Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk7, skrzynia biegow

[MK7] Skrzynia biegow, wybieranie glosowe
Autor Wiadomość
Filat 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Lip 2011, 10:56   [MK7] Skrzynia biegow, wybieranie glosowe

Witam,
Posiadam Fieste MK7 z -09 (sprowadzona z Francji), ostatnio mam maly problem z wbijaniem 4 podczas jazdy..:/
W pewnym zakresie predkosci obrotowej nie moge wbic z 3 nad 4..:/ Wskakuje jak przeciagne go wyzej na obrotach lub jak je troche obnize. Nie zawsze tak sie dzieje, no ale zdarza sie.. Ogolnie nie ma zadnego zgrzytu, ani halasu, tak jakby sie po prostu cos blokowalo..:/ A no i dodam jeszcze, ze jak wciskam sprzeglo, chce wbic 4, nie da sie, nadal trzymam sprzeglo szybko wrzuce na 5 i odrazu na 4 (ciagle wcisniete sprzeglo) to wskakuje..:/ Z synchro cos nie tak?

Drugie pytanie (Widzialem podobny temat ale nikt w sumie nic konkretnego nie napisal)
Walczyl ktos moze juz z tym modulem do wybierania glosowego?
(Obecnie mam jezyk Francuski)
Dowiadywalem sie w ASO modul cos kolo 1100zl + robocizna razem 1500
Zastanwiam sie tylko jak ten modul wyglada i gdzie sie wpina, bo w sumie mozna by poszukac u handlarzy czesciami modulu z wersja angielska, no i wybrac sie do jakiegos "magika" od softow w samochodzie. Moze ktos juz z tym walczyl, tylko sie nie podzielil..:P Heh

A jeszcze jedno pytanko, nie mam w aucie prawej obudowy komory silnika, dolna oczywiscie jest, ale widze ze boczna tez kiedys byla, ale zostaly tylko 2 odlamane kawalki tworzywa :D i 2 sruby ... szukam na allegro, ale nie wiem nawet jak to wygladalo no i pod jaka nazwa tego szukac..

Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bidżej 29 Lip 2011, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 29 Lip 2011, 12:23   

nie powalczysz bo nie ma naszego rodzimego języka ;-( Sam moduł jest montowany pod schowkiem.Handlarze sprzedają je w granicach 100-150 zl.Bez tego modułu nie działa także telefon(jesli masz w radiu) i wyjście aux.
pzdr
p.s.robocizna to okolo 5 min roboty i wypięcie kostki... nie daj sie naciągnąć
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4782
Skąd: Augsburg (DE)
Wysłany: 29 Lip 2011, 12:59   

podejrzewam, że gdyby zdechnięty był synchronizator, to miałbyś zgrzytanie przy próbie wbicia biegu. skoro ta osłona jest ułamana, to może ktoś kiedyś przydzwonił spodem w krawężnik albo jakiś wybój i przestawił skrzynie i stąd problemy.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Filat 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Lip 2011, 19:02   

artax, jeszcze pytanie co do tego modulu, to trzeba instalowac softa, albo cos jeszcze robic, czy po prostu po wpieciu wszystko smiga elegancko. No i jeszcze pytanie czy moglbys mi dac jakies konkretniejsze istrukcje w ktorym miejscu jest i jak wyglada..:P
Pozdrawiam
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 29 Lip 2011, 20:54   

do modułu jest oddzielna instalacja ,oddzielne urządzenie i nie ma to nic wspolnego z wgrywaniem softow.Jesli nie masz instalacji ,radia ,manetki ,ktora to obsłoguje to raczej koszta będą duże.Umiejscowione jest pod schowkiem.Wyjmujesz kolki ,potem wykladzine pod schowkiem i na niej jest zamontowany moduł.Pudełko u mnie z napisem Nokia,wymiary 15#10.Z praktyki powiem ,ze po wlączeniu mila pani zanim cos powie to ja zdążę włączyć klimatronika lub radio manualnie .Mam to ale jest to bajer dla leniwych :bigok:
pzdr
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Lip 2011, 17:55   

Co do biegów, linki do regulacji. Nagminna sprawa w mk7 :)
_________________
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 31 Lip 2011, 22:01   

przyczyny szukaj tak jak pisze Bidżej.Z wyrabianiem cięgien to mialem do czynienia ale w Focusie mk 1.Tylko mial 180 tys jak sie cięgno po regulacji w ASO urwało :ups: Mam kontakt z 4 wlascicielami mk7 i nikt nie ma problemow z biegami takze wątpię aby coś tu było nagminne.
pzdr
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Sie 2011, 09:40   

Mysle ze Twoj kontakt z 4 wlascicielami mk7 ma sie nijak do mojej pracy w Aso Forda jako mechanik.
_________________
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 1 Sie 2011, 11:05   

to powiem inaczej ,ja i znajomi nie narzekaja na ciegna :ok: Nie wiem jak teraz ale kiedys mialo znaczenie czy Ford jest na Pl :fox: Ja nie jestem zawodowcem a moja wiedza jest skromna bo20 lat doświadczen z wyrobem marki Ford.
pzdr
p.s.A przy jakim przebiegu spotykasz sie z tym problemem i przy jakich silnikach?Jesli nowe auto i linki się "ukladają"a po regulacji jest ok to można uzanać to do przyjęcia.Znam przypadki ,ze ludzie nie mieli juz sprzęgła i narzekali ,ze biegi nie chcą wchodzić...
 
 
Filat 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Sie 2011, 12:23   

Co do modulu glosowego to zamowilem:
Koszt u handlarzy - 150zl, w porownaniu z ASO to jak za darmo (ASO 1050zł), do tego jak zapytalem, co z tym starym modulem (czasami ASO zostawiaja sobie czesci wymontowane i daja upust) uzyskalem odpowiedz, ze mozna go sobie w kieszen wsadzic..:/

Jak tylko przyjdzie to porobie zdjecia, no i postaram sie zrobic pare fotek podczas montazu ;]


// No to modul dotarl, podlaczony, dziala, niestety moj poprzedni obslugiwal USB, ten nie obsluguje..:/
Tak wiec jesli macie tez AUX>USB i korzystacie z tego, to szukajcie modulu obslugi glosowej "with USB"
 
 
franek_dolas 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 20
Wysłany: 3 Mar 2013, 11:58   

Moglby ktos napisac cos na temat tej regulacji , bo mam podobny problem z 4 biegiem.

- dojscie do regulowanego elementu
- gdzie to regulujemy
- narzedzia
- czesci potrzebne

Chce zaczac od wymiany oleju , ale widze ze to bardziej prozaiczna przyczyna.

Dzieki !
 
 
looki8329 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 56
Skąd: Wlkp
Wysłany: 3 Mar 2013, 20:38   

Regulacja jest na jednej z linek przy samej skrzyni. W Aso mają ponoć jakiś przyrząd który zakładają na lewarek i potem regulują. Ja też mam problem
tylko, że z drugim biegiem. Próbowałem regulować na chybił-trafił ale nic to nie dało. Na wiosnę planuje wybrać się na regulację do ASO. Daj znać jak się uporasz z tym problemem bo mnie już to zaczyna irytować. Psuje całą przyjemność z jazdy.
_________________
Lepiej stracić sekundę z życia , niż życie w ciągu sekundy...
 
 
 
franek_dolas 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 20
Wysłany: 11 Mar 2013, 07:07   

looki8329 napisał/a:
Daj znać jak się uporasz z tym problemem bo mnie już to zaczyna irytować. Psuje całą przyjemność z jazdy.


Oki.
Przyjemnosc psuje masakrycznie poniewaz zacina przy ostrzejszej jezdzie.

Nie po to bralem 1,6 i 120 kucy zeby wrzucac biegi na dwa razy jak w starym "lublinie" :fox:
 
 
looki8329 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 56
Skąd: Wlkp
Wysłany: 22 Kwi 2013, 19:06   

U mnie niestety regulacja linek w serwisie ani trochę nie poprawiła sytuacji z biegami. 2 bieg nadal nie wchodzi płynnie. Chodzą już mi myśli po głowie żeby kupić używaną skrzynie bo raczej naprawa to będą spore koszty. Używaną w swojej okolicy znalazłem za 450PLN. Co o tym sądzicie? Co może mieć jeszcze wpływ na takie objawy oprócz synchronizatora, który mimo wszystko wykluczam. Jak odchylam dzwignię w prawo niby jest lepiej ale nie zawsze to pomaga, a to ciągłe celowanie mnie wkurza. Często trafiam na jakiś opór i muszę próbowac wbijać kilka razy aby było dobrze i nie wystąpił zgrzyt.
_________________
Lepiej stracić sekundę z życia , niż życie w ciągu sekundy...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 0 26 Maj 2014, 08:07
FFDriver
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 12 9 Gru 2017, 19:11
szczypior1987
Brak nowych postów skrzynia biegow
s
Piesek Mechanika 4 7 Lis 2008, 07:27
Piesek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.