczysz jak ładnie wystaje, powinno najpierw sie walić błotnikiem w kraweznik badz kołami a u mnie zazwyczaj alternatorem.
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 13 Lut 2009, 20:22   

Jak masz wspomaganie to wymień i drugi pasek, wieloklinowy co prawda
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
luka 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączyła: 24 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Kwi 2009, 19:51   

U mnie też piszczy przy niskich biegach, jak zaczynam poranny rozruch. na niskim biegu piszcy a jak wrzucę 3 to już nie. Myslałam ze to pasek napędu alternatora. W ogóle jedyny dostepny pasek, jaki widzę pod maska to to co na zdjęciu.

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2009 19:55 ]
fotka mojego paska napędu:


 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Kwi 2009, 19:57   

luka, pasek do wymiany - już głęboko w kole siedzi. koszt kilkanaście pln i 15 minut roboty :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
luka 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączyła: 24 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Kwi 2009, 19:58   

prosze o rade, czy jak piszczy z rana na chłodnym silnika, ostatnio w ogóle troche olej mi się tam dostał. Oczyszczone już wsyztsko , ale czasami jeszcze popiskuje. pasek naciągnięty i całkiem mocny. Nie wiem czy te piski to od niego...????
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Kwi 2009, 20:03   

możnaby ewentualnie próbować jeszcze naciągnąć (robi się to za pomocą alternatora, ale bez przesady - pasek ma się uginać pod kciukiem na 8-10mm) ale nie podejrzewam żeby to dało efekt na dłuższą metę... tak jak napisałem, oryginalny pasek motorcrafta kosztuje poniżej 20pln, a spokój na długi czas
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
luka 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączyła: 24 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Kwi 2009, 20:08   

ale tu nie ma co naciagać,jak naciskam kciukiem to delikatnie się odchyla do 5mm,. Myslę że pasek jest wystarczająco naciągnięty.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Kwi 2009, 20:17   

w takim razie wymiana. przy okazji możnaby sprawdzić czy pompa wody (górne kółko, bliżej ściany grodziowej) nie stawia oporu i nie ma luzów góra-dół. i nowego paska nie naciągamy za mocno bo posypią się łożyska pompy i będą kwiatki...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
luka 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączyła: 24 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Kwi 2009, 20:21   

dzięki za rade, kupie w sobote pasek i w wolnym czasie wymienie. Póki co piszcy tylko jak wyjeżdżam z parkingu i z 20 m na prostej. da się wytrzymac. Jak silnik rozgrzany to w ogole nie piszczy. Ale pasek kupie :)
 
 
mateku 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 1
Skąd: Katowie
Wysłany: 22 Cze 2011, 16:33   

Witam. Mam problem z czymś co piszczy jak się przyspiesza z niskich obrotów i tylko na pierwszym, drugim i trzecim biegu. Pasek klinowy jest nowy i dobrze naciągnięty. Co to może być. Za podpowiedzi będę bardzo wdzięczny:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Cze 2011, 16:43   

może sprzęgło się ślizga (potrafi piszczeć)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
fiestek 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: net
Wysłany: 23 Cze 2011, 12:04   

sprawdz łożysko na alternatorze i pompę wody
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 27 Paź 2011, 23:45   

ja tez przymierzam sie do wymiany tego paska ze zdjecia powyzej. czy dobrze rozumie ze robimy to poprzez sciagniecie alternatora i potem jego przykrecenie? nic nie regulujemy, dokrecamy alternator do oporu?
i jeszcze jedno pytanie. u mnie te rolki, ta gorna z trzema srubami i ta dlna, wydaja sie bardzo stare, takei prodzewiale i gdy pasek sie kreci to one sie znacznie trzesa. czy jest mozliwosc ich wymiany?
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 28 Paź 2011, 00:55   

DewREW napisał/a:
czy dobrze rozumie ze robimy to poprzez sciagniecie alternatora i potem jego przykrecenie? nic nie regulujemy, dokrecamy alternator do oporu?

NIE!
bidżej napisał/a:
robi się to za pomocą alternatora - luzujesz 2 śruby na dole, jedną z góry, naciągasz alternatorem (jak dobrze pokombinujesz to naciągniesz ręką, bez żadnych łomów czy podobnych rzeczy), dokręcasz górną, a potem dolne śruby. pasek ma się uginać ok. 8mm na środku pomiędzy pompą wody i alternatorem (czyli na górnym boku "trójkąta") pod naciskiem kciuka. nie naciągaj za mocno bo po dupie dostaną łożyska pompy wody i się posypie.


DewREW napisał/a:
u mnie te rolki, ta gorna z trzema srubami

Pompa wody...

DewREW napisał/a:
i ta dlna, wydaja sie bardzo stare, takei prodzewiale i gdy pasek sie kreci to one sie znacznie trzesa.

Co to znaczy, że się trzęsą? Przecież cały silnik ciągle wibruje więc w jaki sposób to oceniasz?

DewREW napisał/a:
czy jest mozliwosc ich wymiany?

Wszystko można wymienić. Jak poluzujesz pasek to sprawdź luzy na wszystkich trzech 'kółkach'
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.