| [MK6] łożysko podpory półosi-wymiana | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kamyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 16 Sie 2011
 Posty: 8
 Skąd: skąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Wrz 2011,  14:55   [MK6] łożysko podpory półosi-wymiana | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, mam kilka pytań do forumowiczów odnośnie łozyska/pólosi/wymiany. Otóż przy prędkościach od 65 do 120 km słychać było wyraźny szum w środku, żadnych innych objawów w postaci drgań, czy tym podobnych. pojechałem na stację diagnostyczną i okazało się, że do wymiany jest łożysko podpory półosi. Teraz moje pytania: - czy wymienia się samo łożysko i jak to wygląda,
 - czy moze wymienia się podporę z łożyskiem(czy takie cos w ogóle istnieje w komplecie),
 - jak odbywa się cały proces krok po kroku, jeśli ktoś mógłby opisać
  , - jaki koszt takiej imprezy , części + robocizna, dziękuję.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Wrz 2011,  21:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Trzeba wyjąć półoś z auta. Następnie zdemontować kielich przegubu wewnętrznego ,
 następnie przy użyciu odpowiednich babek wyprasować stare łożysko , wprasować nowe i założyć przegub a następnie wsadzić do auta.
 Co ważne powinno się oznaczyć półoś w którym miejscu na wieloklinie był osadzony przegub.
 Puryści by wyważyli półoś po naprawie ale wiem że części ludzi na to nie stać więc jak ktoś nie chce wyważać to jego sprawa .
 Tu masz link do łożyska jakiejś firmy co jej nie znam
   http://allegro.pl/lozysko...1803420246.html
 
 W razie czego profesjonalnie zrobi to firma :
 http://www.polosie.pl/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 16 Sie 2011
 Posty: 8
 Skąd: skąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2011,  10:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | dziękuję, jutro wizyta u mechanika, koszty podam oczywiscie dla zainteresowanych 
 
 Łożsko 205 (febi) + wymiana 45 zł.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 16 Sie 2011
 Posty: 8
 Skąd: skąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2011,  16:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam ponownie, po wymianie w/w części, dziś zauważyłem wyciek z miejsca połączenia ze skrzynią. Proszę doświadczonych forumowiczów o radę pomocną w zniwelowniu wycieku, dziękuję.[img]
  Uploaded with ImageShack.us[/img] |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lakiernik175   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Wiek: 48
 Dołączył: 11 Kwi 2010
 Posty: 240
 Skąd: Kraśnik Lub.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2011,  20:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli tego wycieku na pewno nie było wcześniej to powstał po wyjęciu półosi ze skrzyni (wylał się olej). Powinien na koniec wytrzeć to miejsce jakąś ścierą. Jeżeli był wcześniej to dupa-mechanik że Ci nie powiedział aby przy okazji wymienić simmering.
 |  
				| _________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
 Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2011,  21:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | albo simmering nie przeżył demontażu półosi i zaczął puszczać olej. Tez się zdarza   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 16 Sie 2011
 Posty: 8
 Skąd: skąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2011,  21:29 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | lakiernik175 napisał/a: |  	  | Jeżeli był wcześniej to dupa-mechanik że Ci nie powiedział aby przy okazji wymienić simmering.
 | 
 
 
 nie było go napewno 100 % , są świeże ślady/plamy w garażu :(
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pietrucha24   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 11 Mar 2009
 Posty: 80
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2011,  22:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | Simering poszedł:) Ja wczoraj wymieniałem u siebie, jak to przed wczoraj wyjmowałem półoś ze skrzyni. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 16 Sie 2011
 Posty: 8
 Skąd: skąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2011,  22:15 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pietrucha24 napisał/a: |  	  | Simering poszedł:)..... | 
 
 ok, jeszcze jedno, czy to się kupuje jakoś w parach, czy tylko jedna sztukę ?
 I czy to o coś takiego chodzi ?
 http://allegro.pl/uszczel...1889022212.html
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jedrzejb   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: L
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 24 Wrz 2011
 Posty: 68
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lis 2011,  12:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj przerabiałem sprawę ośki, łożyska i podpory. Wygląda na to że najlepiej jest wymieniać cały zestaw. U mnie łożysko było wymieniane 2 razy i po x km było ciągle tak samo. Tym razem do wymiany cała półoś, razem z podporą. Jak łożysko obracało się w podporze, to podpora jest wyjechano razem z łożyskiem, więc chyba najlepiej wymieniać całość. Wymiana półosi razem z podporą to praca na 1h, więc dosyć łatwa. 
 Aha na allegro sprzedaję podporę którą kupiłem przez przypadek, jest do benzyny MK6 1.25/1.3. Może ktoś będzie zainteresowany:
 
 
 [URL=aukcja MK6 półoś] http://allegro.pl/show_it...943996697[/URL]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |