Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: akumulator

[MK3] Problem z prądem.
Autor Wiadomość
zajawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Krk
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:47   [MK3] Problem z prądem.

Witam, mój problem jest następujący:

Pewnego razu wchodzę do samochodu, zanim jeszcze przekręciłem kluczyk założyłem panel od radia i z prawego głośnika słychać było trzeszczenie (radio było wyłączone). Zdjąłem panel i pojechałem, wieczorem założyłem go od nowa i już nic nie trzeszczało. Na drugi dzień podczas jazdy radio po chwili zaczęło się samo ściszać (skala była cały czas na 12 ale po chwili słychać było jakby zeszła np. na 6). Myślę sobie radio walnięte albo może coś gdzieś zwiera. Opisałem problem w dziale Car Audio i CD. Koledzy mądrze doradzili żeby przeglądnąć przewody itp. Jak zszedłem do samochodu i zacząłem przeglądać przewody przy głośnikach i radiu to wszystko wydawało się że z kablami jest ok. No to jak ok. to trzeba się przejechać gdzieś w końcu wakacje :) Przekręcam kluczyk a tu rozrusznik ledwo kręci, obrócił wałem raz może dwa i aku padł ;-( W zimie nawet jak stał jakieś 5 dni przy minus 15 momentami minus 20 to zawsze palił a tutaj cisza. No to wio na forum i szukamy czegoś w tym temacie. Wziąłem się za sprawdzanie napięcia aku. Okazało się że napięcie wynosiło 10,37V więc z tabelki którą zamieścił w jednym temacie JoeMix wynika że aku rozładowany na maxa. To może coś z ładowaniem? Nie miałem dostępu do prostownika (dzisiaj już zakupiłem) a znajomi pojechali na wakacje i nie było od kogo prądu pożyczyć więc musiałem odpalić na popych :/ Ok. silnik zapalił, podczas pracy na aku (po przejechaniu jakiś 3 km) było ok. 14,04V, włączyłem wszystkie światła, nadmuch i ogrzewanie tylnej szyby i zeszło na ok. 13,30V więc ładowanie wydaje mi się że jest prawidłowe. Gdy zgasiłem silnik i odłączyłem klemy na aku było 12,45V. Zostawiłem na noc z odpiętymi klemami żeby zobaczyć czy to aku siada czy może gdzieś jest jakieś zwarcie i przez to rozładowuje aku. Dzisiaj rano, po około 12 godzinach stania napięcie spadło do 10,36V.
Ma ktoś jakiś pomysł o co tu może chodzić? Mi się wydaje że chyba akumulator przechodzi na emeryturę.
Patrzyłem jeszcze po przewodach koło przekaźników i bezpieczników, czy normalnym jest że po wyłączeniu silnika przekaźniki (takie trzy żółte koło siebie w jednym rzędzie z oznaczeniem 1AB) są bardzo ciepłe, może to ma jakiś związek z tym wszystkim?
Ps. aku ma już co najmniej 5 lat a jego parametry są następujące: 12V43Ah200A(DIN)

Z góry wszystkim dziękuję za pomoc :)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Lis 2012, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 7 Sie 2011, 15:24   

Najpierw naładuj akumulator małym prądem. Odłącz prostownik po 5h. Następnie zmierz miernikiem ustawionym na amperomierz wpiętym pomiędzy akumulator, a instalacje pobór prądu - będzie on duży. Następnie musisz wyciągać kolejno bezpieczniki (po jednym) i patrzeć czy pobór prądu, który pokazuje miernik, się zmniejsza. Dojdziesz który, to podasz numer. Dobrze by było, żebyś zanim wyciągniesz bezpieczniki, odłączył radio całkowicie. Prawdopodobnie podłączyłeś zasilanie radia na stałe z plusem w instalacji. Nie robi się tego tak. Zasilanie radia podłącza się po stacyjce. Natomiast pamięć radia, na stałe do "+".
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
mecenas 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Janikowo
Wysłany: 7 Sie 2011, 18:42   

Jak zostawiłeś z odpiętymi klemami to aku może być już do wymiany... 5 lat to już troche długo na aku... Sprawdż w nim wode i podjedź do warsztatu, żeby sprawdzili prąd rozruchowy i pojemność elektryczną... jednak na moje to wymiana aku i będzie po problemie :)
_________________
6 lat zawodowo...Kamaz, MAN, Scania 94d, 143m, 124l, Volvo FH, Mercedes 1017, Iveco stralis, Jelcz P662...a teraz wojskowo :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sie 2011, 19:31   

zajawa napisał/a:
Okazało się że napięcie wynosiło 10,37V więc z tabelki którą zamieścił w jednym temacie JoeMix wynika że aku rozładowany na maxa.
To mogło zabić akumulator i teraz może się na śmietnik nadawać choćby i miał 2 miesiące,,, jeśli mówimy o tej samej tablice to tam 0% jest przy 11,8... generalnie spadek napięcia na akumulatorze <12V gwałtownie skraca jego żywot,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zajawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Krk
Wysłany: 8 Sie 2011, 15:46   

Dzięki wielkie za pomoc i cenne porady :)
Jutro będę walczył dalej i napiszę co i jak. Naładuję aku i posprawdzam wszystko tak jak napisał Pawełos666 :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2011, 18:13   

Przy takim napięciu aku ciężko będzie go naładować bez profesjonalnego prostownika,,, nie wywołaj pożaru jakiegoś,,, po chwili ładowania sprawdź czy przewody nie robią się ciepłe, czy sam miernik nie jest gorący,,, jak tak to daruj sobie ten akumulator,,, jak wszystko będzie w normie to kontroluj wszystko co jakiś czas,,, np. nie zostawiaj go na noc bez opieki,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zajawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Krk
Wysłany: 9 Sie 2011, 16:39   

Nie miałem czasu na takie pilnowanie aku jak napisał JoeMix więc wziąłem stary aku z modeno 1.8TD który przy dużych mrozach już nie dawał rady ale tak to jest ok. Podładowałem go ok. 5 godzin.
Aku miał napięcie 12,62V, po włożeniu do samochodu i podpięciu wyskoczyło 12,61V.
Zrobiłem pomiary tak jak napisał Pawełos666. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki przy podpiętym radiu i przy rozłączonym i wyszło mi coś takiego:
Wyniki pomiary przy radiu podłączonym:
- wszystkie bezpieczniki wpięte = 0,25A
- bezpiecznik nr 1 (3A) = 0,25
- bezpiecznik nr 2 (15A) = 0,01 !!!
- bezpiecznik nr 3 NIEWYKORZYSTANY
- bezpiecznik nr 4 (30A) = 0,25
- bezpiecznik nr 5 NIEWYKORZYSTANY
- bezpiecznik nr 6 (10) = 0,25
- bezpiecznik nr 7 (10) = 0,25
- bezpiecznik nr 8 (10) = 0,25
- bezpiecznik nr 9 (10) = 0,25
- bezpiecznik nr 10 (15) = 0,25
- bezpiecznik nr 11 (15) = 0,25
- bezpiecznik nr 12 (20) = 0,25
- bezpiecznik nr 13 (30) = 0,25
- bezpiecznik nr 14 NIEWYKORZYSTANY
- bezpiecznik nr 15 (15) = 0,25
- bezpiecznik nr 16 (20) = 0,25
- bezpiecznik nr 17 (10) = 0,25
- bezpiecznik nr 18 NIEWYKORZYSTANY
- bezpiecznik nr 19 (20) = 0,25
- bezpiecznik nr 20 (10) = 0,25
- bezpiecznik nr 21 (10) = 0,25
- bezpiecznik nr 22 (10) = 0,25

Wyniki pomiary przy radiu rozłączonym:
- bezpiecznik nr 1 (3A) = 0,00 lub 0,01 wynik raz był taki a raz taki
- bezpiecznik nr 2 (15A) = 0,01
- bezpiecznik nr 3 NIEWYKORZYSTANY
- bezpiecznik nr 4 (30A) = 0,01
- bezpiecznik nr 5 NIEWYKORZYSTANY
- bezpiecznik nr 6 (10) = 0,01
- bezpiecznik nr 7 (10) = 0,01
- bezpiecznik nr 8 (10) = 0,01
- bezpiecznik nr 9 (10) = 0,01
- bezpiecznik nr 10 (15) = 0,01
- bezpiecznik nr 11 (15) = 0,01
- bezpiecznik nr 12 (20) = 0,01
- bezpiecznik nr 13 (30) = 0,01
- bezpiecznik nr 14 NIEWYKORZYSTANY
- bezpiecznik nr 15 (15) = 0,01
- bezpiecznik nr 16 (20) = 0,01
- bezpiecznik nr 17 (10) = 0,01
- bezpiecznik nr 18 NIEWYKORZYSTANY
- bezpiecznik nr 19 (20) = 0,01
- bezpiecznik nr 20 (10) = 0,01
- bezpiecznik nr 21 (10) = 0,01
- bezpiecznik nr 22 (10) = 0,01
W tym temacie http://www.fiestaklubpols...5a0fe98337f4426 JoeMix napisał że 0,02A jest dopuszczalne czyli przy wyniku 0,25A trzeba powalczyć z radiem czy to jest jeszcze dopuszczalny wynik i wszystkiemu winien był akumulator??
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sie 2011, 17:37   

zajawa napisał/a:
JoeMix napisał że 0,02A
Pobór prądu przez instalacje taki jest dopuszczalny, bez radia, zegarka, alarmu alternatora i innych dupereli, sama instalacja,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zajawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Krk
Wysłany: 10 Sie 2011, 00:00   

Czyli w moim przypadku instalacja jest ok bo pobiera tylko 0,01A bez radia. To teraz pytanko czy w takim razie radio które pobiera 0,24A działa prawidłowo czy to zbyt dużo i coś z nim nie tak? Czy taki pobór prądu rzędu 0,25A był taki szkodliwy dla starego aku czy może on sam już zwyczajnie padł??
 
 
 
zajawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Krk
Wysłany: 12 Sie 2011, 19:07   

Witam, dzięki wszystkim za pomoc:)
Już po problemie. Zapodałem nowy akumulator bo stary już siadł. Radio podpiąłem pod stacyjkę i pobór prądu na postoju wynosi teraz 0,01A i wszystko jest cacy :-)
 
 
 
zajawa 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Krk
Wysłany: 12 Sie 2011, 19:11   

Dodam jeszcze że próbowałem jeszcze naładować stary akumulator. Po naładowaniu miał ok 12,91 a na rugi dzień po jakiś 12 godzinach już 8.52 :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.