| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK5] problem z temperatura |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | bogdan36   
 Model: Ford Fiesta Mk5`02
 Wersja: Courier
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 10
 Skąd: olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2011,  21:32   [MK5] problem z temperatura | 
 |  
               | 
 |  
               | witam wszystkich.mam fieste couriera 1.8 tddi i mam problemy z temp.wskaznika tu  niema,ale moge wlaczyc wskaznik na LCD(tam gdzie wskazuje ilosc przejechanych km)i gdy rano odpalam odrazu wskazuje 45 stopni(nie wiem czy to jest normalne)poza tym gdy jezdze po miescie wskazuje od 83 do 90 st.ale gdy pojade szybciej(na autostradzie) dochodzi do 120st. ale po zatrzymaniu sie cisnienie jest ok i moge wlozyc palca do zbiorniczka. wymienilem juz czujnik temp. i nie ma zmiany.mysle ze jest cos nie tak z elektryka.ale co?prosze o pomoc. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2011,  22:29 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bogdan36 napisał/a: |  	  | gdy rano odpalam odrazu wskazuje 45 stopni | 
 Skala zaczyna się jakoś od 40 (może 45, jak piszesz) °C, więc to normalne - dopóki silnik nie przekroczy tej wartości, liczba się nie zmieni
   
 
  	  | bogdan36 napisał/a: |  	  | gdy jezdze po miescie wskazuje od 83 do 90 st | 
 No i to jest ok
   
 
  	  | bogdan36 napisał/a: |  	  | ale gdy pojade szybciej(na autostradzie) dochodzi do 120st | 
 I pewnie ma >120°C. Cóż, witaj w Klubie Gorących Diesli.
 
 Sprawdź drożność węży (zwłaszcza tego, który odchodzi od silnika na wysokości termostatu i wchodzi w zbiorniczek wyrównawczy tak z boku) - odepnij go na wysokości zbiorniczka i w niego dmuchnij. Jak nie jesteś w stanie, to czeka Cię demontaż (pamiętaj, żeby zatkać nasadkę przy termostacie, bo płyn będzie mocno ciekł) i przedmuchanie węża (zalecany kompresor).
 
 Potem sprawdzenie węży przy elektrozaworze nagrzewnicy i wreszcie węża za termostatem
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bogdan36   
 Model: Ford Fiesta Mk5`02
 Wersja: Courier
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 10
 Skąd: olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2011,  19:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | mylem caly uklad chlodzenia poniewaz padla mi chlodnica oleju i weze mialem pelne czegos w rodzaju smaru grafitowego.ale nie wiedzialem o tym i najpierw wymienilem uszczelke pod glowa.elektrozawor tez mam nowy. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2011,  19:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mówisz, że ciśnienie jest "ok" - co to znaczy? Czy po odkręceniu zakrętki zbiorniczka słychać charakterystyczny syk?
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bogdan36   
 Model: Ford Fiesta Mk5`02
 Wersja: Courier
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 10
 Skąd: olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2011,  19:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale ta temp(rano).gdy tylko rusze to po okolo 100 m.zaczyna rosnac.no i ta woda pokazuje 100 st.a moge wlozyc palca do zbiorniczka,co prawda nie na dlugo ,ale normalnie przy takiej temp.nie tylko to jest raczej nierealne ale nie da  rady odkrecic zakretki od zbiorniczka bo cisnienie nie pozwala. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bogdan36   
 Model: Ford Fiesta Mk5`02
 Wersja: Courier
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Dołączył: 21 Cze 2011
 Posty: 10
 Skąd: olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2011,  19:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | gdy odkrecam,tak slychac ale,nie jest to chyba normalne po przejechaniu paru km.syczy doslownie sekunde |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2011,  23:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | W dieslu temperatura po przejechaniu tak krótkiego dystansu nie ma prawa wzrosnąć, a podciśnienie nie ma prawa występować   
 Sprawdź dokładnie czy wszystkie węże masz całkowicie drożne.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |